Gå til innhold

Stadig blåflekk på kinnet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Minstemann har over flere år hatten tilbakevendende blåflekk på kinnet. Den er ikke stor, kanskje som en 50-øring. Denne kommer og går på samme sted. Kan gå uker mellom hver gang, og innimellom kommer den ofte. 

Noen som har vært borti det samme? Er det noe som burde sjekkes videre?

Anonymkode: 209ed...8d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen i familien eller nær dere som kansje skader han? Håper ikke det er tilfelle.

Anonymkode: fca40...9a4

Skrevet

Har dere vært hos lege?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen i familien eller nær dere som kansje skader han? Håper ikke det er tilfelle.

Nei, det er det ikke. Minstemann er ganske stor, 12 år, og kan si ifra.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Har dere vært hos lege?

Nei, jeg spør jo om andre har vært borti det samme og om det bør sjekkes videre. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja dette synes jeg du skal sjekke. det er slike type blåmerker som man burde sjekke. Har han det bra ellers da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja dette synes jeg du skal sjekke. det er slike type blåmerker som man burde sjekke. Har han det bra ellers da?

Ja, det har han, og det er kun denne ene blåflekken som er tilbakevendende. Han har det ikke flere steder på kroppen. 

Mistenker egentlig at han har en blodåre eller noe som lett går hull på, for han vet ikke at han har slått seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

er det nøyaktig samme plass hver gang da ?

Skrevet

Ville sjekket det. Bare for å utelukke at det kan være flere blodårer det er noe med. Sjekk ut om han har en uvane? Det kan også hende. 

• Liker 3
Skrevet

Ikke for å skremme, men ved orale overgrep kan dette et synlig tegn.

Skrevet
45 minutter siden, pippilang said:

Det var akkurat det jeg tenkte på og :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei jente på 5 år som får lignende flekk på kinnet. Og jeg er 110% sikker på at det ikke er overgrep med i bildet. Når hun får det så tar det en god stund før det blir borte, så kan det gå lenge før det dukker opp igjen. Tenkte hun hadde slått seg men merkelig at det er på samme sted hele tiden. Hun er blid, aktiv og absolutt ingenting som skulle tilsi at det feiler henne noe.

vet ikke hvor lenge barnet ditt har hatt det, men jeg tenker at jeg kommer til å følge meg på mitt barn og dukker det opp på nytt så skal jeg be legen ta en undersøkelse.

Anonymkode: b330d...8d7

AnonymBruker
Skrevet

Mongolske flekker? 

Anonymkode: 43ef6...668

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

er det nøyaktig samme plass hver gang da ?

Ja, samme plass, på samme kinnet. Og har ikke funnet det noen andre steder på kroppen hans.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, pippilang skrev:

Her hvor vi bor er det et særlig stort fokus på det med overgrep da det har vært en stor sak i lokalmiljøet. Ungene er derfor godt informert om hva som er greit og ikke i forhold til egen kropp. I tillegg har vi god kontroll på hvor og hvem han er sammen med, så det kan jeg faktisk utelukke helt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mongolske flekker? 

Anonymkode: 43ef6...668

Måtte google det, og nei, tror ikke det er det heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en medisinsk årsak bak dette, flekken er på samme prikken på begge de to med barn med samme problem i denne tråden. Da har det nok en diagnose og en medisinsk årsak og jeg ville ikke nølt med å tatt en tur til legen og bedt om henvisning til rette fagfolk og utredning for diagnose.

Anonymkode: 0b2dc...062

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei jente på 5 år som får lignende flekk på kinnet. Og jeg er 110% sikker på at det ikke er overgrep med i bildet. Når hun får det så tar det en god stund før det blir borte, så kan det gå lenge før det dukker opp igjen. Tenkte hun hadde slått seg men merkelig at det er på samme sted hele tiden. Hun er blid, aktiv og absolutt ingenting som skulle tilsi at det feiler henne noe.

vet ikke hvor lenge barnet ditt har hatt det, men jeg tenker at jeg kommer til å følge meg på mitt barn og dukker det opp på nytt så skal jeg be legen ta en undersøkelse.

Anonymkode: b330d...8d7

Hvordan kan du være 110 prosent sikker på det? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Krabbekrølle skrev:

Hvordan kan du være 110 prosent sikker på det? 

Hvorfor MÅ det alltid være overgrep hvis barnet får blåflekker?

Anonymkode: df7ce...0bc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...