AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #1 Skrevet 5. april 2019 nå er jeg irritert... samboer har vert borte i snart en uke og blir ut helgen.. På forhånd har han avtalt med sine to barns mor at de bytter uke... altså hun tar de i to uker og så kommer de til oss i to uker etterpå - førstkommende mandag. Jeg har lagt planer. Har invitert venninner på mat og vin i kveld og skal bort i morgen. Så får jeg melding med barnas mor i dag: Barna kommer etter skolen i dag, da jeg skal bort i helgen. ikke ett spørsmål, ikke en forklaring på hva hun skal, ingenting. Jeg svarte at jeg har planer og at det ikke passet, men fikk bare til svar: barna kommer, de har lov til å være hjemme. Når jeg ringer så får jeg ikke svar. Dette er ikke første gang dette har skjedd, men det har passet bedre de andre gangene og har ikke vert noe problem at de har kommet, men nå må jeg da avlyse planene mine og passe på samboers barn ( 7 g 9) i stedet. Hva er det som feiler folk? Hilsen oppgitt stemor som mest har lyst til å sjekke inn hos en venninne asap! (jeg gjør selvfølgelig ikke det!, ikke barnas skyld at moren er en bitch) Anonymkode: 48b6b...cad 33
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #2 Skrevet 5. april 2019 Hadde svart at jeg er syk!! Anonymkode: 6a9da...72f 21
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #3 Skrevet 5. april 2019 Det er ikke barnas mor som er en bitch i dette tilfellet, det er barnas far, altså din samboer. Hvorfor er det ikke han du er sur på, han som ikke respekterer deg og barna sine nok til å gidde å passe på at du har mulighet til å passe dem/de har noen til å passe på seg? Barnas mor har spurt om det passer å bytte helg og har fått et ja. Hvorfor er du sur på henne, hun har jo ikke gjort noe galt mot deg? Anonymkode: b8d2f...1ae 33
Gjest Dævendøtte Skrevet 5. april 2019 #4 Skrevet 5. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: men nå må jeg da avlyse planene mine og passe på samboers barn ( 7 g 9) i stedet. Alternativt må din samboer komme hjem.
stenalina Skrevet 5. april 2019 #5 Skrevet 5. april 2019 Syns det høres ut som om både mannen din og mora til barna er ganske kjipe, men det er mannen din du kan løse dette med. Han har ganske urettferdig mot deg. 15
Populært innlegg Juniper Skrevet 5. april 2019 Populært innlegg #6 Skrevet 5. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke barnas mor som er en bitch i dette tilfellet, det er barnas far, altså din samboer. Hvorfor er det ikke han du er sur på, han som ikke respekterer deg og barna sine nok til å gidde å passe på at du har mulighet til å passe dem/de har noen til å passe på seg? Barnas mor har spurt om det passer å bytte helg og har fått et ja. Hvorfor er du sur på henne, hun har jo ikke gjort noe galt mot deg? Anonymkode: b8d2f...1ae Avtalen far har gjort er jo at ungene kommer på mandag! Mens barnas mor bare gir beskjed om at de kommer i kveld i steden, og det har de rett til! Hadde bare sagt "Nei", for det foreligger en avtale som barnas mor velger å bryte, uten å spørre om det er greit eller forhandle om noe som helst. TS, lås huset og ikke vær hjemme når de kommer! 86
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 Populært innlegg #7 Skrevet 5. april 2019 Du svarer bare mor at det ikke er noen hjemme. Og ikke vær hjemme. Anonymkode: 37fb0...acd 54
solmåneogstjerner Skrevet 5. april 2019 #8 Skrevet 5. april 2019 Så lenge det ikke er fordi hun er alvorlig syk eller huset har brent ned (og hvis det var tilfelle så skulle hun jo sagt det uoppfordret), så ville jeg bare nektet. Det er hennes problem hva ungene skal gjøre da. 39
nordlending Skrevet 5. april 2019 #9 Skrevet 5. april 2019 Hvis de kommer rett etter skolen, antar jeg at de har nøkkel, og at mor ikke skal levere dem? Svar at du forventer at hun følger opp avtalen, og ikke lar barna være alene hos dere i helgen da dere begge er borte (du har jo allerede sagt at det ikke passet, en hvit løgn skader ikke når hun bare bryter avtalen på den måten). 26
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #10 Skrevet 5. april 2019 Ja, lås huset og sørg for å ikke være hjemme når de kommer. Og send melding på forhånd til kjerringa, ASAP, om at det er dette du kommer til å gjøre! Anonymkode: c57e7...145 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 Populært innlegg #11 Skrevet 5. april 2019 Så vidt jeg har forstått, er flg. situasjonen: Far og mor har avtalt at barna skal leveres hos dere/deg på mandag. Mor mener at hun kan levere allerede i dag, uten å ha avtalt dette med far/dere. Og uten å komme med noen annen forklaring enn at "barna har rett til det". Her ville jeg satt foten kraftig ned. Du har andre planer i helgen og far er ikke hjemme. Så da får mor ta seg av barna selv. Anonymkode: f2e7a...bbc 50
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #12 Skrevet 5. april 2019 Dette er virkelig toppen av frekkhet. Jeg hadde svart at hun bør hente dem selv dersom hun ikke synes det er greit at de er alene hjemme, fordi det er det som skjer hvis de skal være hos dere 🤷🏼♀️ Anonymkode: c4d46...b9d 20
Gjest O.G. Skrevet 5. april 2019 #13 Skrevet 5. april 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: nå er jeg irritert... samboer har vert borte i snart en uke og blir ut helgen.. På forhånd har han avtalt med sine to barns mor at de bytter uke... altså hun tar de i to uker og så kommer de til oss i to uker etterpå - førstkommende mandag. Jeg har lagt planer. Har invitert venninner på mat og vin i kveld og skal bort i morgen. Så får jeg melding med barnas mor i dag: Barna kommer etter skolen i dag, da jeg skal bort i helgen. ikke ett spørsmål, ikke en forklaring på hva hun skal, ingenting. Jeg svarte at jeg har planer og at det ikke passet, men fikk bare til svar: barna kommer, de har lov til å være hjemme. Når jeg ringer så får jeg ikke svar. Dette er ikke første gang dette har skjedd, men det har passet bedre de andre gangene og har ikke vert noe problem at de har kommet, men nå må jeg da avlyse planene mine og passe på samboers barn ( 7 g 9) i stedet. Hva er det som feiler folk? Hilsen oppgitt stemor som mest har lyst til å sjekke inn hos en venninne asap! (jeg gjør selvfølgelig ikke det!, ikke barnas skyld at moren er en bitch) Anonymkode: 48b6b...cad Det der er din manns problem.
Momma Skrevet 5. april 2019 #14 Skrevet 5. april 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarte at jeg har planer og at det ikke passet, men fikk bare til svar: barna kommer, de har lov til å være hjemme. Anonymkode: 48b6b...cad Da får du sende melding om at de har ikke lov til å være hjemme alene, du er jo ikke hjemme hele helgen, og at det faktisk er hennes problem å finne andre løsninger når hun ikke holder avtaler. 47
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #15 Skrevet 5. april 2019 12 minutter siden, Juniper skrev: Avtalen far har gjort er jo at ungene kommer på mandag! Mens barnas mor bare gir beskjed om at de kommer i kveld i steden, og det har de rett til! Beklager ts, da misforsto jeg. Anonymkode: b8d2f...1ae 1
SoWhat? Skrevet 5. april 2019 #16 Skrevet 5. april 2019 Kommer barna på egenhånd, så må du jo være hjemme. De skal jo ikke bli redde eller forvirret ved å komme til tomt hus fordi moren er urimelig. Blir de kjørt av moren, så hadde jeg dratt. Sendt meld om at jeg prøvde å nå henne på tlf for nettopp å si at jeg ikke er hjemme. Du skal ikke bli tatt for gitt, du har da rett til å gjennomføre planene dine. Dra på café og kom tilbake så du får forberedt jentekveld. Eller..som en siste løsning så kan du ha jentekveld, for barna legger seg vel rimelig tidlig? Det gjør jo ingenting om dere tar et glass vin for det, for det er jo ingen rølpefest. Men vet ikke hvor vant unger nå til dags er vant til besøk om kveldene og om de sovner. 9
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #17 Skrevet 5. april 2019 Stakkars barn, sier nå jeg. Uønsket og i veien både her og der. Anonymkode: c366b...749 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 Populært innlegg #18 Skrevet 5. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars barn, sier nå jeg. Uønsket og i veien både her og der. Anonymkode: c366b...749 Å, ta deg en bolle. Anonymkode: 1e8dd...123 97
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #19 Skrevet 5. april 2019 8 minutter siden, SoWhat? skrev: Kommer barna på egenhånd, så må du jo være hjemme. De skal jo ikke bli redde eller forvirret ved å komme til tomt hus fordi moren er urimelig. Blir de kjørt av moren, så hadde jeg dratt. Sendt meld om at jeg prøvde å nå henne på tlf for nettopp å si at jeg ikke er hjemme. Du skal ikke bli tatt for gitt, du har da rett til å gjennomføre planene dine. Dra på café og kom tilbake så du får forberedt jentekveld. Eller..som en siste løsning så kan du ha jentekveld, for barna legger seg vel rimelig tidlig? Det gjør jo ingenting om dere tar et glass vin for det, for det er jo ingen rølpefest. Men vet ikke hvor vant unger nå til dags er vant til besøk om kveldene og om de sovner. Barna kommer med buss.. Men jeg vil jo ikke utsette barna å komme til tomt hus dersom deres mor skulle kjørt dem heller. Det er som en over her skriver at barna skal jo ikke føle seg uønsket her.. mor bør respektere avtalen og mitt nei.. Men nå gjør hun ikke det Anonymkode: 48b6b...cad 8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #20 Skrevet 5. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Å, ta deg en bolle. Anonymkode: 1e8dd...123 Du kan jo ta deg en bolle selv. Anonymkode: c366b...749 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå