Gå til innhold

alder for barnehage

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvor små kan barn være for å begynne i barnehage? Er det barnehager for barn under 6 mnd? Hvor mange timer kan de evt. være i barnehagen pr dag?

Noen som vet dette generelt, eller vet fra erfaring med egne barnehager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter hva jeg har skjønt, er det noen barnehager som ikke tar imot barn under to år (mulig jeg tar feil), mens andre tar imot barn fra 0-6 år.

I barnehagen der poden går, er det ingen nedre aldersgrense, og heller ingen fast øvre grense for hvor lenge de minste barna kan være der, men de advarte sterkt mot å begynne med hel dag (poden begynte i barnehagen da hun var litt over ett og et halvt år gammel) - en hel dag er 8 timer og tjue minutter, som jo er lenge når man er så liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de fleste barnehagene fra 3 - 6 år, men det finnes noen som tar i mot barn fra 3 mnd og oppover. De minste er i barnehagen like lenge som de større barna om det er behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar. :)

Jeg ser også at barnehager har foskjellige tilbud, og på en del barnehager (særlig familiebarnehager) tar de inn barn fra 0 til 6 år.

Hvor tidlig er barn hos dagmamma da? Jeg lurer på hva som er vanlig å gjøre, og hva som fungerer bra for barnet. Jeg vil gjerne høre fleres erfaring også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...