Gå til innhold

Reise uten legitimasjon??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Bestilte reise hjem til osll fra kr.sand, og plutselig kom jeg på at jeg har visa kort UTEN bilde! Og har heller ikke pass med.

er ikke første gang jeg reiser med fly, men klarer ikke huske om jeg viste leg.

kommer de til å spørre?

det gjelder Norwegian

Anonymkode: b38f4...98a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vist leg når jeg har reist innen Norge. Men sjekk uansett inn på automaten, da blir du ihvertfall ikke spurt 

Anonymkode: a43a3...d5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vist leg når jeg har reist innen Norge. Men sjekk uansett inn på automaten, da blir du ihvertfall ikke spurt 

Anonymkode: a43a3...d5a

Takk🌹

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk🌹

Du kan faktisk bli nektet ombordstigning om du ikke har legitimasjon og de spør. De kan ikke vite om det er du som er på billetten. Spiller ingen rolle om du sjekker inn via app, på flyplass selvbetjening. Det er ved gate de kan sjekke dette. Da kan du bli nektet. Og ja jeg vet. Jobber med dette daglig

Anonymkode: 4f36d...0fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har måttet vise legitimasjon i forbindelse med kontroll av ungdomsbilletter. Dette er imidlertid veldig sjeldent, så jeg ville ikke ha hatt en reell bekymring for dette. 

De sjekker aldri folk ellers. 

Anonymkode: 42824...af4

AnonymBruker
Skrevet

De sjekker nesten aldri legitimasjon, men du kan bli nektet ombordstigning hvis du ikke kan fremvise. Har du ikke førerkort eller liknende? Pass?

Anonymkode: df5a7...caf

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Bestilte reise hjem til osll fra kr.sand, og plutselig kom jeg på at jeg har visa kort UTEN bilde! Og har heller ikke pass med.

er ikke første gang jeg reiser med fly, men klarer ikke huske om jeg viste leg.

kommer de til å spørre?

det gjelder Norwegian

Anonymkode: b38f4...98

Ingen bør reise uten gyldig id. Skal du reise, må du kunne legitimere deg. Hva som skjer i ditt tilfelle vet ingen før du har prøvd. Du får ringe Norwegian. 

Anonymkode: 3d5d5...134

Skrevet

Min datter skal bli med å fly innenlands snart. Må hun ha med legitimasjon? Hun har hverken bankkort med bildet eller gyldig pass

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Wonka said:

Min datter skal bli med å fly innenlands snart. Må hun ha med legitimasjon? Hun har hverken bankkort med bildet eller gyldig pass

dersom man reiser med ungdomsbillett kan man bli kalt frem til gate før ombordstigning for sjekk - har vært litt problemer med at voksne kjøper ungdomsbillett.

Og ved en slik sjekk er ID greit å ha.

Anonymkode: bc458...32f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

dersom man reiser med ungdomsbillett kan man bli kalt frem til gate før ombordstigning for sjekk - har vært litt problemer med at voksne kjøper ungdomsbillett.

Og ved en slik sjekk er ID greit å ha.

Anonymkode: bc458...32f

Takk. Får bestille bankkort da

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan faktisk bli nektet ombordstigning om du ikke har legitimasjon og de spør. De kan ikke vite om det er du som er på billetten. Spiller ingen rolle om du sjekker inn via app, på flyplass selvbetjening. Det er ved gate de kan sjekke dette. Da kan du bli nektet. Og ja jeg vet. Jobber med dette daglig

Anonymkode: 4f36d...0fc

Dette har jeg faktisk ALDRI opplevd. I alle fall ikke innenfor Norge...               

Anonymkode: 964f8...8b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg faktisk ALDRI opplevd. I alle fall ikke innenfor Norge...               

Anonymkode: 964f8...8b7

At du ikke har opplevd det betyr ikke at det ikke kan skje. Jeg reiser mye og har opplevd det mer enn én gang.

Det står i betingelsene til Norwegian at de forbeholder seg retten til å nekte reisende som ikke kan fremvise gyldig ID ombordstigning. 

Anonymkode: 3fb52...62b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...