ZINA Skrevet 5. april 2019 #1 Skrevet 5. april 2019 Hei. Hvis man er vanlig lønnsmottaker og har opprettet et enkeltmannsforetak i 2018 fordi man har tjent 1700 ( for en tjeneste man har solgt) Skal da leveres 2 skattemeldinger? hvordan blir levering av selvangivelse? Takker så mye for svar for jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem!
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #2 Skrevet 5. april 2019 En slipper å føre næringsoppgave på omsetning under 50000. Dine 1700 kan føres på skjema RF-1030. Hvordan registrerer man inntekten? RF-1030 Selvangivelse for næringsdrivende For å bruke forenklet metode for å rapportere din næringsinntekt må du benytte deg av RF-1030 Selvangivelse for næringsdrivende. Denne sendes til deg automatisk, men dersom du ikke har fått den må du selv søke den opp og finne den i Altinn. Dette gjør du under “Skjema og tjenester” og det enkleste er å søke den opp i kolonnen til venstre. Anonymkode: c2132...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #3 Skrevet 5. april 2019 Forøvrig bør du vurdere om dette skal gis opp i det hele tatt. Du kan mulig klassifisere det som hobbyinntekter, siden omsetningen ikke er større. Anonymkode: c2132...9c8 1
ZINA Skrevet 5. april 2019 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Forøvrig bør du vurdere om dette skal gis opp i det hele tatt. Du kan mulig klassifisere det som hobbyinntekter, siden omsetningen ikke er større. Anonymkode: c2132...9c8 Hvor kan jeg klassifisere det som hobbyinntekt? Hvilken post?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå