Gå til innhold

Plissegardin eller duette

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på valget pga prisen. Plissegardiner er jo billigere. Noen som har erfaring med begge deler? 

Anonymkode: 97103...a51

Skrevet

Jeg trodde Duette var en plisségardin? 🤔 Jeg har i alle fall fått montert Duette (sånn helt inni karmen på vinduet), bestilte det hos Markisemannen. Det var dyrt, men jeg ble fornøyd. Mange har tilbud på solskjerming nå på våren, så det kan være lurt å bestille nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde først bestilt Duette (dobbelt med stoff) som skulle helt inni karmen. Men så leste jeg bakpå kontrakten, og der sto det at skader på vinduet pga termisk oppvarming ikke ville være en reklamasjonssak. Søkte litt rundt på nettet, og fant artikler som frarådet duette gardiner pga faren for nettopp dette (vinduet varmes så mye opp at det kan bli sprekker). Fikk heldigvis omgjort bestillingen til plissegardiner. Disse er tynnere, og slipper dermed mer lys igjennom, men sitter ikke så tett og "tykt" på vindusruten. Jeg er ganske fornøyd med dette. På andre og større vindusflater har jeg lameller, og trives egentlig bedre med det. Synes lameller er mer fleksibelt. De kan være helt tett, litt tett, halvveis eller trukket helt vekk. Med plisse er det liksom litt enten eller. Enten er vinduet dekket til, eller så er det det ikke.

Anonymkode: bb657...92d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har duette og er storfornøyd. Har lyse som skal slippe igjennom lys, men ikke så mye lys at at det er plagsomt. Var dyrt da. 

Anonymkode: 7efb0...733

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...