AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #1 Skrevet 5. april 2019 Føler du deg som trell og blir utnyttet maksimalt i bedriften din, eller opplever du at du er verdsatt og kan utvikle deg faglig selv om du står på egne bein? Anonymkode: aeb6e...09a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #2 Skrevet 5. april 2019 I gamlejobben var jeg en Ressurs, som skulle være glad til at jeg fikk lov til å jobbe der... Vel, jeg valge da å slutte å jobbe der. I min nåværende jobb blir vi behandlet som verdifulle personer, og får lov til å bruke arbeidstid hver uke på å holde oss faglig oppdatert, får mye frihet til om og når vi jobber (hjemmekontor, fleksitid, o.l). Anonymkode: 3cb12...33f 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #3 Skrevet 5. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I gamlejobben var jeg en Ressurs, som skulle være glad til at jeg fikk lov til å jobbe der... Vel, jeg valge da å slutte å jobbe der. I min nåværende jobb blir vi behandlet som verdifulle personer, og får lov til å bruke arbeidstid hver uke på å holde oss faglig oppdatert, får mye frihet til om og når vi jobber (hjemmekontor, fleksitid, o.l). Anonymkode: 3cb12...33f helt fantastisk, en drømme scenario å være en del av. Det betyr det er voksne mennesker som er sjefer og har tilrettelagt såpass at man skal få oppleve en frihet som de selv unner andre å få være en del av. Hvordan visste du at det var utfallet at det kunne skje når du søkte dit? jobber du mer enn kun 37, 5 t? Anonymkode: aeb6e...09a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #4 Skrevet 5. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: helt fantastisk, en drømme scenario å være en del av. Det betyr det er voksne mennesker som er sjefer og har tilrettelagt såpass at man skal få oppleve en frihet som de selv unner andre å få være en del av. Hvordan visste du at det var utfallet at det kunne skje når du søkte dit? jobber du mer enn kun 37, 5 t? Anonymkode: aeb6e...09a På den jobben jeg sluttet i, ble jeg fortalt at det var mulighet for hjemmekontor. Men når det kom til stykket, så måtte man be om lov, og det fikk man aldri... syke barn førte til surmuling og kommentarer om "kan ikke mannen din være hjemme, da, MÅÅÅ du være hjemme". I den jobben jeg så valgte, sto det spesifikt at det var satt av x antall timer hver uke til å holde seg faglig oppdatert. Så spurte jeg mye mer om disse tingene på intervjuene, så jeg følte meg trygg på at jo, det var ikke bare på papiret, men de praktiserte det også. Jeg spurte litt sånn "hva har du brukt denne "Læretiden" på de siste ukene". Hadde de svart "nei, altså, jeg fikk ikke brukt tiden akkurat denne uken", så hadde jeg blitt skeptisk, men når de kunne si at "Jeg så på noen youtube-videoer om sånn og sånn", og "Jeg holder på med et online-kurs i slik og sånt", ble jeg beroliget. Jeg spurte ikke bare "kan man ha hjemmekontor", men mer "hvor ofte sitter folk på hjemmekontor her? må man søke om lov?". Og jeg spurte litt mer om hvor mange småbarnsforeldre det var (hadde det vært svært få hadde jeg tatt det som et negativt tegn). Anonymkode: 3cb12...33f 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #5 Skrevet 5. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: I gamlejobben var jeg en Ressurs, som skulle være glad til at jeg fikk lov til å jobbe der... Vel, jeg valge da å slutte å jobbe der. I min nåværende jobb blir vi behandlet som verdifulle personer, og får lov til å bruke arbeidstid hver uke på å holde oss faglig oppdatert, får mye frihet til om og når vi jobber (hjemmekontor, fleksitid, o.l). Anonymkode: 3cb12...33f Høres ut som en drøm. Sitter og er frustrert. Jobber med folk betydelig eldre enn meg, og de er old school med lavere utdannelse enn meg. Føler jeg blir holdt nede og at mentaliteten er" får ikke vi, så skal heller ikke hun.." og da sitter jeg med oppgaver langt under mitt nivå. Kommer jeg sent en dag, må det meldes fra i god tid. Det er rigid og ingen unner andre suksess her. Jeg føler at jeg blir dummere for hver dag som går og at nærmeste leder, er mer opptatt av å snakke om charterferiene sine enn å løfte bedriften. I tillegg har jeg en udefinert stilling som så absolutt er en ulempe i lønnsforhandlinger. Jeg må noen ganger overta ledelsen fordi lederen ikke kan å prioritere. Uviktige og tidkrevende oppgaver går foran annet arbeid med større krav om konsentrasjon, analyse og presishet. Må prøve å si" kanskje vi skal ta den tunge og viktige oppgaven først, nå som vi er opplagte". Er det drama på jobb, er det storm i vannglass bak lukkede dører. Hvor fant du jobben? Visste du at det var en sånn kultur da du startet? Var det noe du undersøkte på intervjuet? Anonymkode: 4e3f3...914 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #6 Skrevet 5. april 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som en drøm. Sitter og er frustrert. Jobber med folk betydelig eldre enn meg, og de er old school med lavere utdannelse enn meg. Føler jeg blir holdt nede og at mentaliteten er" får ikke vi, så skal heller ikke hun.." og da sitter jeg med oppgaver langt under mitt nivå. Kommer jeg sent en dag, må det meldes fra i god tid. Det er rigid og ingen unner andre suksess her. Jeg føler at jeg blir dummere for hver dag som går og at nærmeste leder, er mer opptatt av å snakke om charterferiene sine enn å løfte bedriften. I tillegg har jeg en udefinert stilling som så absolutt er en ulempe i lønnsforhandlinger. Jeg må noen ganger overta ledelsen fordi lederen ikke kan å prioritere. Uviktige og tidkrevende oppgaver går foran annet arbeid med større krav om konsentrasjon, analyse og presishet. Må prøve å si" kanskje vi skal ta den tunge og viktige oppgaven først, nå som vi er opplagte". Er det drama på jobb, er det storm i vannglass bak lukkede dører. Hvor fant du jobben? Visste du at det var en sånn kultur da du startet? Var det noe du undersøkte på intervjuet? Anonymkode: 4e3f3...914 Jeg hadde sett meg ut den bedriften på forhånd. Jeg hadde snakket med noen som jobbet der, og likte det de fortalte. Så var det flaks for meg at de lyste ut en stilling på et gunstig tidspunkt. Og ja, jeg spurte og gravde MASSE på intervjuet, for å prøve å skille om det faktisk var sånn, eller om det bare var masse fine ord. På den første jobben ble jeg jo også lovet gull og grønne skoger, uten at det var i nærheten av sannheten. Jeg ser firmaet har en annonse ute nå, og HA HA, sier nå bare jeg. "Gode muligheter til å utvikle seg" my ass... Absolutt null kurs, ikke lov til å lære seg ting i arbeidstiden. "Fleksibelt". Nei. Ikke når sjefen sender ut sure mailer med at folk må slutte å gå til tannlegen, og nekter folk å avspasere to timer for å se på Lucia-toget i barnehagen til poden. "Åpent og inkluderende". Nei. Ikke når man kjefter folk opp for å bli gravide. "Gode ordninger". Nei. Ikke når de kun tilbyr minimum av hva de må i følge arbeidsloven av både ferie og sykepenger/permisjonspenger. Jeg har ihvertfall lært å aldri stole på hva som står i annonsene, men å alltid sjekke om de har tariffavtaler, og mase og spørre indirekte spørsmål på intervjuet, og helst snakke med noen som jobber/har jobbet der. Jeg takket nei til en annen jobb etter å ha snust opp at en bekjent av en kamerat hadde jobbet der - i fire måneder før han fikk nok. Når sjefen har regler for hva det er lov om å snakke om i lunsjen, er det ikke akkurat trivelig. Anonymkode: 3cb12...33f 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #7 Skrevet 5. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: eller om det bare var masse fine ord. den er utfordrende for meg. Jeg har jobbet som trell i bedrifter jeg har vært innom, på ingen måter blitt ivaretatt eller tenkt på egen arbeidskontrakt. Anonymkode: aeb6e...09a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #8 Skrevet 5. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ihvertfall lært å aldri stole på hva som står i annonsene det stod jeg skulle bli fast ansatt, men så visste seg at jeg "måtte" jobbe i 6 mnd. som innleid. Dermed tok jeg ikke kontakt tilbake til bemanningsselskapet. Anonymkode: aeb6e...09a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #9 Skrevet 7. april 2019 Føler meg som en trell ja. Leder bedriver høy grad av kontroll og har et negativt fokus. Jeg føler meg lite verdsatt og blir utnyttet maksimalt. Vi ansatte blir ikke sett som enkeltindivider og opplever ofte kollektiv straff gjennom økt kontroll og negativ omtale fra leder. Leder setter ansatte opp mot hverandre, i stedet for å ta tak når det oppstår problemer med ansatte. Anonymkode: 836ee...6f2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #10 Skrevet 7. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler meg som en trell ja. Leder bedriver høy grad av kontroll og har et negativt fokus. Jeg føler meg lite verdsatt og blir utnyttet maksimalt. Vi ansatte blir ikke sett som enkeltindivider og opplever ofte kollektiv straff gjennom økt kontroll og negativ omtale fra leder. Leder setter ansatte opp mot hverandre, i stedet for å ta tak når det oppstår problemer med ansatte. Anonymkode: 836ee...6f2 det er tøft å stå mitt opp i det, dessuten får du ikke uttrykt din frustrasjon i bedriften, dermed er det kun prestasjonene som er i fokus, og glemmer selve menneskene som man har rundt seg. Anonymkode: aeb6e...09a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 På 5.4.2019 den 10.06, AnonymBruker skrev: Høres ut som en drøm. Sitter og er frustrert. Jobber med folk betydelig eldre enn meg, og de er old school med lavere utdannelse enn meg. Føler jeg blir holdt nede og at mentaliteten er" får ikke vi, så skal heller ikke hun.." og da sitter jeg med oppgaver langt under mitt nivå. Kommer jeg sent en dag, må det meldes fra i god tid. Det er rigid og ingen unner andre suksess her. Jeg føler at jeg blir dummere for hver dag som går og at nærmeste leder, er mer opptatt av å snakke om charterferiene sine enn å løfte bedriften. I tillegg har jeg en udefinert stilling som så absolutt er en ulempe i lønnsforhandlinger. Jeg må noen ganger overta ledelsen fordi lederen ikke kan å prioritere. Uviktige og tidkrevende oppgaver går foran annet arbeid med større krav om konsentrasjon, analyse og presishet. Må prøve å si" kanskje vi skal ta den tunge og viktige oppgaven først, nå som vi er opplagte". Er det drama på jobb, er det storm i vannglass bak lukkede dører. Hvor fant du jobben? Visste du at det var en sånn kultur da du startet? Var det noe du undersøkte på intervjuet? Anonymkode: 4e3f3...914 Jeg er i lignende situasjon. Føler meg som trell og ikke verdsatt av ledelsen i hvertfall. Underbetalt og overarbeidet. Er verdsatt av andre kollegaer heldigvis . I mitt tilfelle vokser dessverre ikke jobbene på trær, så å være kresen med hensyn til arbeidsplass er ikke noe jeg kan være 😞 Må ta det jeg får eller gå ledig. Anonymkode: 89a71...df8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er i lignende situasjon. Føler meg som trell og ikke verdsatt av ledelsen i hvertfall. Underbetalt og overarbeidet. Er verdsatt av andre kollegaer heldigvis . I mitt tilfelle vokser dessverre ikke jobbene på trær, så å være kresen med hensyn til arbeidsplass er ikke noe jeg kan være 😞 Må ta det jeg får eller gå ledig. Anonymkode: 89a71...df8 det er ikke god ledelse om dem ikke ser deg, jobber du igjennom bemanningsselskap? Anonymkode: aeb6e...09a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå