AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Hallo. På søndag fant jeg ut at jeg var blitt gravid, så sent som 7 uker på vei. I natt mista jeg det, og selv om jeg bare har visst om det i fire dager, så har jeg rukket å bli veldig glad og forhåpningsfull. Samme med samboer, men jeg hadde nok noe mer forhåpninger enn han. Han sier han følte på det, men ikke samme måte som meg - naturligvis når det er jeg som har hatt det i kroppen min og «kjent» på det. Og jeg har ALLTID hatt då lyst på egen familie, så jeg var liksom helt klar for dette.. dagen i dag har da vært ubegripelig sår, lang og trist. Samboeren har vært en ekstremt god støtte, og jeg vet han syns dette var litt kjedelig selv også. I kveld har vi hatt den samtala om evt løpet videre ift hva som har skjedd den siste uka, og vi ble enige om at vi skal begynne å planlegge litt for en baby som kan komme. Jeg har ikke brukt prevensjon på en stund(vi har bare brukt kondomer), og jeg begynte på folsyre på mandag. Så jeg har noen basic spørsmål; blir man fortere gravid på folat? holder det seg «bedre» når jeg har tatt folat på forhånd en periode, og i såfall hvor lenge før er det best å bruke folat? Hvor lenge etter en SA fikk dere deres første eggløsning? Anonymkode: 93857...031
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 Folat har ingenting å si for hvor kjapt man blir gravid- folat taes fordi det er en viktig "byggestein" i fosterets utvikling - og at man har sett at mangel på folat øker sjansen for ryggmargsbrokk hos barnet. Trist at dere måtte oppleve en SA❤ Masse lykke til med prøvingen! Anonymkode: 564d8...af0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå