AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #1 Skrevet 5. april 2019 Kjøpte bitcoin ifjor for tilsammen 3000 kr. Lite beløp i den store sammenhengen. Heldigvis. Siden så har den falt i kurs. Noen som vet hvordan det blir ift skattemelding? Har ikke solgt noe, siden kurset har falt drastisk. Jeg anser pengene som tapte og har kommet over irritasjonen over tapte penger, så sånn sett så kan det lille som er bare bli der. Noen som vet hvordan vi skal fylle ut, eller om det skal i det hele tatt fylles ut, så lenge det ikke er solgt. Skal det fylles under formue? Bankinnskudd? Eller tap. Takknemlig for svar Anonymkode: ddc3e...cc3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #2 Skrevet 5. april 2019 https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/rapportering-og-bransjer/bransjer-med-egne-regler/internett/skatt-mva-virtuell-valuta/ Ja, du får fradrag for realisert tap på bitcoin Anonymkode: 8075a...524
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #3 Skrevet 5. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/rapportering-og-bransjer/bransjer-med-egne-regler/internett/skatt-mva-virtuell-valuta/ Ja, du får fradrag for realisert tap på bitcoin Anonymkode: 8075a...524 Det står mange fine ord i linken, men som jeg ikke skjønner. Men det lille jeg fikk med meg er at jeg skal oppgi beløpet (verdien av valuta) pr 31.12 som formue (type bankinnskudd). Skal jeg oppgi tap i kroner og øre, så lenge kurset er kun gått ned? Jeg eier jo fortsatt bitcoin, de er ikke solgt. En vakker dag så kan jo prisen gå opp igjen, så har jeg plutselig fortjeneste. Jeg skjønte ikke ift det siste. Anonymkode: ddc3e...cc3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #4 Skrevet 5. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står mange fine ord i linken, men som jeg ikke skjønner. Men det lille jeg fikk med meg er at jeg skal oppgi beløpet (verdien av valuta) pr 31.12 som formue (type bankinnskudd). Skal jeg oppgi tap i kroner og øre, så lenge kurset er kun gått ned? Jeg eier jo fortsatt bitcoin, de er ikke solgt. En vakker dag så kan jo prisen gå opp igjen, så har jeg plutselig fortjeneste. Jeg skjønte ikke ift det siste. Anonymkode: ddc3e...cc3 Hvis den ikke er solgt, er tapet ikke realisert. Du har altså bare tapt på papiret og får derfor ikke fradrag. Ja i utgangspunktet skal du føre opp verdien på bitcoinen din sånn at det kommer med i din totale formue. Men jeg tippe det ikke får noe utslag på skatten din. Så før det opp som du ville gjort med andre verdier. Dersom du i fremtiden selger og eventuelt taper, kan du trekke fra på skatten da. Anonymkode: 8075a...524
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #5 Skrevet 5. april 2019 Noen som vet hvordan jeg finner ut verdien av kryptovaluta pr 31.12? Kjøpte via coinbase. Vet bare dagens pris og ikke for 3 mnd siden. Anonymkode: ddc3e...cc3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #6 Skrevet 5. april 2019 Du bør føre opp beløpet som formue uansett, da er det mindre sjanse for problemer seinere. Prisen var 3 700 dollar 1/1/2019. https://www.coinbase.com/charts Anonymkode: bbb3f...323
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå