Gå til innhold

Kjøre til Gardermoen neste fredag (12.april....)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøre fra Stovner til Gardermoen rundt 16-17 på fredag. Er det vanligvis mye kø den veien?

Anonymkode: 95967...7f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er det. Jeg trener agility på Kløfta og bor på Bryn. Bruker gjerne 50-60 min på fredager når jeg skal være der klokka 18. Du kan også spørre GoogleMaps, skriv inn tidspunktet du tenker å dra, så kommer den med anslått tid. :) 

I tilegg starter mange påskeferien sin da, så det kan være veldig mye mer kø enn vanlig.

Anonymkode: df838...256

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal fly i tillegg, så ville jeg beregnet GODT med tid. Er meldt passasjerrekord den fredagen..

Anonymkode: bda8f...6dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt krise ja, ta heller toget. Fra Oslo eller lillestrøm.

Anonymkode: b5dcb...732

Gjest Elseby13
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt krise ja, ta heller toget. Fra Oslo eller lillestrøm.

Anonymkode: b5dcb...732

Hvorfor er det krise? Man kjører jo bare tidligere?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Elseby13 said:

Hvorfor er det krise? Man kjører jo bare tidligere?

Graden av krise kommer an på hva det vil si om man kommer fram senere enn beregnet. På en utfartsdag kan det skje ulykker i tillegg til ekstrem utfartskø, så det er omtrent umulig å garantere at man for eksempel rekker flyet, selv om man beregner tre ganger normal kjøretid.

Anonymkode: 1f865...472

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du sier ikke noe om du faktisk skal fly, men jeg går ut i fra det. 

1: jeg ville beregnet minst dobbelt så lang kjøretid som normalt på en fredag, siden det er en av de største utfartsdagene i året. Jeg ville ha beregnet opp mot 2 timer kjøretid. 
2: skal du parkere på gardermoen? I såfall bør det beregnes en del tid til å lete etter ledig plass, samt transport (buss/gange) fra parkering. En del parkeringsområder ligger 15 minutter fra terminal, og det kan være en del kaos og kø inn og ut av de ulike parkeringsområdene. 
3: En av de større reisedagene = kaos i sikkerhetskontroll, beregn ekstra god tid. 

Beregn ekstra god tid er definitivt stikkordet her. Både fordi det er en av de større utfartsdagene, og fordi du i tillegg skal reise på ett tidspunkt hvor det generelt ofte er mye kø. På en vanlig fredag i det tidsrommet bør man regne med en times kjøretid, gitt at det ikke er ulykker. 
Hadde jeg skulle flydd f.eks kl 18 den fredagen, så ville jeg absolutt vurdert kjøre allerede i 14-15 tiden om jeg var absolutt avhengig av bilen. 

Anonymkode: 460d7...3c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

kjøper du billett på flytoget og de har skylden for at du kommer for sent til flyet så betaler de en ny billett til deg:-)

Anonymkode: 37f1f...1ac

AnonymBruker
Skrevet

Ta toget! Jeg bor i Oslo og jobber på Gardermoen, så har kjørt strekningen mye. Fredager er det alltid tett trafikk fra ganske tidlig på ettermiddagen og mellom 16 og 17 er det gjerne på det verste. Spesielt ille strekninger er Karihaugen-Skedsmovollen og fra Bergerkrysset og oppover mot Kløfta. 

Anonymkode: e4451...b4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...