AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #1 Skrevet 5. april 2019 Jeg er sammen med en herlig mann. Dessverre har han 2 barn fra før av som bor hos oss 30% av tiden. Det jeg reagerer på er at han kjøper så mye til dem hele tiden det være seg nye parkdresser, leker ting de ønsker seg, ALT! Når det kommer til meg så får jeg kanskje en stusselig bukett og et billig smykke på bursdagen min og thats it. Hvordan kan jeg ta opp med mannen min at han overprioriterer barna sine over vårt forhold? Anonymkode: 58627...5a2
Gjest O.G. Skrevet 5. april 2019 #2 Skrevet 5. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sammen med en herlig mann. Dessverre har han 2 barn fra før av som bor hos oss 30% av tiden. Det jeg reagerer på er at han kjøper så mye til dem hele tiden det være seg nye parkdresser, leker ting de ønsker seg, ALT! Når det kommer til meg så får jeg kanskje en stusselig bukett og et billig smykke på bursdagen min og thats it. Hvordan kan jeg ta opp med mannen min at han overprioriterer barna sine over vårt forhold? Anonymkode: 58627...5a2 Så lenge det ikke går utover hans økonomiske ansvar i deres samliv, så ser jeg ikke problemet.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #3 Skrevet 5. april 2019 Problemet er jo ikke at ungene hans får mye ting, men at de tingen du får er verdt så lite i forhold. Derfor er løsningen at han skrur opp verdien på de tingen han gir til deg. Kanskje dere kan ta et møte med advokat for hjelp til å sette opp en kontrakt. Anonymkode: 63eb8...4bf 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #4 Skrevet 5. april 2019 Skulle bare mangle at de fikk alt de trengte, og fikk litt ekstra oppmerksomhet. Synes han høres ut som en god far. Når det kommer til voksne, synes jeg ikke man kan forvente dyre og flotte gaver. Du har da inntekt, og kan kjøpe det du trenger selv? Han gjør vel masse annet for deg i hverdagen også, men så velger du å henge deg opp i en bagatell som dette. Anonymkode: 9a3c7...40b 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #5 Skrevet 5. april 2019 Synes forresten at enkelte legger veldig trykk på dette med stebarn her inne. Synes det er usmakelig. Barna kan ikke noe for det, og skal ikke lastes for det av sjalu partner. Anonymkode: 9a3c7...40b 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #6 Skrevet 5. april 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre har han 2 barn fra før av For en hyggelig person du er 🙄 Anonymkode: 6bba8...466 20
Tran09 Skrevet 5. april 2019 #7 Skrevet 5. april 2019 De får alt de vil ha bortsett fra en kjernefamilie. 4
Gjest Optimo Skrevet 5. april 2019 #8 Skrevet 5. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sammen med en herlig mann. Dessverre har han 2 barn fra før av som bor hos oss 30% av tiden. Det jeg reagerer på er at han kjøper så mye til dem hele tiden det være seg nye parkdresser, leker ting de ønsker seg, ALT! Når det kommer til meg så får jeg kanskje en stusselig bukett og et billig smykke på bursdagen min og thats it. Hvordan kan jeg ta opp med mannen min at han overprioriterer barna sine over vårt forhold? Anonymkode: 58627...5a2 😂
Rotemor Skrevet 5. april 2019 #9 Skrevet 5. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sammen med en herlig mann. Dessverre har han 2 barn fra før av som bor hos oss 30% av tiden. Det jeg reagerer på er at han kjøper så mye til dem hele tiden det være seg nye parkdresser, leker ting de ønsker seg, ALT! Når det kommer til meg så får jeg kanskje en stusselig bukett og et billig smykke på bursdagen min og thats it. Hvordan kan jeg ta opp med mannen min at han overprioriterer barna sine over vårt forhold? Anonymkode: 58627...5a2 Jeg tror ikke han ser det slik.... Men stakkars barn som har deg! 9
Rotemor Skrevet 5. april 2019 #10 Skrevet 5. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jo ikke at ungene hans får mye ting, men at de tingen du får er verdt så lite i forhold. Derfor er løsningen at han skrur opp verdien på de tingen han gir til deg. Kanskje dere kan ta et møte med advokat for hjelp til å sette opp en kontrakt. Anonymkode: 63eb8...4bf Virkelig??? 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #11 Skrevet 5. april 2019 21 minutter siden, Tran09 skrev: De får alt de vil ha bortsett fra en kjernefamilie. Godt poeng. Anonymkode: 9a3c7...40b 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #12 Skrevet 5. april 2019 Akkurat nå, Rotemor skrev: Virkelig??? Tror det var ment sarkastisk. Anonymkode: 9a3c7...40b 8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #13 Skrevet 5. april 2019 25 minutter siden, Tran09 skrev: De får alt de vil ha bortsett fra en kjernefamilie. Slutt nå å jamre om den kjernefamilien. Det er langt fra alle tilfeller at kjernefamilie er det beste...så firkantete er ikke verden. Er forøvrig ikke enig med Ts, men gidder ikke svare noe videre på det. Måtte bare kommentere på ditt innlegg siden det provoserte meg en smule 👎🏻 Anonymkode: 58172...f4c 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #14 Skrevet 5. april 2019 Jeg tenker siden du er der 100% og ungene 30% Så burde du få 70% mer verdifulle ting enn det de får. Anonymkode: ad2a4...733 4
Juniper Skrevet 5. april 2019 #15 Skrevet 5. april 2019 Hva gir du han, da? Bli enige om nivå på gaver, og så kjøper du tilsvarende kategori til han, og bruker heller dine penger på noe du vil ha. Imidlertid, om du synes at det er "dessverre" at han har to unger fra før av, så kast inn hånkledet med denne og finn det en barnløs mann. Blir du sammen med en som har unger fra før av er det en pakkeløsning. 7
Tran09 Skrevet 5. april 2019 #16 Skrevet 5. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slutt nå å jamre om den kjernefamilien. Det er langt fra alle tilfeller at kjernefamilie er det beste...så firkantete er ikke verden. Er forøvrig ikke enig med Ts, men gidder ikke svare noe videre på det. Måtte bare kommentere på ditt innlegg siden det provoserte meg en smule 👎🏻 Anonymkode: 58172...f4c Har ingen kjernefamilien selv. Men har fantastiske steforeldre som jeg elsker like høyt som mine biologiske. Men det er allikevel ett savn som i at jeg mangler noe. Det er slitsomt å være skilsmissebarn, spesielt når steforeldrene fremstår slik som TS. Så du trenger ikke å være provosert AB f4c. 2
Gjest førstedamen Skrevet 5. april 2019 #17 Skrevet 5. april 2019 Undres over at folk tenker set er greit at barna bare får og får hele tiden. De blir jo faktisk bortskjemt og det blir vanskelig å lære dem å sette pris på ting de får som de ikke nødvendigvis har ønsket seg om de hele tiden får alt de vil ha. Til slutt setter de ikke engang pris på det de faktisk ønsker seg, og å få blir en vane. Og det er jo ikke en god vane å tillegge seg i barndommen.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #18 Skrevet 5. april 2019 6 minutter siden, førstedamen skrev: Undres over at folk tenker set er greit at barna bare får og får hele tiden. De blir jo faktisk bortskjemt og det blir vanskelig å lære dem å sette pris på ting de får som de ikke nødvendigvis har ønsket seg om de hele tiden får alt de vil ha. Til slutt setter de ikke engang pris på det de faktisk ønsker seg, og å få blir en vane. Og det er jo ikke en god vane å tillegge seg i barndommen. Ja, de kan bli som TS... 🙈 Anonymkode: 66e5a...f8b 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #19 Skrevet 5. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, de kan bli som TS... 🙈 Anonymkode: 66e5a...f8b Ja ikke sant 😄 Anonymkode: 163ec...d2c 2
Gjest førstedamen Skrevet 5. april 2019 #20 Skrevet 5. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja ikke sant 😄 Anonymkode: 163ec...d2c Woops. Kom borti ab knappen 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå