AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Idag var svigermor barnevakt mens jeg var på kveldsvakt. Jeg har ikke lov å gå med ringer på jobb og som oftest tar jeg de av meg på jobb, men det hender også jeg legger de fra meg hjemme etter jeg har vært i dusjen - og det gjorde jeg idag. Midt i vakten får jeg telefon fra svigermor som er hysterisk og ber meg komme meg til helv... hjem, hun har sett gifteringen min ligge på badet og er ikke interessert i å passe ungene mine mens jeg flyr rundt og er utro mot sønnen hennes - jeg måtte ikke tro at jeg lurte henne med å være på jobb når jeg egentlig var til sengs med en annen. Jeg ble helt satt ut og forklarte at jeg ikke kan gå med ring på jobb og at siden jeg dusjet rett før jeg reiste valgte jeg å ta den av hjemme. Det var ikke en god nok forklaring for henne, hun hadde aldri i sitt liv hørt om en gift sykepleier som tok av seg ringene hjemme og dro på jobb. Hun skulle ikke være hos oss et sekund lengre og for alt hun visste var ikke barnebarna hennes en gang. Enden på visen var at min far måtte steppe inn som barnevakt mens hun dro i raseri og ville aldri se meg igjen. Jeg er helt sjokkert, vi har alltid hatt et relativt godt forhold og jeg forstår ikke hvor denne reaksjonen kom fra. Jeg fortalte det til mannen og han er like sjokkert. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, helst vil jeg aldri snakke med henne igjen men hun er jo bestemor til ungene mine så jeg trenger tips til å få roet situasjonen. Anonymkode: 653b6...b3a 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 Din mann bør snakke fornuft til henne. Anonymkode: 7897d...5eb 36
Ild Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 Og vanligvis er hun helt normal? Også så lenge mannen din har kjent henne? I så fall har hun enten en ubearbeidet forferdelig hendelse som hun sluter med, eller så er hun blitt syk, eller så har hun skjult godt at hun er splitter pine gal. 41
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag var svigermor barnevakt mens jeg var på kveldsvakt. hvor var din mann? Anonymkode: 7897d...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 Har påskeferjen startet allerede? Anonymkode: 7897d...5eb 11
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvor var din mann? Anonymkode: 7897d...5eb I Nordsjøen. Anonymkode: 653b6...b3a 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 Tenk å si noe så fælt om sine barnebarn, og OM hun skulle hatt rett, hvem dropper barnebarn i en grøft og løper bare fordi de ikke er samme kjøtt og blod! Anonymkode: 83aee...d12 13
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #9 Skrevet 4. april 2019 7 minutter siden, Ild skrev: Og vanligvis er hun helt normal? Også så lenge mannen din har kjent henne? I så fall har hun enten en ubearbeidet forferdelig hendelse som hun sluter med, eller så er hun blitt syk, eller så har hun skjult godt at hun er splitter pine gal. Hun er nok ikke helt normal, hun blir svært fort sint og stresset. Kommer med en god del upassende kommentarer, men hun har aldri vært sånn som dette! Anonymkode: 653b6...b3a 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #10 Skrevet 4. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har påskeferjen startet allerede? Anonymkode: 7897d...5eb Skulle ønske jeg var et troll, men det er dessverre helt reelt. Anonymkode: 653b6...b3a 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #11 Skrevet 4. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Idag var svigermor barnevakt mens jeg var på kveldsvakt. Jeg har ikke lov å gå med ringer på jobb og som oftest tar jeg de av meg på jobb, men det hender også jeg legger de fra meg hjemme etter jeg har vært i dusjen - og det gjorde jeg idag. Midt i vakten får jeg telefon fra svigermor som er hysterisk og ber meg komme meg til helv... hjem, hun har sett gifteringen min ligge på badet og er ikke interessert i å passe ungene mine mens jeg flyr rundt og er utro mot sønnen hennes - jeg måtte ikke tro at jeg lurte henne med å være på jobb når jeg egentlig var til sengs med en annen. Jeg ble helt satt ut og forklarte at jeg ikke kan gå med ring på jobb og at siden jeg dusjet rett før jeg reiste valgte jeg å ta den av hjemme. Det var ikke en god nok forklaring for henne, hun hadde aldri i sitt liv hørt om en gift sykepleier som tok av seg ringene hjemme og dro på jobb. Hun skulle ikke være hos oss et sekund lengre og for alt hun visste var ikke barnebarna hennes en gang. Enden på visen var at min far måtte steppe inn som barnevakt mens hun dro i raseri og ville aldri se meg igjen. Jeg er helt sjokkert, vi har alltid hatt et relativt godt forhold og jeg forstår ikke hvor denne reaksjonen kom fra. Jeg fortalte det til mannen og han er like sjokkert. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, helst vil jeg aldri snakke med henne igjen men hun er jo bestemor til ungene mine så jeg trenger tips til å få roet situasjonen. Anonymkode: 653b6...b3a Jeg hadde ledd meg halvt i hjel av dama, hevd meg over det og latt henne holde seg borte. Anonymkode: 7d14e...bbc 10
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #12 Skrevet 4. april 2019 Svigermor virker som en trivelig dame.. 🙄 Men seriøst; du er sykepleier og skal ikke bruke ting på jobb. Sånn er det bare. Anonymkode: aa249...504 15
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #13 Skrevet 4. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ledd meg halvt i hjel av dama, hevd meg over det og latt henne holde seg borte. Anonymkode: 7d14e...bbc Ja, det er vel det rette å gjøre. Men endel av meg ble faktisk såret også, vi har vært lykkelig gift i 8 år og hadde aldri i min villeste fantasi vært utro. Anonymkode: 653b6...b3a 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #14 Skrevet 4. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Svigermor virker som en trivelig dame.. 🙄 Men seriøst; du er sykepleier og skal ikke bruke ting på jobb. Sånn er det bare. Anonymkode: aa249...504 Ja, dét forsto hun. Hun forsto bare ikke at jeg tok den av hjemme 😅 Anonymkode: 653b6...b3a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #15 Skrevet 4. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, dét forsto hun. Hun forsto bare ikke at jeg tok den av hjemme 😅 Anonymkode: 653b6...b3a Er jo tryggere å legge den hjemme enn å risikere å miste den på jobb. ..eller synes hun at det er krise om du går uten ring på matbutikken og får beilere etter deg? Anonymkode: aa249...504 11
herremann Skrevet 4. april 2019 #16 Skrevet 4. april 2019 Få skriftlig bekreftelse fra jobb at du var på jobb den aktuelle dagen og på det tidspunktet. Når din mann kommer hjem forklarer du hva som har skjedd, viser bekreftelsen fra jobb og at du KREVER at svigermor kommer hjem til dere og beklager seg på det dypeste. Jeg hadde blitt rasende av slik oppførsel og beskyldninger fra mine svigerforeldre. 34
Lou Salome Skrevet 4. april 2019 #17 Skrevet 4. april 2019 Å roe situasjonen syns jeg får være hennes ansvar. Ingen grunn til å forsvare deg, bevise din uskyld, imøtegå slike ville beskyldninger. Din mann må trøste deg, og eventuelt snakke mora si til fornuft, men dette her er ikke din oppgave å løse. Ødelegger det barnas forhold til bestemor for alltid, ja, så var det hun som ødela. Ikke du. Du må ikke fikse noen ting. Uansett er vel ikke hun en foretrukket barnevakt noensinne mer. Jeg hadde ikke latt det gå med en unnskyldning med det første, med mindre det dreier seg om demens, hjernesvulst eller lignende. Helt OK om du ikke snakker med henne på lenge. 39
SoWhat? Skrevet 4. april 2019 #18 Skrevet 4. april 2019 Lag et diplom til henne. "Årets svigermor" haha Men er dette alvorlig, så har hun åpenbart noen traumatiske minner om utroskap. Er jo ikke noe å bli hverken sprer eller sur for, men ville nok blitt litt bekymret for svigermor om hun ellers er en rasjonell person 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #19 Skrevet 4. april 2019 Hun der hadde ikke fått passe mine barn igjen. Anonymkode: 89305...dd0 17
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #20 Skrevet 4. april 2019 Skjønner litt at hun var overasket over å se ringen hjemme. Men reaksjonen hennes var litt vel voldsom. Man burde da kunne prate . Ikke lage drama til 1000. Håper mannen fin tar en god prat med henne. Anonymkode: 87dcf...faf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå