AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #1 Skrevet 5. april 2019 Hei jeg er en student som er i praksis langt hjemmefra. Jeg har leid hybel men hadde ikke mulighet å se hybelen før jeg kom hit. Nå er det sånn at han andre som leier hybelen er en eldre mann som er god venn med utleieren. Er det da greit at utleieren overnatter i hybelen på hans soverom uten noen form for beskjed eller spør meg om dette er greit? For jeg vet at det er en lov om at utleier ikke kan komme inn i hybelen før han gir forvarsel, men gjelder det når de er venner? Ville vært veldig takknemlig for svar på dette. Anonymkode: f3bbb...0ed
Daria Skrevet 5. april 2019 #2 Skrevet 5. april 2019 Nå du sier hybel mener du egentlig en leilighet med to soverom? Jeg antar at du og denne eldre mannen ikke deler et rom? Overnatter utleier fordi han er på besøk hos vennen eller bruker han rommet som sitt når vennen ikke er hjemme? Hvis leieboeren inviterer han inn tror jeg neppe du har krav på forvarsel, det er jo ikke snakk om at han låser seg inn og snoker rundt.
Lalalal Skrevet 5. april 2019 #3 Skrevet 5. april 2019 Jeg mener en leilighet med to soverom ja. Han bruker det litt som begge deler virker det som. Utleier er på hybelen flere timer uten at vennen er i hybelen. Utleier er også innom de andre som leier i samme hus for ulike spørsmål etc.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #4 Skrevet 5. april 2019 Jeg leier ut til min beste venninne. Om vi skal ha overnatting sover hun hos meg, da jeg har gjesterom, men jeg er ofte nede å ser tv serier eller drikker kaffe. Hadde jo vært fryktelig kjedelig om jeg ikke kunne besøke min beste venninne fordi jeg eier leiligheten hun og samboer bor i. Anonymkode: 2a8a9...bdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå