AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #1 Del Skrevet 5. april 2019 Hei, Vi skal gifte oss i sommer med ca 85 gjester, flest venner ikke så mye familie. Vi ønsker at alle skal sitte på bord med folk de kjenner, dette er fordi det er det vi selv foretrekker når vi er i bryllup. Mange av de som kommer har ikke sett hverandre på lenge og da synes jeg det er hyggelig at det får tid til å snakke sammen og ha kvalitetstid under middagen. Vi ønsker heller ikke å dele det opp 50/50. Men det fører også til at ikke gjestene bli kjent på tvers av "gjenger". Vi har en ganske stor vennegjeng hjemmefra og jeg ønsker ikke at de skal "dominere" bryllupsfesten. Min opplevelse er at det er lettere å kaste seg på dansegulvet sammen med fremmede folk om man har snakket litt sammen, det er lettere å ta bilder sammen om man ikke opplever andre som fremmede. Hvordan kan vi sørge for at folk blir litt kjent underveis når de ikke sitter sammen? Vi har tenkt på å ha en quiz hvor vi i forkant har delt inn i lag. Utfordringer der er at jeg ikke tror vi rekker å gjøre det før middagen og etter middagen er man gjerne gira på å bevege seg litt rundt. I tillegg er jo ikke alle fan av den type tvungen moro (selv om vi elsker quiz!). Det var også noen som foreslo at vi kan bytte bordplassering underveis i bryllupet. Men jeg er litt skeptisk til ideen da det blir mye styr, i tillegg er det mye ekstra logistikk for kjøkkenet som må passe på at de med allergier og lignende får maten de skal ha. Har også tenkt på å ha noen hemmelige oppdrag, hvor gjester må finne hverandre og utveksle noen form for informasjon eller lignende. Er det noen som har forslag til hvordan man kan løse det? Som har vært i lignende bryllup. Si gjerne om du har dårlig erfaring med noe av dette. Anonymkode: 84b18...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 Populært innlegg #2 Del Skrevet 5. april 2019 Veit det ikke er dette du spør om, men må folk på død og liv bli tvingt til å bli kjent med hverandre? Man klarer som oftest selv å komme i kontakt med ukjente om man ønsker det. Jeg har vært i flere bryllup uten å kjenne den andres slekt, og jeg klarer fint å small-talke med de om jeg vil/må, og har det like moro selv om jeg ikke kjenner de. Jeg har faktisk ingen behov for å bli kjent med grand tante Gunda på brudgommens side, når jeg er gjest hos bruden. Vi kommer sannsynlig aldri til å se hverandre igjen uansett. Verste som finnes er sånne påtvunget bli-kjent opplegg Anonymkode: 43d26...7fb 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #3 Del Skrevet 5. april 2019 Ikke løs det! Ikke tenk på problemstillingen, engang. Bryllupet deres er (trolig) én dag, og det er antakeligvis bare dere som kjenner absolutt alle gjester. De fleste av gjestene som ikke kjenner hverandre fra før kommer heller aldri til å treffe hverandre igjen, i alle fall ikke i en anledning der absolutt alle er samlet. Derfor er det både kleint og bortkastet energi og drive med quiz, bli-kjent-leker eller, gud forby, plassbytte i løpet av selskapet!! Anonymkode: d6549...8f3 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. april 2019 #4 Del Skrevet 5. april 2019 Sånt opplegg hater jeg, syns folk må velge selv om de vil bli kjent eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megplussto Skrevet 5. april 2019 #5 Del Skrevet 5. april 2019 (endret) Jeg var i et bryllup der jeg og samboer ikke kjente andre enn bruden og brudgommen. Det var mange som ikke kjente hverandre der - flest unge folk, men også familiemedlemmer litt oppi åra. Det de gjorde var å ha quiz, der bordene var på lag. Quiz’en var delt i tre deler - første før forrett, andre før hovedrett, og tredje før dessert. Man skulle først finne på et navn der forbokstaven til alle var med. Altså - Trine, Truls, Emil, Lasse, Kari og Anette kunne ha quiznavn Alle Kanarifugler Tar Trusa Langs Elva. Ble veldig mye gøy rundt det-samtidig som vi ble raskt kjent med navnene til hverandre rundt bordet. Første quizdel var bingo, men med ulike ting om gjestene i de forskjellige rutene. Som f.eks: dere har tilsammen mer enn 5 barn, dere har vært i alle verdensdeler, en av dere har kysset en kjendis, osv osv. Så måtte man krysse av og prøve å få bingo. Ble VELDIG fort kjent med de på bordet, og var veldig gøy. Andre quizdel var spm om brud og brudgom - type hvor møttes vi, hvor kysset vi første gang, favorittfargen, første jobb osv. Sistedel var bilder som ble delt ut, der det var bilder opp igjennom årene, og man skulle tippe alderen deres på bildene. Var veldig søte, herlige og gærne/morsomme bilder. Deretter leste brud og brudgom opp hver sin påstand, også skulle man tippe hvem av de som løy. Det var da mest ganske drøye, morsomme og søte ting om hverandre eller om seg selv. vinnerlaget fikk hver sin boks med brudgommens favorittøl og hennes favorittgodteri ostepop. Har aldri vært i et mer morsomt eller vellykket bryllup! Hva enn dere gjør så gjør det gjennomført - og gøy hvis dere får quizen til å omhandle dere:):) Endret 5. april 2019 av Megplussto Skrivefeil 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #6 Del Skrevet 5. april 2019 La voksne folk være voksne folk, som blir kjent hvis de vil og slipper å tvangssosialiseres. Vi har noen folk på jobben som driver med det samme på firmafester. "Nå skal alle snu seg til venstre og sette seg sammen med den nærmeste de ikke kjenner". Bleurgh. Anonymkode: 0439a...aa3 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #7 Del Skrevet 5. april 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veit det ikke er dette du spør om, men må folk på død og liv bli tvingt til å bli kjent med hverandre? Man klarer som oftest selv å komme i kontakt med ukjente om man ønsker det. Jeg har vært i flere bryllup uten å kjenne den andres slekt, og jeg klarer fint å small-talke med de om jeg vil/må, og har det like moro selv om jeg ikke kjenner de. Jeg har faktisk ingen behov for å bli kjent med grand tante Gunda på brudgommens side, når jeg er gjest hos bruden. Vi kommer sannsynlig aldri til å se hverandre igjen uansett. Verste som finnes er sånne påtvunget bli-kjent opplegg Anonymkode: 43d26...7fb 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke løs det! Ikke tenk på problemstillingen, engang. Bryllupet deres er (trolig) én dag, og det er antakeligvis bare dere som kjenner absolutt alle gjester. De fleste av gjestene som ikke kjenner hverandre fra før kommer heller aldri til å treffe hverandre igjen, i alle fall ikke i en anledning der absolutt alle er samlet. Derfor er det både kleint og bortkastet energi og drive med quiz, bli-kjent-leker eller, gud forby, plassbytte i løpet av selskapet!! Anonymkode: d6549...8f3 19 minutter siden, Catalina Culès skrev: Sånt opplegg hater jeg, syns folk må velge selv om de vil bli kjent eller ikke. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: La voksne folk være voksne folk, som blir kjent hvis de vil og slipper å tvangssosialiseres. Vi har noen folk på jobben som driver med det samme på firmafester. "Nå skal alle snu seg til venstre og sette seg sammen med den nærmeste de ikke kjenner". Bleurgh. Anonymkode: 0439a...aa3 TS her. Hehe, her er det mange sterke meninger. Jeg mener egentlig ikke at folk skal bli kjent med hverandre, men komfortable med hverandre. Jeg har selv vært i bryllup hvor jeg ikke kjente noen andre enn samboeren min (og han kjente kun et par stykker), da satt vi på enden av et langbord og hadde kun de ved siden av oss å snakke med og de måtte stikke rett etter middagen. Jeg hadde satt pris på en eller annen form for tvungen mingling, både for å få tiden til å gå og for å få snakket med flere av gjestene uten å gå å avbryte samtaler mellom venner. Small talk er jeg relativt god på, men folk har det med å holde seg til de de kjenner. Hvis jeg hadde lage quizlag ville jeg uansett ikke blandet gamle tante Gunda inn på et lag med mange unge, jeg hadde tenkt nøye over hvem jeg tror hadde passet sammen. Det handler ikke om at folk skal få et varig vennskap, men at folk skal ha en bra fest (målet er at festen skal vare hele natten og ikke bare med den innerste kjernen) Hva synes dere om å bli blandet under middagen da? Anonymkode: 84b18...d27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #8 Del Skrevet 5. april 2019 18 minutter siden, Megplussto skrev: Jeg var i et bryllup der jeg og samboer ikke kjente andre enn bruden og brudgommen. Det var mange som ikke kjente hverandre der - flest unge folk, men også familiemedlemmer litt oppi åra. Det de gjorde var å ha quiz, der bordene var på lag. Quiz’en var delt i tre deler - første før forrett, andre før hovedrett, og tredje før dessert. Man skulle først finne på et navn der forbokstaven til alle var med. Altså - Trine, Truls, Emil, Lasse, Kari og Anette kunne ha quiznavn Alle Kanarifugler Tar Trusa Langs Elva. Ble veldig mye gøy rundt det-samtidig som vi ble raskt kjent med navnene til hverandre rundt bordet. Første quizdel var bingo, men med ulike ting om gjestene i de forskjellige rutene. Som f.eks: dere har tilsammen mer enn 5 barn, dere har vært i alle verdensdeler, en av dere har kysset en kjendis, osv osv. Så måtte man krysse av og prøve å få bingo. Ble VELDIG fort kjent med de på bordet, og var veldig gøy. Andre quizdel var spm om brud og brudgom - type hvor møttes vi, hvor kysset vi første gang, favorittfargen, første jobb osv. Sistedel var bilder som ble delt ut, der det var bilder opp igjennom årene, og man skulle tippe alderen deres på bildene. Var veldig søte, herlige og gærne/morsomme bilder. Deretter leste brud og brudgom opp hver sin påstand, også skulle man tippe hvem av de som løy. Det var da mest ganske drøye, morsomme og søte ting om hverandre eller om seg selv. vinnerlaget fikk hver sin boks med brudgommens favorittøl og hennes favorittgodteri ostepop. Har aldri vært i et mer morsomt eller vellykket bryllup! Hva enn dere gjør så gjør det gjennomført - og gøy hvis dere får quizen til å omhandle dere:):) TS her. Takk for at du deler din erfaring. Ble ikke middagen veldig lang med taler og quiz? Nå er jo tanken at de som sitter på bord sammen stort sett skal kjenner hverandre, så da vil jo ikke quizen fungere som bindemiddel på sammen måte. Men jeg skal definitivt notere meg dette. Anonymkode: 84b18...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #9 Del Skrevet 5. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: TS her. Hehe, her er det mange sterke meninger. Jeg mener egentlig ikke at folk skal bli kjent med hverandre, men komfortable med hverandre. Jeg har selv vært i bryllup hvor jeg ikke kjente noen andre enn samboeren min (og han kjente kun et par stykker), da satt vi på enden av et langbord og hadde kun de ved siden av oss å snakke med og de måtte stikke rett etter middagen. Jeg hadde satt pris på en eller annen form for tvungen mingling, både for å få tiden til å gå og for å få snakket med flere av gjestene uten å gå å avbryte samtaler mellom venner. Anonymkode: 84b18...d27 Man blir IKKE komfortable med hverandre av "tvungen mingling". De gangene jeg har blitt kjent med nye kolleger på firmafestene er de gangene det ikke har vært noen form for tvangssosialisering og praten har gått naturlig. Anonymkode: 0439a...aa3 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #10 Del Skrevet 5. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for at du deler din erfaring. Ble ikke middagen veldig lang med taler og quiz? Nå er jo tanken at de som sitter på bord sammen stort sett skal kjenner hverandre, så da vil jo ikke quizen fungere som bindemiddel på sammen måte. Men jeg skal definitivt notere meg dette. Anonymkode: 84b18...d27 Hvorfor er det tanken? Er ikke tanken at man setter "liknende" folk sammen på bord? Et bord for unge single, et bord for venner, et for tanter og onkler osv. Anonymkode: c8031...7eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. april 2019 #11 Del Skrevet 5. april 2019 Jeg vil mye heller blir blandet under middagen enn å tvangssosialiseres med lek og aktiviteter. Faktiske mener jeg at den ideelle bordplasseringen er en blanding av kjente og ukjente - jeg vil ha noen jeg kjenner i nærheten, men ikke bare folk jeg kjenner. Smalltalk over maten om taler og vielse er for de fleste en mye mer komfortabel måte å bli kjent på enn å leke stolleken midt i måltidet eller bli sendt på hemmelig oppdrag (!?). Jeg er et voksent menneske som er gjest i et bryllup, ikke et barn på aktivitetsleir, og vil bli behandlet deretter. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #12 Del Skrevet 5. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det tanken? Er ikke tanken at man setter "liknende" folk sammen på bord? Et bord for unge single, et bord for venner, et for tanter og onkler osv. Anonymkode: c8031...7eb TS her. Fordi vi ønsker at vennene våre skal få sitte sammen. Da blir det jo fort at liknende folk sitter sammen fordi de er venner. Singelbord er uaktuelt. Mange bor i ulike byer, så det vil bli noen etterlengtede gjensyn, da er det hyggelig å sitte sammen med folk man kjenner. Anonymkode: 84b18...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #13 Del Skrevet 5. april 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Fordi vi ønsker at vennene våre skal få sitte sammen. Da blir det jo fort at liknende folk sitter sammen fordi de er venner. Singelbord er uaktuelt. Mange bor i ulike byer, så det vil bli noen etterlengtede gjensyn, da er det hyggelig å sitte sammen med folk man kjenner. Anonymkode: 84b18...d27 De kan jo mingle før vielsen, etter vielen, før middagen, etter middagen, hele natta. Det ideelle hvis man har flere må bord er vel å ha ca 50/50 med folk som kjenner hverandre og ikke. Feks to av hans vennepar + en singel venn og to av dine vennepar + en singel søster, kusine, tante, venn eller noen annen person på omtrent samme alder. Vil man ikke at hverandres venner og familie skal bli kjent i bryllup, da? Hvis vennene deres vil møtes for å henge kan de jo gjøre det ved en annen anledning. Anonymkode: c8031...7eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #14 Del Skrevet 5. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: La voksne folk være voksne folk, som blir kjent hvis de vil og slipper å tvangssosialiseres. Vi har noen folk på jobben som driver med det samme på firmafester. "Nå skal alle snu seg til venstre og sette seg sammen med den nærmeste de ikke kjenner". Bleurgh. Anonymkode: 0439a...aa3 Så teit. Anonymkode: 5b001...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #15 Del Skrevet 5. april 2019 Kommer an på hvordan gjestene er. I min omgangskrets hadde det blitt en kjip middag hvis gjestene måtte mingle med nye mennesker hele kvelden. Det er så ufattelig slitsomt å snakke med nye folk man er påtvunget å sitte med i flere timer... Mine gjester er som meg, det er derfor de er vennene mine, vi er like. Og jeg og mannen er ganske like og da er følgelig også hans vennegjeng av den sjenerte typen. Hadde blitt et kleint bryllup hvis vi rokkerte på gjestene for å tvangssosialisere de med hverandre. Grøss. Anonymkode: 062a4...690 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #16 Del Skrevet 5. april 2019 Jeg synes sånne opplegg og selskapsleker blir så kleint og gjennomsiktig. Hvorfor kan ikke voksne mennesker bestemme selv? Jeg har faktisk forlatt en sammenkomst eller to ekstra tidlig fordi jeg ikke orker slike tvangssosialiseringer - og da hadde jeg hatt det veldig hyggelig fram til noen absolutt skulle «sette igang noe». Det blir noe i overkant kontrollerende og desperat over å behandle gjestene sine som seksåringer som liksom står i hver sin ende av rommet og ikke tør snakke med hverandre. La heller gjester få kose seg, så kan de som liker å snakke med fremmede få gjøre det, og de mer introverte som kanskje foretrekker andre måter å kose seg i et selskap på få gjøre det. Man kan ikke tvinge voksne mennesker til å bli kjent med hverandre, det må jo være opp til hver enkelt. Anonymkode: f6f43...ecf 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 5. april 2019 #17 Del Skrevet 5. april 2019 Enig med de over. Dropp alle kleine leker og all form for tvangssosialisering. Det er forferdelig ubehagelig for de aller fleste - har dere tenkt over at noen av gjestene kanskje er veldig sjenerte eller har sosial angst? Da vil jo noe slikt være tortur for dem. La voksne mennesker selv få bestemme hvem de skal snakke med. Etter noen vinglass bruker slikt å løse seg helt på egenhånd... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #18 Del Skrevet 5. april 2019 1 time siden, Daria skrev: Jeg vil mye heller blir blandet under middagen enn å tvangssosialiseres med lek og aktiviteter. Faktiske mener jeg at den ideelle bordplasseringen er en blanding av kjente og ukjente - jeg vil ha noen jeg kjenner i nærheten, men ikke bare folk jeg kjenner. Smalltalk over maten om taler og vielse er for de fleste en mye mer komfortabel måte å bli kjent på enn å leke stolleken midt i måltidet eller bli sendt på hemmelig oppdrag (!?). Jeg er et voksent menneske som er gjest i et bryllup, ikke et barn på aktivitetsleir, og vil bli behandlet deretter. Ts her. Takk for innspill. Jeg er delt på den, hvis jeg er i et bryllup hvor jeg kjenner mange ønsker jeg å sitte sammen med de jeg kjenner. Jeg er selvsagt både hyggelig og omgjengelig med gjestene jeg ikke kjenner, men jeg jobber ikke hardt for å inkludere andre hvis du skjønner. Hvis jeg derimot er gjest i et bryllup hvor jeg ikke kjenner noen synes jeg det er veldig ålreit at det skjer noe sånn at faktisk snakker med noen man kanskje ikke hadde snakket med. 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan jo mingle før vielsen, etter vielen, før middagen, etter middagen, hele natta. Det ideelle hvis man har flere må bord er vel å ha ca 50/50 med folk som kjenner hverandre og ikke. Feks to av hans vennepar + en singel venn og to av dine vennepar + en singel søster, kusine, tante, venn eller noen annen person på omtrent samme alder. Vil man ikke at hverandres venner og familie skal bli kjent i bryllup, da? Hvis vennene deres vil møtes for å henge kan de jo gjøre det ved en annen anledning. Anonymkode: c8031...7eb Vi har vurdert å blande, men siden vi selv foretrekker å sitte med folk vi kjenner i bryllup synes vi det er den beste løsningen. Familiene våre kjenner hverandre og det kommer ikke så mange av dem så det er ikke utfordringen. Det er jo nettopp i slike anledninger at vennegjenger som er spredt over hele landet møtes. Det er derfor jeg synes det er kjipt å splitte dem opp under middagen, det er jo stort sett under middagen man snakker sammen, etterpå starter jo festen og dansingen. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hvordan gjestene er. I min omgangskrets hadde det blitt en kjip middag hvis gjestene måtte mingle med nye mennesker hele kvelden. Det er så ufattelig slitsomt å snakke med nye folk man er påtvunget å sitte med i flere timer... Mine gjester er som meg, det er derfor de er vennene mine, vi er like. Og jeg og mannen er ganske like og da er følgelig også hans vennegjeng av den sjenerte typen. Hadde blitt et kleint bryllup hvis vi rokkerte på gjestene for å tvangssosialisere de med hverandre. Grøss. Anonymkode: 062a4...690 Takk for innspill! Jeg er helt enig i at det kommer veldig an på gjestene. Er veldig glad at de færreste gjestene våre er som en del av de som har svart på denne tråden 😅 Jeg personlig synes det er mye mer slitsomt å smallt alke med fremmede under middagen enn å "måtte" henge med noen en halvtime før eller etter middag, men der er man jo ulik. Men du er kanskje av oppfatningen at det er bedre at vennegjengene forblir splittet under hele bryllupet og ikke blir kjent på tvers av vennegjenger. Det er det jeg håper litt på å unngå. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes sånne opplegg og selskapsleker blir så kleint og gjennomsiktig. Hvorfor kan ikke voksne mennesker bestemme selv? Jeg har faktisk forlatt en sammenkomst eller to ekstra tidlig fordi jeg ikke orker slike tvangssosialiseringer - og da hadde jeg hatt det veldig hyggelig fram til noen absolutt skulle «sette igang noe». Det blir noe i overkant kontrollerende og desperat over å behandle gjestene sine som seksåringer som liksom står i hver sin ende av rommet og ikke tør snakke med hverandre. La heller gjester få kose seg, så kan de som liker å snakke med fremmede få gjøre det, og de mer introverte som kanskje foretrekker andre måter å kose seg i et selskap på få gjøre det. Man kan ikke tvinge voksne mennesker til å bli kjent med hverandre, det må jo være opp til hver enkelt. Anonymkode: f6f43...ecf Man bestemmer jo ikke selv hvis brudeparet plasserer folk som ikke kjenner hverandre på bord sammen for eksempel. Som jeg nevnte til personen over er jeg selv av den formening at jeg heller vil sitte med folk jeg kjenner under middagen (som gjerne blir langdryg enten man vil eller ikke) og så få muligheten til å mingle litt under en organisert aktivitet. At du mener at for eksempel en quiz på en halvtime er å behandle gjestene som seksåringer for være din mening. Jeg er, tro det eller ei, ikke veldig fan av organiserte aktiviteter, men jeg har opplevd at det, gjort ordentlig kan funke og løse opp stemningen. Jeg merker jeg er glad du ikke kommer i bryllupet mitt (og du er sikkert glad som ikke er invitert 😂), for folk som lager dårlig stemning og drar tidlig på grunn av en quiz eller lignende synes jeg er kleinere enn å faktisk ha en quiz. Anonymkode: 84b18...d27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #19 Del Skrevet 5. april 2019 14 minutter siden, Sirah skrev: Enig med de over. Dropp alle kleine leker og all form for tvangssosialisering. Det er forferdelig ubehagelig for de aller fleste - har dere tenkt over at noen av gjestene kanskje er veldig sjenerte eller har sosial angst? Da vil jo noe slikt være tortur for dem. La voksne mennesker selv få bestemme hvem de skal snakke med. Etter noen vinglass bruker slikt å løse seg helt på egenhånd... TS her. Det er jo kanskje spesielt de sjenerte som ikke er så flink til å snakke med fremmede som vil nyte godt av å bli satt på et quizlag eller lignende. Det er ikke snakk om at noen skal drites ut, ingen må opp og springe/synge/danse. Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor det er forskjell på å tvinge folk som ikke kjenner hverandre til å sitte sammen under middagen vs å tvinge dem til å være et quizlag en halvtime etter middagen. Anonymkode: 84b18...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. april 2019 #20 Del Skrevet 5. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Det er jo kanskje spesielt de sjenerte som ikke er så flink til å snakke med fremmede som vil nyte godt av å bli satt på et quizlag eller lignende. Det er ikke snakk om at noen skal drites ut, ingen må opp og springe/synge/danse. Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor det er forskjell på å tvinge folk som ikke kjenner hverandre til å sitte sammen under middagen vs å tvinge dem til å være et quizlag en halvtime etter middagen. Anonymkode: 84b18...d27 Enig med deg. Skjønner virkelig ikke hva som er feil med å hjelpe til litt så folk blir litt på talefot, og tror også sjenerte får utbytte av det. Det handler om å gå litt utenfor komfortsonen på en hyggelig og avslappet måte. Folk er så redde for "leker" og påfunn. Vær litt rause og slipp dere løs litt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå