Gå til innhold

Hvordan få gjestene til å bli kjent med hverandre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at sjenerte personer får det så veldig trivelig sammen med noen veldig snakkesalige, da? Folk som prøver å dra igang samtaler og prater i ett kjør hele kvelden?

Anonymkode: 0439a...aa3

Med snakkesalige mener jeg ikke nødvendigvis skravlebøtter som ikke klarer å holde kjeft, men folk som er flinke til å holde i gang en samtale. Jeg hadde synes det hadde vært fryktelig kjedelig å havne på et bord med bare sjenerte mennesker som ikke klarer å føre en samtale. Derfor mener jeg det er bedre å blande, sånn at det alltid er noen som kan snakke sammen. Hadde vært rart å sette de mest sjenerte vennene mine på ett bord, det hadde blitt et stile bord.

Anonymkode: 84b18...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Med snakkesalige mener jeg ikke nødvendigvis skravlebøtter som ikke klarer å holde kjeft, men folk som er flinke til å holde i gang en samtale. Jeg hadde synes det hadde vært fryktelig kjedelig å havne på et bord med bare sjenerte mennesker som ikke klarer å føre en samtale. Derfor mener jeg det er bedre å blande, sånn at det alltid er noen som kan snakke sammen. Hadde vært rart å sette de mest sjenerte vennene mine på ett bord, det hadde blitt et stile bord.

Hva er feil med et stille bord? Jeg hadde likt et stille bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS du glemmer de introverte oppi alt dette.

Anonymkode: 391a6...b52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessverre er det mange som tenker at om man er sjenert eller introvert er dette noe man ønsker å endre på/"kurere". Det er en del folk oppgjennom som har ytret ønske om å få meg "ut av skallet". Men hvis man snur på flisa, hvordan hadde folk likt det om det var motsatt? Om jeg hadde invitert til bryllup og pønsket på hvordan jeg kunne få de mest skravlete og utadvendte til å holde mest mulig kjeft? Synes heller bare man skal innse at folk er forskjellige.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, Daria skrev:

Jeg vil mye heller blir blandet under middagen enn å tvangssosialiseres med lek og aktiviteter. Faktiske mener jeg at den ideelle bordplasseringen er en blanding av kjente og ukjente - jeg vil ha noen jeg kjenner i nærheten, men ikke bare folk jeg kjenner. Smalltalk over maten om taler og vielse er for de fleste en mye mer komfortabel måte å bli kjent på enn å leke stolleken midt i måltidet eller bli sendt på hemmelig oppdrag (!?). Jeg er et voksent menneske som er gjest i et bryllup, ikke et barn på aktivitetsleir, og vil bli behandlet deretter.

Enig i dette.

Det kjipeste jeg vet om er å bli plassert sammen med andre som kjenner hverandre godt. Da er min erfaring at de ikke gidder ikke å snakke med andre og kjenner man ikke særlig mange da så er det heller ikke sånn at man blir kjent med andre senere heller.

Så jeg tror at det kan være greit å blande folk litt for da er det gjerne lettere å prate og så kan man heller velge selv hvor mye man ønsker å sosialisere. Det jeg tenker er viktig er å prøve å inkludere flest mulig, uansett hvor mange de kjenner eller ikke kjenner fra før.

Anonymkode: 744a6...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det mange som tenker at om man er sjenert eller introvert er dette noe man ønsker å endre på/"kurere". Det er en del folk oppgjennom som har ytret ønske om å få meg "ut av skallet". Men hvis man snur på flisa, hvordan hadde folk likt det om det var motsatt? Om jeg hadde invitert til bryllup og pønsket på hvordan jeg kunne få de mest skravlete og utadvendte til å holde mest mulig kjeft? Synes heller bare man skal innse at folk er forskjellige.

Ja, noen av oss sjenerte synes faktisk at det er hyggelig å bli "hjulpet" litt. Jeg tenker ikke at det handler om å skulle kurere noen.

For min del ønsker jeg å bli inkludert. Det verste jeg vet er å være i selskap og bli plassert på bord med masse folk som kjenner hverandre godt og som ignorer de som er mer stille. Eventuelt å bli plassert på en ende med gå rundt en.

Anonymkode: 744a6...1c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva mener du at et vertskap skal gjøre? Gi beskjed om at nå blir det quiz ( eller annet ), så de introverte kan gå ut? Sette de introverte ved et bord sammen? Eller hva? Skal bryllupet legges opp til minst mulig sosialt fordi det fins tre introverte i selskapet? Hvilket hensyn nøyaktig skal et selskap ta til dere introverte? Forslag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, SoWhat? said:

Så hva mener du at et vertskap skal gjøre? Gi beskjed om at nå blir det quiz ( eller annet ), så de introverte kan gå ut? Sette de introverte ved et bord sammen? Eller hva? Skal bryllupet legges opp til minst mulig sosialt fordi det fins tre introverte i selskapet? Hvilket hensyn nøyaktig skal et selskap ta til dere introverte? Forslag? 

Ha et helt vanlig selskap og la folk sosialisere så mye eller lite de vil. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det skal bli lagt opp etter dere da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er uansett ikke sikkert det er så lett å "komme inn i" den store vennegjengen fra hjemstedet deres, uansett hvor mye dere legger til rette for det.  Du sier jo selv her at gjengen gjerne vil sitte sammen.  Folk som kjenner hverandre holder seg gjerne til sine egne i slike settinger, er min erfaring, og det er ikke lett å bryte inn i tette vennegjenger som helt ukjent for en selv, selv om det bare er for en kveld.

Anonymkode: fccb6...8b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er feil med et stille bord? Jeg hadde likt et stille bord.

TS her. Hadde ikke det vært veldig rart om ingen pratet sammen på et bord? Jeg tror uansett ikke jeg har mange nok sjenerte/introverte venner til å fylle et bord. 

Jeg skjønner ikke helt hva dere mener jeg skal gjøre her. Jeg har da aldri sagt at jeg skal endre noen, men prøve å få til den beste sammensetningen. Når det kommer til de mest skravlete er det også noe jeg definitivt tenker på hvordan jeg skal plassere. Jeg skjønner bare ikke hvordan mitt spørsmål om å ha quiz i bryllup har blitt til en diskusjon på om at jeg skal endre vennene mine. Har dere aldri tenkt på at bordsammensetningen har noe å si i et bryllup? 

14 timer siden, SoWhat? skrev:

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

14 timer siden, SoWhat? skrev:

Så det skal bli lagt opp etter dere da? 

Takk for svar. Jeg skjønner heller ikke hvordan man skal løse dette? Dessuten har jeg flere sjenerte venner som liker å dra på quiz, så at det skal være en stor greie synes jeg er rart.

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er uansett ikke sikkert det er så lett å "komme inn i" den store vennegjengen fra hjemstedet deres, uansett hvor mye dere legger til rette for det.  Du sier jo selv her at gjengen gjerne vil sitte sammen.  Folk som kjenner hverandre holder seg gjerne til sine egne i slike settinger, er min erfaring, og det er ikke lett å bryte inn i tette vennegjenger som helt ukjent for en selv, selv om det bare er for en kveld.

Anonymkode: fccb6...8b9

Takk for svar. Nei, det er akkurat det jeg ser for meg (og har erfart selv i andre settinger), så derfor tenkte jeg at det kunne hjelpe litt å ha en felles aktivitet hvor man snakket litt på tvers av gjengene uten at man deler opp vennegjenger under hele middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. Merker at denne tråden har blitt noe helt annet enn jeg hadde håpet på. Det er helt greit at ikke alle er glade i sosialisering i bryllup, men det virker som om folk velger å misforstå meg her, så jeg for min del tror jeg at jeg ser meg litt ferdig med denne tråden. Det jeg ønsket meg var tips til hva man kan gjøre, ikke sinte kommentarer på hvor mye man hater ditt og datt. Takk til de som har bidratt med forslag eller konstruktive tilbakemeldinger. Tenker at jeg heller snakker med vennegjengen og hører hva de tenker, de fleste jeg kjenner er sosiale omgjengelige folk, så tror hva enn vi finner på blir suksess.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg foreslår at du tar bordplasseringen som du har tenkt, og lar eventuelle aktiviteter være frivillige. Bare ikke tenk at du må pushe noen til å være sosiale og bli kjent, så ordner dette seg fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.4.2019 den 19.46, AnonymBruker skrev:

TS her. Takk for at du deler din erfaring. Ble ikke middagen veldig lang med taler og quiz?

Nå er jo tanken at de som sitter på bord sammen stort sett skal kjenner hverandre, så da vil jo ikke quizen fungere som bindemiddel på sammen måte. Men jeg skal definitivt notere meg dette.

Nei,

Quiz tok ikke lange tiden, og det var ikke så mange taler (3-4 stk bare). Så var veldig passe:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi tenkte omvendt. Vi prioriterte at kjente satt sammen.

Fordi vi hadde runde bord fikk vi det ikke alltid til å klaffe (for eksempel har mamma fire søsken med følge, totalt 8 stk. Det var plass til 6 stk på hvert bord, altså måtte vi enten tenke 4+4 eller 6+2 fordelt på to bord), men da tenkte vi alder, interesser og jobb. De aller fleste kom som par (unntaket var noen få venner fra samme vennegjeng, og samboeren til forloveren til mannen), og da satt de sammen. De som kom alene satt sammen med noen de kjente. I de tilfellene hvor ett eller to par bare kjente hverandre, tenkte vi også alder, jobb og interesser. 

Det løste seg kjempefint. Det virket som om alle koste seg. 

Anonymkode: fadda...bd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg ikke begeistret over kleine "bli-kjent-leker" i noen sammenhenger. Det blir så påtatt og rart egentlig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 5.4.2019 den 21.23, AnonymBruker skrev:

for folk som lager dårlig stemning og drar tidlig på grunn av en quiz eller lignende synes jeg er kleinere enn å faktisk ha en quiz.

Så enig! 
(og jeg syns det var mange "surpomper" som svarte deg her 😉)
Jeg hadde satt stor pris på omtanken som du viser ved å tenke på at alle skal ha det bra i bryllupet ditt!
Og jeg hadde elsket en en sånn quiz! 
Kjør på - og masse lykke til med både forberedelser og bryllup! ♥️

Anonymkode: 9a8d6...e7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bare lest første side i denne tråden.

Jeg kan fortelle litt om mannen og mitt bryllup.

Nesten ingen kjente hverandre. Ingen av mine venner kjente mannen sine venner og omvendt. Min familie hadde hilst på mannen sin familie. Vært sammen noen ganger, men ikke nok til at mingling sammen var naturlig.

Det endte med at jeg følte alt ble kleint. 

Mannen sine venner holdt seg for seg selv.

Mine venner for seg selv i et annet hjørne.

Han sin familie i en gruppe for seg. Min familie i en gruppe for seg.

Så hadde vi fire grupper som satt på hvert sitt sted i lokalet. 

Mannen og jeg følte vi løp hit og dit for å skravle. Og på dansegulvet var det bare mine venner og familie som danset, da jeg danset mye og mannen enten satt eller fløy fra venner til familie og tilbake. 

Anonymkode: 2b84c...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var i et bryllup engang hvor jeg i forkant kjente kun brudeparet (blitt venner via jobb).

Da var imidlertid utdrikningslaget på hyttetur («noen kjente noen som kjente noen», så det var en hytte vi fikk låne gratis). Det var helt fantastisk ifht å bli kjent med folk, og siden vi hadde alle aktiviteter etc på hytta, ble det også et billig utdrikningslag

Så den typen utdrikningslag anbefales absolutt til alle som ønsker at vennene sine skal bli litt kjent før bryllupet - det ble kjempesteming i bryllupet rett og slett :) (man kan vel hinte til forloveren om at man synes slikt hadde vært kjekt, hvis mulig)

Anonymkode: 6ae52...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater sånn tvangs-sosialisering og tror det kun er et mindretall som virkelig er begeistret for denslags. Men jeg var nylig i et selskap (ikke bryllup) der vi satt til bords med fremmede. Før middagen sa vertinnen i en humoristisk tone,at dersom praten rundt bordene stoppet litt opp var det lagt en lapp under tallerkenen til hver gjest, med et spørsmål på som man kunne stille de andre rundt bordet. Dette var harmløse spørsmål av typen «Hva er ditt drømmereisemål» og lignende. 

Synes det var et greit opplegg siden man da kunne bestemme selv. Slike quizer tar jo overhodet ikke hensyn til om noen av gjestene f.eks sliter med sosialangst eller å snakke i forsamlinger. Det er bare tullete og hensynsløst å tvinge folk med på sånne opplegg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...