Gå til innhold

Når begynte barnet ditt å gå?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

En ting jeg lurer litt på...

Datteren min var 9 mnd når hun tok noen skritt rundt bordet. En mnd senere tok hun et utsødig skritt eller to, men først når hun var nesten 13 mnd, vil jeg si at hun begynte å gå. Det var da hun virkelig turte å slippe hånden min - og gikk 15-20 skritt helt alene. Og siden har hun rast omkring :-)

:babyjente:

Når begynte barnet ditt å gå - og hva legger du i akkurat det.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Porselen

Den eldste begynte å prøve seg 10 mnd gammel og gikk 11 mnd. gammel, nr. to og 3 startet en måned senere og gikk når de var ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Hun gikk når hun var 13 mnd. Og i det legger jeg at det var da hun gikk sine første skritt helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Eldstemann begynte å gå da han var 10 mnd. Nr 2 gikk da hun var 12 mnd og yngstejenta da hun var 12,5 mnd.

Med å gå mener jeg at de selv klarte å gå dit de ville uten hjelp. Alle hadde gått mens vi holdt i hånda en stund før de slapp seg og gikk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min gikk ikke ordentlig før han var 18 mnd. I det legger jeg at det var først da han bevisst gikk for å komme seg rundt. Før det hadde han gått mellom oss en lang stund, men krabbet hvis han skulle noe sted.

Datteren min gikk da hun var 13 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hun gikk for en uke siden, rett før 13 mnd. Og i det legger jeg at hun begynte å ta seg fram på den måten. Da hadde hun kunne gå noen skritt alene mellom møbler, eller mellom oss lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg legger i å gå selv er at de går så godt som hele tiden når de forflytter seg, detter veldig sjelden og at om de detter så reiser de seg straks opp igjen og går videre.

Våre barn har vært ganske tidlig ute med gåingen så de har alle gått slik skikkelig før de var 10 mndr og to av dem gjorde det før de ble 9 mndr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Min datter gikk skikkelig første gang på ettårsdagen sin.

Min sønn var ni og en halv måned da han gikk skikkelig.

Når jeg sier gå skikkelig så mener jeg at barnet er i stand til å reise seg opp og gå selv til et selvvalgt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida var litt over 12 mnd da hun hun gikk noen skritt som ble til 5-6 og deretter borti 10 skritt. Likevel kallte jeg det ikke at hun gikk før hun kunne krysse gulvet og gå hit og dit. Da var hun ca 13 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla kunne gå 8mnd gammel, og gikk 9 mnd gammel.

8mnd tok ho noen skritt, ramlet/satte seg ned og krabbet videre.

9mnd gammel foretrakk ho å gå, ramlet sjelden/aldri.

Ho gikk rundt bordet da ho var rundt 7-7,5mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane

Mine begynt å gå fra 9 - 18 måneders alder. Ser ingen forskjell på dem i dag - den som var tidligst ute er muligens litt motorisk svakere enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første gikk da hun var 1 år.Hun gikk rundt bordet d hun var 10 mnd.

Veslemor hun har ikke begynt å gå enda,men stabber i vei når vi holder henne i hendene.Hun har så smått begynt å holde seg i bordet.Hun er 9 måneder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mine tvilinger var veldig forskjellige. Jenta gikk når hun var 9 mnd, mens gutten når han var 15 mnd. Men språket var helt omvendt, gutten begynnte veldig tilig, mens jenta var velig sent ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppen gikk rett fra å ake seg på rumpa til å gå/løpe da han var 15 mnd. Ser at det er ganske seint i forhold til mange andre, men på en uke var han stødigere og raskere på foten enn to jevnaldrende gutter som hadde gått selv i to-tre måneder. Han er fysisk veldig sterk og har alltid hatt god motorikk (iflg de som har peiling).

Snuppa er 8 mnd og har ikke begynt å krabbe enda, så det kommer nok til å ta en stund til før hun stabber avgårde. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...