Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i praksis en stund nå. Det er et sted med turnus der vaktlisten sendes ut hver uke. I går så gikk vaktlisten ut og hele vakten i dag så lurte folk på hvorfor jeg ikke vil jobbe der videre. 

Greia er: Jeg har ikke fått noe vaktliste så jeg trodde det var noen forsinkelser som jo kan skje fra en tid til annen, hadde ikke hørt noe og tok livet med ro. Sjefen har ikke sagt et ord til meg. 

Jeg var ferdig kl. 16.00 i dag, men føler meg stadig så trist og overveldet av en type sorg. Vondt å finne ut det på en sånn måte. Jeg skjønner jo hvor dette går hend. Det er ikke ønskelig at jeg fortsetter. 

Jeg skulle bare ønske det ble sagt noe til meg før listen ble sendt ut! Er det teit av meg? 

Anonymkode: e4e3f...4e7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått rett i kjelleren så teit er du ikke. Du burde spørre hvorfor du er utelatt. Ring eller send en Mail. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Har du uke kontrakt når du er i praksis?? Er det i et skoleløp?

Anonymkode: 77bdb...e87

Skrevet

Hvilken praksisplass er dette? Hvis det er i forbindelse med utdanning har du jo krav på praksisplass. 

Skrevet

Skjønner godt at du ble lei deg. Men hva står det i kontrakten for praksisplass? Jeg har ansatte på midlertidige kontrakter (med NAV-tilskudd) og da er jo tiltaket begrenset til en viss tidsperiode. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kanutte skrev:

Skjønner godt at du ble lei deg. Men hva står det i kontrakten for praksisplass? Jeg har ansatte på midlertidige kontrakter (med NAV-tilskudd) og da er jo tiltaket begrenset til en viss tidsperiode. 

Tiltaket her går også på tid, men siden de ikke tok kontakt denne gangen for å snakke om forlengelse av tiltaket og samtidig ga meg veldig ansvarsfulle vakter så hadde jeg litt troen på at de kanskje ville gi meg en liten prosent med lønnet arbeid😅 Så dum kan en være!

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du uke kontrakt når du er i praksis?? Er det i et skoleløp?

Anonymkode: 77bdb...e87

3 minutter siden, BeautyBox skrev:

Hvilken praksisplass er dette? Hvis det er i forbindelse med utdanning har du jo krav på praksisplass. 

Nei. Det er gjennom et NAV-tiltak for mennesker som har vært ute lenge av arbeidslivet. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er gjennom et NAV-tiltak for mennesker som har vært ute lenge av arbeidslivet. 

Du burde ta kontakt med NAV igjen og undersøke hva som faktisk har skjedd. NAV gjør sikkert mye bra, men de erfaringene jeg har hatt med dem er at det er mye rot, så ikke sikkert at det er du som har gjort noe feil rett og slett. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tiltaket her går også på tid, men siden de ikke tok kontakt denne gangen for å snakke om forlengelse av tiltaket og samtidig ga meg veldig ansvarsfulle vakter så hadde jeg litt troen på at de kanskje ville gi meg en liten prosent med lønnet arbeid😅 Så dum kan en være!

Det du skulle gjort var jo å snakke med sjefen når de ikke tok kontakt for å få avklart hva planen framover var. 

I morgen tidlig tar du å ringer sjefen og spør hva som skjer framover. 

Anonymkode: 4aa6b...749

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Duff skrev:

Jeg hadde gått rett i kjelleren så teit er du ikke. Du burde spørre hvorfor du er utelatt. Ring eller send en Mail. 

Jeg har veldig lyst til å ringe, eller sende melding for å spørre om hva som skjer. Det hele bare føles så ydmykende at jeg vet ikke om jeg vil ha svaret! Jeg har ny vakt i morgen og har bare lyst til å melde at jeg er syk! 

Grunnen til at jeg er utelatt er antagelig at praksisen er over neste uke og da må de vel bare ha bestemt at det stopper nå. 😅

Skrevet

Det du skulle gjort var jo å snakke med sjefen når de ikke tok kontakt for å få avklart hva planen framover var. 

Ja kanskje sjefen er rette vedkommende å henvende seg til, ikke NAV. Ikke vet jeg. Men kan som sagt fort være pga rot et annet sted enn noe du selv har kontroll over. 

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å ringe, eller sende melding for å spørre om hva som skjer. Det hele bare føles så ydmykende at jeg vet ikke om jeg vil ha svaret! Jeg har ny vakt i morgen og har bare lyst til å melde at jeg er syk! 

Grunnen til at jeg er utelatt er antagelig at praksisen er over neste uke og da må de vel bare ha bestemt at det stopper nå. 😅

Jeg er enig i at det er en litt uverdig måte å gjøre det på, all den tid du faktisk har vært ute av arbeidslivet lenge og trenger litt oppbacking. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært avklart alt. De har sagt rett ut at de ønsker veldig mye å ansette meg og har nærmest viftet med kontrakten foran øynene mine (jeg har prøvd å ikke tenke for mye på det og tenkt at jeg er faktisk ikke ansatt før jeg får en kontrakt), men at de har tenkt at vi kanskje trenger en ekstra måned til å kjøre meg godt inn i rutinene fordi jeg har ikke jobbet på lenge så jeg trenger tid.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, BeautyBox skrev:

Jeg er enig i at det er en litt uverdig måte å gjøre det på, all den tid du faktisk har vært ute av arbeidslivet lenge og trenger litt oppbacking. 

Det er jo ikke noe krise. Problemet er å finne det ut på den måten. 

Skrevet

Det er jo ikke noe krise. Problemet er å finne det ut på den måten. 

Er akkurat det jeg mener. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får stønader, og det er aktivitetskrav, så må du kontakte nav umiddelbart. Du skal ikke vente til de kontakter deg, man kan miste stønader om man er passiv. 

Anonymkode: 99048...e4b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du får stønader, og det er aktivitetskrav, så må du kontakte nav umiddelbart. Du skal ikke vente til de kontakter deg, man kan miste stønader om man er passiv. 

Anonymkode: 99048...e4b

Klar over det. Jeg har allerede klagd i aktivitetsplanen over dritt jeg syns dette er og hvor ydmykende den beskjeden føles å få. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en grense for hvor lenge man faktisk kan være i praksis? Jeg var i praksis en periode mens jeg var arbeidsledig. Først tre måneder og så ble praksisen forlenget med ytterligere tre måneder. Etter seks måneder sa saksbehandleren min stopp da både arbeidsplassen og jeg ønsket å forlenge nok en gang, noe hun begrunnet med at lenger enn det var ikke lov. Dette skjedde for noen år siden da, så er mulig reglene er annerledes nå.

Uansett dårlig at verken sjefen på praksisplassen eller veilederen din har snakket med deg om avslutning av praksis og veien videre.

Anonymkode: c9e14...6e7

AnonymBruker
Skrevet

Så merkelig. Ville nok hørt hva som er i gjerde ja. Husker selv når jeg var i praksis gjennom nav, og jeg var ferdig der (skulle starte skole), så laget de skikkelig avslutning, og jeg fikk et kort, bilde av meg og jobben, og en liten gave som takk for hjelpen. Her kommer en å gjør en jobb gratis for arb.plassen. så en bør jo forvente en verdig avslutning om ikke annet (så lenge en har vært en ressurs der da så klart, noe jeg leser at du har vært om de har snakket om å ansette deg). 

Anonymkode: 77f2d...8ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sendt en tekstmelding og meldte i fra at jeg ikke kommer i dag. Jeg dupper av fra tid til annen, men våkner plutselig av at det knytter seg i magen min og føler for å kaste opp. Etter å ha jobbet i går så stiller jeg meg selv tusen spørsmål: Husket jeg? Glemte jeg? Kunne jeg? Fikset jeg? Ordnet jeg? Gikk det greit? Gikk det bra? Ordnet det seg? Tenker de andre tanker enn det jeg gjør? Hvordan ser det ut for andre mennesker? Har jeg glemt noe en gang? Husker jeg noe en gang? Har jeg rotet det til en gang? Det er jo godt mulig, er det ikke det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...