AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #1 Skrevet 5. april 2019 Ble inspirert av en lignende tråd her og tenkte kanskje noen vet hvordan jeg skal gå fram 😊 Når jeg ble født var det usikkert hvem som var min far og dermed står det ikke fars navn på fødselsattesten. Det ble senere ved rettssak erkjent hvem min biologiske far var, og han har såvidt jeg vet betalt bidrag. Men jeg finner ingen offentlige papirer på dette. Mtp på arv er det viktig for meg at papirer er i orden, jeg er hans førstefødte og har også krav på arv. Skjønner at jeg kan høres ut som en grisk golddigger, men takker på forhånd for saklige svar på hvordan jeg finner ut av dette 💕 Anonymkode: a2f75...a76
Puny Skrevet 5. april 2019 #2 Skrevet 5. april 2019 Selvsagt er du ikke en «grisk golddigger». Du er hans barn og skal selvfølgelig ha din del av arven. Hvis det ble erkjent ved rettsak bør det vel finnes papirer på det? 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #3 Skrevet 5. april 2019 Hadde aldri tatt emot eller krevd et arv fra en fremmed. Anonymkode: c7566...898 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #4 Skrevet 5. april 2019 Er han død siden du snakker om arv? Anonymkode: 355e2...f3b 2
WinWin Skrevet 5. april 2019 #5 Skrevet 5. april 2019 9 minutter siden, Puny skrev: Selvsagt er du ikke en «grisk golddigger». Du er hans barn og skal selvfølgelig ha din del av arven. Hvis det ble erkjent ved rettsak bør det vel finnes papirer på det? Det må jo finnes offentlige papirer. Jeg tror jeg var ca 10 år når jeg fant papirer fra rettssaken i min mors dokumentmappe. Jeg fikk sjokk, for jeg trodde min far var han som hun var gift og fikk et barn med noen år etter jeg ble født. Jeg har ikke kontakt med min mor, men disse rettsdokumentene må jo finnes i systemet. Og også det at han har betalt bidrag..? Min stefar og halvbror er forøvrig død og jeg har lite familie ellers. 1
WinWin Skrevet 5. april 2019 #6 Skrevet 5. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri tatt emot eller krevd et arv fra en fremmed. Anonymkode: c7566...898 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er han død siden du snakker om arv? Anonymkode: 355e2...f3b Han er ikke død og bor med sin familie på en annen kant av landet. Han er heller ikke en fremmed. Vi møttes første gang når jeg var 17 og hadde endel kontakt frem til jeg skulle gifte meg. Da ville han ikke ha kontakt mer og jeg måtte bare godta det. Er forøvrig venn med halvsøster på Facebook...
Juniper Skrevet 5. april 2019 #7 Skrevet 5. april 2019 Du kan gå på folkeregisteret og be om å få skrevet ut en attest på familieforhold. Om han er registrert i systemet som din far så kommer det fram der. Står han ikke der kan du kreve en dna analyse. Siden han betalte bidrag har du saklig grunn. 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #8 Skrevet 5. april 2019 2 timer siden, WinWin skrev: Han er ikke død og bor med sin familie på en annen kant av landet. Han er heller ikke en fremmed. Vi møttes første gang når jeg var 17 og hadde endel kontakt frem til jeg skulle gifte meg. Da ville han ikke ha kontakt mer og jeg måtte bare godta det. Er forøvrig venn med halvsøster på Facebook... Jeg blir kvalm av slike fedre..💔 Jeg håper du ikke har tatt skade av dette❤️ Anonymkode: b08d0...edf 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #9 Skrevet 5. april 2019 2 timer siden, WinWin skrev: Det må jo finnes offentlige papirer. Jeg tror jeg var ca 10 år når jeg fant papirer fra rettssaken i min mors dokumentmappe. Jeg fikk sjokk, for jeg trodde min far var han som hun var gift og fikk et barn med noen år etter jeg ble født. Jeg har ikke kontakt med min mor, men disse rettsdokumentene må jo finnes i systemet. Og også det at han har betalt bidrag..? Min stefar og halvbror er forøvrig død og jeg har lite familie ellers. Kan jeg spørre deg om hvorfor du ikke har kontakt med din mor lenger? Er det pga at hun skjulte hvem din egentlige far var? Er nemlig midt oppi en lignende sak selv der bf vil lage et helvete for meg dersom jeg avslører han for mitt barn og jeg er redd min datter kommer til å hate meg hvis jeg venter for lenge med å fortelle henne om hvem hennes far er😞 Anonymkode: b08d0...edf
WinWin Skrevet 9. april 2019 #10 Skrevet 9. april 2019 På 5.4.2019 den 23.20, AnonymBruker skrev: Jeg blir kvalm av slike fedre..💔 Jeg håper du ikke har tatt skade av dette❤️ Anonymkode: b08d0...edf Jeg ble veldig såret og sliter med å forstå at noen ikke vil ha kontakt med sitt eget barn,.. Men jeg tenker i det lange løp er det hans tap ❤❤ 1
WinWin Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 (endret) På 5.4.2019 den 23.20, AnonymBruker skrev: Jeg blir kvalm av slike fedre..💔 Jeg håper du ikke har tatt skade av dette❤️ Anonymkode: b08d0...edf Jeg ble veldig såret og sliter med å forstå at noen ikke vil ha kontakt med sitt eget barn,.. Men jeg tenker i det lange løp er det hans tap ❤❤ Og der var jeg ikke anonym lengre 🙈 Endret 9. april 2019 av WinWin
Legokloss Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 TS: Ta og slett teksten i innleggene dine når du redigerer, og legg ut som anonym. Så er det bare jeg og de evt andre som har sett det som vet hvilket nickdu egentlig er. 1
WinWin Skrevet 9. april 2019 #13 Skrevet 9. april 2019 På 5.4.2019 den 23.23, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre deg om hvorfor du ikke har kontakt med din mor lenger? Er det pga at hun skjulte hvem din egentlige far var? Er nemlig midt oppi en lignende sak selv der bf vil lage et helvete for meg dersom jeg avslører han for mitt barn og jeg er redd min datter kommer til å hate meg hvis jeg venter for lenge med å fortelle henne om hvem hennes far er😞 Anonymkode: b08d0...edf Min mor er så skadet av sin egen oppvekst at jeg har valgt å ikke ha kontakt grunnet hennes adferdsvansker. Fortell barnet ditt hvem faren hennes er når du føler hun er moden nok til å vite det ❤
WinWin Skrevet 9. april 2019 #14 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, Legokloss skrev: TS: Ta og slett teksten i innleggene dine når du redigerer, og legg ut som anonym. Så er det bare jeg og de evt andre som har sett det som vet hvilket nickdu egentlig er. Takk for tips, da lærte jeg noe nytt 👍 Men føler ikke det er så farlig 😁 1
WinWin Skrevet 9. april 2019 #15 Skrevet 9. april 2019 På 5.4.2019 den 23.04, Juniper skrev: Du kan gå på folkeregisteret og be om å få skrevet ut en attest på familieforhold. Om han er registrert i systemet som din far så kommer det fram der. Står han ikke der kan du kreve en dna analyse. Siden han betalte bidrag har du saklig grunn. Det har jeg nå gjort, venter på svar 👍😁 1
Legokloss Skrevet 9. april 2019 #16 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, WinWin skrev: Takk for tips, da lærte jeg noe nytt 👍 Men føler ikke det er så farlig 😁 Nei du er jo uansett rimelig anonym med nick.. og kom på etterpå at man uansett ville skjønt det når kicket stod på innlegg med slettet tekst og mitt råd under 🙈🙈🙈 Men til saken: Hvis farskap er registrert i folkeregisteret, blir du på en eller annen måte inkludert i arveoppgjør. Men det er ikke er noe som heter arv før arvelater er død - og ingen har krav på at folk etterlater seg verdier. Hvis farskap ikke er registrert i folkeregisteret, kan du kontakte tingretten hvor saken gikk og spørre om innsyn. Hjelper jo da og vite sånn ca når den gikk, og mulig det er sendt til arkiv et sted - men det sjal finnes. 1
Gjest nicecar Skrevet 10. april 2019 #17 Skrevet 10. april 2019 11 timer siden, WinWin skrev: Det har jeg nå gjort, venter på svar 👍😁 Du kan jo ta dna-test, er ikke det nok bevis?
WinWin Skrevet 11. april 2019 #18 Skrevet 11. april 2019 Fått svar fra folkeregisteret og fikk beskjed om å henvende meg til Statsarkivet 😯😯
Juniper Skrevet 12. april 2019 #19 Skrevet 12. april 2019 16 timer siden, WinWin skrev: Fått svar fra folkeregisteret og fikk beskjed om å henvende meg til Statsarkivet 😯😯 Merkelig! Mine barn er ikke født i Norge, og når det dukker opp noe der man normalt har med fødselsattest bruker jeg et dokument jeg fikk hos folkeregisteret. Der står foreldrenes navn og litt andre opplysninger. Husker ikke hva skjemaet heter, lenge siden vi fiksa bankkontoene nå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå