sixx Skrevet 19. april 2005 #1 Del Skrevet 19. april 2005 Hva er smartest: lakke eller olje dørtersklene (innendørs)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #2 Del Skrevet 19. april 2005 De fleste terskler er av eik. jeg anbefaler deg å lakke de. Først må du få av gammel lakk. Du får middel på farvehandel som du smører på, for så å skrape.(er sterkt,men husker ikke navnet nå) Så pusser du godt. Så kan du begynne å lakke. Viktig at du får av gammel lakk. Er ike den borte og du bruker annen lakk, så begynner det å "koke". Det er slettes ikke pent og skaper mye arbeide for deg. Lakk en 3-4 ganger. Mine er som nye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 19. april 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 19. april 2005 Takk for svar. Dette er helt nye terskler...så det er ingenting å pusse av heldigvis. Noen som har synespunkter på å olje kontra å lakke? Til Gjest: Kan du si noe mer om hvorfor du anbefaler lakk? Vil gjerne ha litt info så jeg kan veie for og mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #4 Del Skrevet 19. april 2005 Tror nok lakk er det mest slitesterke. Nå er det eikestokker jeg har og irriterende om de skulle bli ødelagt. De er også dyre. Eik dørterskler synes jeg er pent da de er fint lakkert. jeg har aldri sett oljet terskler. Dette er også en plass som skal tåle slitasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. april 2005 #5 Del Skrevet 19. april 2005 Lakk gjør jo at porene i treverket blir tettet og det blir en helt glatt overflate. Med olje så blir overflaten mer "åpen" og skitt kan trekke ned i overflaten. I tillegg er en lakkert overflate lettere å vaske da kluten glir lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 19. april 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 19. april 2005 Takketakk for svar til dere. Da har jeg tatt en sjefsavgjørelse på at tersklene skal lakkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå