Gå til innhold

Barnehageplass og enslige forsørgere

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er ikke garantert plass, men du stiller høyere opp på listen enn de som bor med to foreldre. Da jeg søkte om barnehageplass, tror jeg jeg fikk beskjed om at de prioriterer barn med særlig behov for barnehageplass (f.eks. hvis barnet har atferdsvansker, etter hva jeg forsto) først, deretter barn av enslige foreldre, deretter barn med to foreldre.

Men hvis barnehagen er full, vil de jo ikke tilby plass til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Men det er til syvende og sist opp til styreren i barnehagen. De er ofte opptatt av at det ikke skal være for mange jenter i forhold til gutter, at der skal være barn med forskjellig bakgrunn og lignende også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

opptakskriteriene i min barnehage er som følger.

1. fungsjonshemninger-barnevern-ppt.

2.søsken.

3.enslig forsørgere

4.de andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke alenemor

hvorfor skal man bli straffet fordi man bor sammen med faren til barnet? trenger jo likemye barnehage plass for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
Er man garantert barnehageplass hvis man er eneforsørger?

Nei, ikke på noen som helst måte.

Jeg søkte i fire år på rad uten å få plass til min sønn, da jeg var enslig forsørger.

I barnehagen der jeg jobber, er ikke barn av enslige på prioriteringslisten i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om enslige prioriteres varierer fra kommune til kommune. De eneste som etter loven skal prioriteres er barn med alvorlig sykdom/funksjonshemming. Forøvrig står kommunene fritt til bestemme hvilke opptakskriterier de skal ha.

Jeg foreslår at du kontakter kommunen du bor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg oppfylte mange "krav" til å få barnehageplass, men fikk allikevel avslag.

Jeg var aleneforsørger, under utdanning, hadde allerede et barn i samme barnehage og barnet det ble søkt for hadde astma/allergi.

Ser jo poenget i at en barnehage ikke kan fylles opp av barn av enslige foreldre. Det bør være en rimelig fordeling av bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ei jeg vet om har et tvillingpar + en jente i skolealder.. når hun fikk barnehageplass til disse tvillingene var det i hver sin barnehage.. er det mulig da? (jo da tydligvis).. om morgenen måtte hun da egentlig ha reist 3 plasser med ungene... (barnehage, barnehage skole),, hun valgte å ta seg et år til fri hun...'

så er litt rare inntakskriterier enkelte steder ja,, man skulle ta tru at tvillinger fikk komme i samme barnehage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ei jeg kjenner med tvillinger fikk plass til den ene men ikke den andre.........

Lettere å vinne i lotto, det gjør vi jo stort sett alle en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å vinne i lotto, det gjør vi jo stort sett alle en eller annen gang.

det kommer bare ann på hvor mye :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...