AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #1 Skrevet 5. april 2019 Kom i går til å tenke på hva som var før finn.no i forhold til boligsøk. Det var en eller annen portal som boliger til salgs ble lagt ut på. Hva het den ? Holdt nesten på å si "Tinder" ,men det er det selvsagt ikke. Men det var et eller annet kort og greit navn som minnet litt om en fjelltind mener jeg å huske ???? Noen som har bedre hukommelse enn meg ? Dette virkelig surrer i hodet mitt nå.... Anonymkode: 1c65d...e44
Ullvott Skrevet 5. april 2019 #2 Skrevet 5. april 2019 Det fantes en portal som het Tinde, så du er helt i nærheten 😀 Jeg vet ikke helt når de forskjellige portalene begynte, men husker at finn og tinde eksisterte samtidig sånn ca rundt tusenårskiftet. Noen meglere brukte den ene, noen den andre og noen begge to, så man måtte følge med begge steder. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #3 Skrevet 5. april 2019 Vi kjøpte vår første bolig i 2001, og fant den på tinde.no👍 Anonymkode: 61654...533
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #4 Skrevet 5. april 2019 9 minutter siden, Ullvott skrev: Det fantes en portal som het Tinde, så du er helt i nærheten 😀 Jeg vet ikke helt når de forskjellige portalene begynte, men husker at finn og tinde eksisterte samtidig sånn ca rundt tusenårskiftet. Noen meglere brukte den ene, noen den andre og noen begge to, så man måtte følge med begge steder. Takk for svar ! Husker selv at jeg søkte på boliger på den portalen, og husker at det var noe med "tind". Kanskje et ordspill på at man besteg en ny fjelltopp ved å kjøpe en ny bolig ? Anonymkode: 1c65d...e44
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #5 Skrevet 6. april 2019 Det var også en konkurrent til Finn ei stund, som var eid av aviser som ikke er tilknyttet Schibsted-konsernet. Anonymkode: 4a8f1...05e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #6 Skrevet 7. april 2019 Boliga.no var også en bra side. Der fikk man opp antall dager annonsen hadde vært aktiv, hvor mye prisen var satt ned/opp+ mer info. Denne informasjonen var oppdatert, selv om annonsen var trukket fra markedet og meglerne presenterte boligen som «ny på markedet». Veldig nyttig for boligkjøpere. Anonymkode: 3f538...58d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #7 Skrevet 7. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Boliga.no var også en bra side. Der fikk man opp antall dager annonsen hadde vært aktiv, hvor mye prisen var satt ned/opp+ mer info. Denne informasjonen var oppdatert, selv om annonsen var trukket fra markedet og meglerne presenterte boligen som «ny på markedet». Veldig nyttig for boligkjøpere. Anonymkode: 3f538...58d den eksisterer fortsatt i Danmark. Anonymkode: d503f...78f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2019 #8 Skrevet 7. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Boliga.no var også en bra side. Der fikk man opp antall dager annonsen hadde vært aktiv, hvor mye prisen var satt ned/opp+ mer info. Denne informasjonen var oppdatert, selv om annonsen var trukket fra markedet og meglerne presenterte boligen som «ny på markedet». Veldig nyttig for boligkjøpere. Anonymkode: 3f538...58d Det kunne sikkert vært nyttig info for kjøperne ja. Nå er det vel i grunnen kun mulig å se siste endring ? Fordi om jeg har lagret en annonse som favoritt, kan jeg heller ikke se når jeg lagret den. Jeg bare vet at noen av annonsene har jeg hatt liggende en stund. Kan jo begynne å bli litt mer bevisst, og lage meg et eget notat av når jeg så boligen først osv. Jeg lager gjerne slike notat på annonsen ifh til info jeg innhenter fra megler eller lignende, f eks navn på styreleder, om det er spesielle forhold jeg vil ha svar på osv. Anonymkode: 1c65d...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå