Zerocool Skrevet 5. april 2019 #1 Skrevet 5. april 2019 Hei! Er det noe fordeler å flytte boliglån til SPK? Min nåværende bank skal øke renten til 2,55% noe jeg syns er mye da jeg har hatt ung boliglån.. Det virker som SPK tilbyr god rente, men noe som har erfaring? Jeg leser at det er Skattetaten som fastsetter renten ved å ta gjennomsnittet av de 5 beste bankene og trekke i fra 0,15..
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #2 Skrevet 5. april 2019 Forskjellen er så liten at du knapt nok vil merke det. For de fleste spiller det liten rolle om man har faste utgifter på 30.100 kr per måned, eller 30.300 kr per måned. Men for noen er det sikkert viktig å spare disse 200 kronene. Men de fleste bryr seg ikke når man allerede har så store utgifter. Se på SPK som en hvilken som helst lavrentebank med dårlige vilkår. F.eks. 20% EK istedet for 15%, og ikke mulighet for mellomfinansiering eller lån til sekundærbolig ++ Anonymkode: 57096...1cd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #3 Skrevet 5. april 2019 Du vil sannsynligvis klare å finne omtrent samme vilkår i en vanlig bank om du sjekker litt rundt og evt pruter litt. Anonymkode: 595b3...ea7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #4 Skrevet 5. april 2019 Fordelen med lån i SPK er at renten er det samme om du er kong Salomon eller Jørgen Hattemaker. Du bør absolutt dra nytte av de fordelene en har ved lån gjennom arbeidsgiver. Anonymkode: 20069...544 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #5 Skrevet 5. april 2019 5 hours ago, Zerocool said: Hei! Er det noe fordeler å flytte boliglån til SPK? Min nåværende bank skal øke renten til 2,55% noe jeg syns er mye da jeg har hatt ung boliglån.. Det virker som SPK tilbyr god rente, men noe som har erfaring? Jeg leser at det er Skattetaten som fastsetter renten ved å ta gjennomsnittet av de 5 beste bankene og trekke i fra 0,15.. Akkurat nå er forskjellen ganske stor, men det er fordi renten fastsettes basert på de beste markedsrentene og henger litt etter når markedsrentene øker. Anonymkode: 29e7a...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå