AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #1 Skrevet 5. april 2019 Vi har Nordea, men har lyst til å bytte bank. Hvilken bank har du og hvorfor? Anonymkode: 2f996...2d1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #2 Skrevet 5. april 2019 Har da ikke bare en bank. Har disse i øyeblikket: Sbanken Bank Norwegian Santander Bluestep Komplett bank Instabank Sbanken har jeg som lønnskonto, fordi den er veldig grei til det bruket og som dagligbank. Resten er for å flytte pengene etter hvor renten er best til enhver tid. Anonymkode: b5fda...1bb
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #3 Skrevet 5. april 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har da ikke bare en bank. Har disse i øyeblikket: Sbanken Bank Norwegian Santander Bluestep Komplett bank Instabank Sbanken har jeg som lønnskonto, fordi den er veldig grei til det bruket og som dagligbank. Resten er for å flytte pengene etter hvor renten er best til enhver tid. Anonymkode: b5fda...1bb Men likevel har du ikke konto i bankene med best rente. Anonymkode: 236cd...929
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #4 Skrevet 5. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men likevel har du ikke konto i bankene med best rente. Anonymkode: 236cd...929 Jeg unngår fastrentekonti, samt døgnfluer og banker som har rare uttaksvilkår osv. De jeg har er et godt utvalg av bankene som over lang tid har ligget på ok rente. Dog lenge siden Bank Norwegian har ligget der, men jeg har uansett beholdt dem selv om jeg ikke har penger der. Anonymkode: b5fda...1bb
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #5 Skrevet 5. april 2019 S'Banken. Byttet lønnskonto fra DnB ettersom boliglånet ble hos disse. Var skeptisk til å flytte fra "trygge" DnB, men er veldig fornøyd! Anonymkode: e12b8...b1b
asterix Skrevet 5. april 2019 #6 Skrevet 5. april 2019 Jeg har for øyeblikket Easybank som dagligbank og sparekonto i Avida. I tillegg huslånet i en lokalbank. Jeg bytter bank når vilkårene endrer seg.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #8 Skrevet 5. april 2019 Boliglån i sparebank 1 (fikk best rente der da jeg kjøpte men tenker å bytte bank nå) Lønnskonto i Sbanken Sparekonto i Instabank pga ganske fin rente. Anonymkode: 09986...3e4
susilu Skrevet 5. april 2019 #9 Skrevet 5. april 2019 Lønnskonto + diverse konti og mobilbank i Danske Bank - av gammel vane og fordi jeg ikke gidder å skifte for ørsmå forskjeller. Boliglån (+ en ekstra konto) i OBOS-banken fordi det totalt sett ble beste renta på det lånet jeg tok opp. Dessuten har de rask og hyggelig kundebehandling. Har lokalt kontor av Danske Bank - med kontaktperson som har visst av meg i årevis - men ble altså mye bedre ivaretatt over nett og telefon i OBOS-banken (Tenker å bytte til SPK når lånet bikker under 2 mill - fordi de har bedre betingelser, men maks lånebeløp)
Anette.94 Skrevet 6. april 2019 #10 Skrevet 6. april 2019 Har S-banken og OBOS banken. Har lønnskonto hos OBOS-banken fordi de gir 1,1% rente på lønnskonto. Bruker den litt mer som sparekonto enn brukskonto; har kort i S-banken og overfører over det jeg bruker hver måned dit, og resten "godtgjører" seg hos OBOS Blir ikke såå mye på mindre beløp, men litt er bedre enn ingenting da. Vurderer å gå over til kun OBOS, men må fremdeles beholde S-banken pga aksjer, fond og BSU.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #11 Skrevet 6. april 2019 Bruker BN bank. Utmerket kundeservice. Anonymkode: 5de07...c85
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #12 Skrevet 6. april 2019 Danske bank, bruker akademikeravtalen pga god lånerente. Har litt sparepenger i bank Norwegian også. Anonymkode: fcf10...4f7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #13 Skrevet 6. april 2019 Vi har akkurat byttet fra Nordea til Sparebank Øst. Har hatt Nordea i 9 år og var fornøyde de første årene mens vi hadde en fast kunderådgiver. Da han gikk av med pensjon og de stengte de fleste fillialene så begynte det å gå nedover med kundeservice. Vi var Premium kunder og da skal dem yte det lille ekstra, noe de desverre sluttet å gjøre da vi mistet "vår" kunderådgiver. Da vi skulle ha hjelp i forbindelse med nytt lån nå, så var den nye rådgiveren umulig å få tak i. Det ble mye surr og tull at vi til slutt ble lei og byttet. Ble jo oppringt flere ganger da de skjønte at vi skulle bytte, men da var toget gått. Er foreløpig veldig godt fornøyd med den nye banken vår, både service, nettbanken og appen. Anonymkode: 2991c...13e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #14 Skrevet 6. april 2019 Jeg har fått Nordea siden Gjensidige ble kjøpt opp av dem. Foreløpig har det ikke skjedd noe, men jeg vet Nordea har mye høyere rente enn jeg har nå. Hvis de setter den opp bytter jeg nok bank. Har dem nå på grunn av fagforening, men hvis fagforeningen ikke klarer å forhandle frem bedre vilkår er det ikke noe poeng. Ellers har jeg lønnskonto i Sparebank 1 (lokalbank) og sparekonto i Avida Anonymkode: 766bb...47b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå