mannenigata Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 (endret) Vi har fra før av to gutter i barnehagealder. Nå har hun begynt å mase om en tredjemann fordi hun SKAL ha en jente (har to gutter fra før). Jeg synes hele argumentet er umodent for det første, i tillegg har hun ingen planer verken økonomisk eller praktisk hvordan dette skal løses. Hun nekter å gå med på noen av kriteriene jeg stiller for å i det hele tatt diskutere saken. Det går på jobb og økonomi for det meste, hvor hun har lav lønn og unødvendig lang og kostbar reisevei, når det er samme jobb å få rett i nærheten av der vi bor. Denne nekter hun å søke på fordi det virker så kjedelig. Jeg er redd for at hun satser hele ekteskapet for å få det som hun vil, men som skilsmissebarn selv så ønsker jeg ikke at mine barn skal oppleve det. Hva gjør jeg? Endret 4. april 2019 av mannenigata 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 Hva om dere får enda en gutt? Hva da? Du får bare slutte å ha sex med kjerringen, hun kan ikke tvinge på deg en unge når dere ikke har råd til det engang. Anonymkode: 8f174...599 11
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 Det er nærliggende å tenke sterilisering. Anonymkode: 8b282...f59 11
mannenigata Skrevet 4. april 2019 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nærliggende å tenke sterilisering. Anonymkode: 8b282...f59 Har vært inne på tanken og la fram forslaget, ble veldig nedstemt. Om vi bare hadde hatt ett barn så kunne jeg forstått argumentet med flere søsken men dette blir bare å lage problemer. Vi har en for travel nok hverdag som det er og det følger mange nye utfordringer med å ha 3 kontra 2 barn 6
FactsOverFeelings Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 Du steriliserer deg eller avstår fra sex. La deg i alle fall ikke herse med på denne måten! 7
mannenigata Skrevet 4. april 2019 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om dere får enda en gutt? Hva da? Du får bare slutte å ha sex med kjerringen, hun kan ikke tvinge på deg en unge når dere ikke har råd til det engang. Anonymkode: 8f174...599 Da ville hun sørge over det en dag og så godta nederlaget fikk jeg beskjed om, jeg ble passelig sjokkert. Hun er en veldig snill og omtenksom person og mor så dette gikk laaaangt over streken av hva jeg forventet av svar 😮 3
marsiglia Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 Du får si til henne at sjansen for at den tredje har samme kjønn er større enn å få en jente. Vil hun ha tre gutter? 7
Cyndaquil Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 du får si til dama di at det er ingen garanti å få jente. Man skal få barn fordi man vil ha barn, ikke fordi man vil få "den jenta". Du kan si til henne at kjærringråd ikke funker. Det sies at jentesædceller lever lengst, så om man har sex lenge før eggløsning er det gode muligheter for jente. Jeg er gravid, eggløsningen var flere dager etter sex'en, og det er bevist med eggløsningstester. Men likevel er det gutt (vi har en gutt fra før). Jeg gleder meg masse til gutt nummer 2. (Til info: vi prøvde ikke på jentet. Høyt elskede lillebror er resultat av ødelagt gummi. Men hadde eggløsningstester, og fant da ut at eggløsningen var flere dager etter. Trodde ikke det var mulig å bli gravid så lenge etter, men det var null problem) 6
mannenigata Skrevet 4. april 2019 Forfatter #9 Skrevet 4. april 2019 (endret) 2 timer siden, marsiglia skrev: Du får si til henne at sjansen for at den tredje har samme kjønn er større enn å få en jente. Vil hun ha tre gutter? Nei som nevnt så er ikke det noe hun ønsker men må selvsagt godta det om så skulle skje. Ut over at hun skal og vil ha en jente så har hun ingen andre gode argumenter for hvorfor vi skal ha flere barn. Dette tærer bare så j..... på humøret om dagen, hun glefser til så snart jeg prøver å snakke om emnet. Endret 4. april 2019 av mannenigata 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #10 Skrevet 4. april 2019 Tanten min har 4 barn å kun gutter. Mamma har også fire barn men kun jenter. Er ikke noe større sjanse for å få jente denne gangen. Anonymkode: 7345f...5bc 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #11 Skrevet 4. april 2019 Jeg hadde ikke satset på flere barn med hun der nei... Altså, når man stiller kriteriet om at barnet SKAL være jente, så er man ikke moden eller klar for flere barn. Det er en egoistisk tankegang. For det andre, så virker det som at hun ikke tenker realistisk sett som er det beste for familien (økonomisk sett), men skal ha 3 barn? Anonymkode: 42607...aa8 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #12 Skrevet 4. april 2019 Heller enn at hun gir deg ansvaret for løsninger rundt økonomi og annet, som mange menn glatt tar, så foreslår jeg at du heller drar opp utfordringene du ser, og ber henne vurdere hvordan løse dem. Da blir hun nødt til å ta eierskap til utfordringer også. Pass på å gjøre dem konkrete nok, og små nok til at de kan diskuteres en for en. Har dere plass i bolig til et barn til? Hvis nei, hva gjør dere med det? Hvis svaret er bytte bolig, hvordan finansiere den? Har dere plass i bil til et barn til? Har dere penger til å forsørge et barn til? Hva tror vi vil bli dyrere? Mer klær og sko, mer mat osv. Ferier. Bekoste eller redusere? Har dere logistikk/tid/ork til et barn til? Hvem skal levere i bhg/skole, hvem skal hente, hvem skal følge 3 barn på ulike aktiviteter? Hvordan skal dere fordele husarbeid med ett barn til? Hva vil endre seg? Målet med slike samtaler er å ta en reise sammen, hvor både hun og du modner i tankene. Kanskje hun innser at hun må foreta noen endringer om det skal gå - som er mye bedre enn at du skal kreve det av henne (innvendig vs utvendig motivasjon). Kanskje du innser at dere har rom med endringer som er overkommelige. Anonymkode: 0c7a8...a5e 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #13 Skrevet 4. april 2019 Stå på ditt. Du bør ikke få flere barn når du ikke vil. Anonymkode: d600f...7dd 7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #14 Skrevet 4. april 2019 Stå på ditt. Masingen går over til slutt. - Hilsen kvinne Anonymkode: 790d3...ef2 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #15 Skrevet 4. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Stå på ditt. Masingen går over til slutt. - Hilsen kvinne Anonymkode: 790d3...ef2 Men det sikreste er sterilisering. Anonymkode: 8b282...f59 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #16 Skrevet 4. april 2019 Hvem av dere bruker prevensjon? Ville vært skeptisk her til om "uhell" kan skje hvis hun bruker prevensjonen. Anonymkode: 97161...1fc 4
mannenigata Skrevet 4. april 2019 Forfatter #17 Skrevet 4. april 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Heller enn at hun gir deg ansvaret for løsninger rundt økonomi og annet, som mange menn glatt tar, så foreslår jeg at du heller drar opp utfordringene du ser, og ber henne vurdere hvordan løse dem. Da blir hun nødt til å ta eierskap til utfordringer også. Pass på å gjøre dem konkrete nok, og små nok til at de kan diskuteres en for en. Har dere plass i bolig til et barn til? Hvis nei, hva gjør dere med det? Hvis svaret er bytte bolig, hvordan finansiere den? Har dere plass i bil til et barn til? Har dere penger til å forsørge et barn til? Hva tror vi vil bli dyrere? Mer klær og sko, mer mat osv. Ferier. Bekoste eller redusere? Har dere logistikk/tid/ork til et barn til? Hvem skal levere i bhg/skole, hvem skal hente, hvem skal følge 3 barn på ulike aktiviteter? Hvordan skal dere fordele husarbeid med ett barn til? Hva vil endre seg? Målet med slike samtaler er å ta en reise sammen, hvor både hun og du modner i tankene. Kanskje hun innser at hun må foreta noen endringer om det skal gå - som er mye bedre enn at du skal kreve det av henne (innvendig vs utvendig motivasjon). Kanskje du innser at dere har rom med endringer som er overkommelige. Anonymkode: 0c7a8...a5e Her var det mye bra Kan jo svare på noen av spørsmålene. Ja vi har stort hus, veldig sentralt og nær barnehage og skole. Vi har akkurat kjøpt ny bil men dette er en stasjonsvogn med 5 seter og ikke plass til 3 barnestoler pluss to voksne, så enda et bilbytte blir nødvendig. Jeg har bare 3 seter i arbeidsbilen og kan ikke levere alle i barnehage eller skole. Utgifter til barnehage og SFO blir jo bare enda høyere. Hun argumenterer med at jeg er ferdig med ett billån om ett års tid og at dette frigjør nok til å dekke hele den ekstra ungen. Jeg hadde heller tenkt at de pengene kunne spares til andre formål siden jeg koster 80-90% av alle ekstrautgifter knyttet til bolig og kjøretøy. Jeg er av den oppfatning at alle barn som kommer til har krav på all den omsorg og kjærlighet de behøver. Nå er våre barn såpass små ennå og de får alt vi har å gi i en ellers travel hverdag, og det vil gå ut over alle tre om vi skulle få èn til. Endret 4. april 2019 av mannenigata 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #18 Skrevet 4. april 2019 Ikke gå for nr. 3. Hverdagen er tøff nok med to barn. Anonymkode: ef04a...aad 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #19 Skrevet 4. april 2019 Barn skal helst være ønsket av to, og i et seriøst forhold kan ikke hun mase seg til et barn til. En venninne av meg ønsket også jente. Nå har hun tre gutter. Jentene kommer mest sannsynlig de, i form av barnebarn. Ingen garanti, men det er det heller ikke om dere får et barn til. Her er det han som ønsker flere barn, men han respekterer heldigvis mitt nei, og er glad for de to vi har. Anonymkode: 1c6c8...b19 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #20 Skrevet 4. april 2019 To barn er faktisk i meste laget for mange (selvsagt ikke for alle). Anonymkode: ef04a...aad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå