AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #21 Skrevet 8. april 2019 De ansatte i barnehagen kommer til å bruke utrolig mye tid på dette, dersom for eksempel femten eller tjue små barn alle sammen behøver hjelp til slike ting... Anonymkode: 1e95a...0f1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2019 #22 Skrevet 8. april 2019 På 5.4.2019 den 13.32, AnonymBruker skrev: Hvor mye hjelp får de minste barnehagebarna med å åpne matboks, drikke fra drikkeflaske osv? Jeg holder på å kjøpe inn ting og tang til minsten starter i barnehagen. Fant en fin matboks i rustfritt stål hos bluum.no som jeg sendte etter. Ser nå at de hektene som brukes for å lukke matboksen er veldig vanskelige å få av. Selv jeg som voksen må bruke kraft for å få det til. Tenker nå at det kanskje var et dumt kjøp hvis det er forventet at 2-åringene selv skal kunne åpne og lukke matboksene. Eller er dette noe de ansatte hjelper med? Anonymkode: 85bdd...f8e Matbokser skal vaskes daglig det samme gjelder drikkeflasker. At boksen er vanskelig å få opp tror jeg er et mindre problem enn at den tåler daglig vask, dersom du ikke har flere bokser å velge mellom. Barnehagebarn skal lære å klare mest mulig selv, uten hjelp. Derfor bør du også som mamma hjelpe og legge til rette for at barnet klarer å åpne egen matboks med tiden. Den nevnte matboksen vil vel neppe være mulig å få opp for barnet før boksen er utslitt? NB. Matbokser trenger ikke være fancye, koste mye eller på andre måter skille seg ut, de skal bare brukes til å frakte brødskiver og frukt i. Vi bruker Tupperwarebokser beregnet på matoppbevaring. Anonymkode: 648d6...adb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå