kit-kat Skrevet 27. august 2002 #1 Del Skrevet 27. august 2002 *litt pinlig* dette,vil liksom ikke legge ut til mine venner om dette, så jeg håper dere på KG kan hjelpe. Samboeren min og jeg kan ikke ha sex akkurat nå... *frustrerende!*. Vi har slitt litt med sopp (tror ikke det er Candiasopp lengre, for Canesten virker ikke lengre). Er det muligheter for å ringe en privatpraktiserende (offentlig har sikkert dritlange køer) gynekolog som vi BEGGE kan få time hos, og sjekka oss en gang for alle, og få fjernet problemet? Hva skjer under en sånn par-undersøkelse, og hva koster det, sånn circa? Symptomene vi har er at jeg (altså,jenta) får hvit seigt slim i sjedeåpningen, det kommer liksom ikke ned i trusa, men det er alltid hvitt slim der hvis jeg ser etter med speil. (sorry, detaljer!!). Han blir sår på penis, øverst på forhuden. Han har brukt canestenkrem de gangene vi har hatt canesten-kur, så det er ikke noe sånt som at kun jeg behandles, og så blir jeg smitta av han. Men etter at vi har holdt opp ei stund, smurt litt med canesten-krem + kanskje tatt canesten-pille-kur så kan vi ha sex to ganger, og så er det pån igjen med sårhet... FRUSTRERT!!!! Kan noen hjelpe med opplysninger angående gynekologspørsmålene? TAKK!! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest søster Skrevet 27. august 2002 #2 Del Skrevet 27. august 2002 Prøv en lege-nettside i stedet, f eks DoktorOnline, dette faller på en måte litt utenfor temaet Seksualitet, og seksuell adferd. Bare et råd, om hvor du lettere kan få hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 27. august 2002 #3 Del Skrevet 27. august 2002 Låter kjent det der, ja... Bruker du p-piller? En mulig bivirkning er at man blir mye mer mottagelig for de hersens soppgreiene. Dette var en av flere grunner til at vi kuttet pillen for mange år siden (etter en lang og utrolig frustrerende periode), og etter det dukket det opp bare en skjelden gang. Har ellers erfart at ekstra hyppig vask av toalettet (daglig, og grundig) kan være lurt, spesielt i perioder hvor vi har mye besøk. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess, ikke innl. Skrevet 27. august 2002 #4 Del Skrevet 27. august 2002 Jepp... ta en tur til Dr.Bengt Lødrup i Bygdøy Allè 37. Han kan sakene sine. Jeg har akkurat vært der med samme problem. Du får sikkert de samme hestepillene som jeg fikk. Jeg fikk beskjed om å holde meg unna så mye gjærbakst og søtsaker. Dessuten er Dr. Greves intimvask den beste å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilja Skrevet 28. august 2002 #5 Del Skrevet 28. august 2002 Ha oppi yoghurt! og ikke spis så masse søtsaker: Og stress ned+ bruk av truse bør sluttes med når du er plaget. *går alltid uten truse når jeg har skjørt på meg.* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leia i. i. Skrevet 1. september 2002 #6 Del Skrevet 1. september 2002 Vil bare legge til at man bør vaske seg hver deg, men kun intimsåpe. Det varierer hva slags type som passer for hver enkelt, men jeg kan IKKE bruke Dr, greves, da jeg FÅR SOPP AV DEN SÅPEN. For meg er det ASAN intimsåpe hver dag. Hver gang etter sex, spesielt. Bytt til en mindre hormonsterk pille, Feks. Yasmin. Jeg vil råde dere til å ta en allround testrunde der nede, siden det kan være mer alvorlige ting. Dersom dere har hatt andre partnere tidligere kan dere være ubevisst bærere av en kjønnsykdom. Clamydia kan ligge latent uten symptomer i begge kjønn, og så bryte ut etter flere år. Denne type sårhet KAN være Clamydia, som bør tas fort, før man evt.får tette eggledere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 2. september 2002 #7 Del Skrevet 2. september 2002 Er det ikke høyere PH verdi i Asan? Hvis jeg har forstått det riktig så skal vi bruke en såpe med lav PH verdi til intimvask?! Selv har jeg aldri hatt sopp, men hva er symptomene utenom kløe og masse utflod?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. september 2002 #8 Del Skrevet 2. september 2002 Man skal i grunne ikke såpe seg inn for mye i underlivet, holder å skylde seg med vann. Hva med å gå på helsestrasjon, poliklinikk for SOS-Haukeland Sykehus ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 2. september 2002 #9 Del Skrevet 2. september 2002 Dr. Greves : ph 3,5 Asan: ph 5,5 Men som sagt, det varierer vel fra person til person hva som fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 2. september 2002 #10 Del Skrevet 2. september 2002 Jeg kan heller ikke brke Dr.Greves intimsåpe. Da klør jeg meg helt fordervet etterpå, det hjelper ikke hvor mye jeg enn skyller! Så for meg er det kun Asan som går og gjelder...Men dette er sikkert forskjellig fra person til person.... Nå har jeg en liten infeksjon igjen, jeg, og da er det bare CranMax som gjelder, og smøring med aprikoskjerneolje for å lindre kløen. Håper det går fort over!! :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melis Skrevet 3. september 2002 #11 Del Skrevet 3. september 2002 Har en liten infeksjon selv akkurat nå. Hva er CranMax for noe? Og hvor får jeg tak idet. Jeg bruker Canesten salven nå, men hvis dette er bedre så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 3. september 2002 #12 Del Skrevet 3. september 2002 CranMax er tranebær i kapsler, finnes i helskostforretninger. Natures Sunshine tror jeg merket heter. Anbefales!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå