Gå til innhold

Skattemeldingen, kjøretøy med manglende listepris

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal ha igjen 7500 kr, sier skattemeldingen. 

Men av fire kjøretøy er det kun ett som står oppført med listepris som ny, med nåværende verdi på 34.500 kr. 

Den ene bilen min kostet i 2014 288.000, den andre er veteran og da er verdien salgsverdi leser jeg, og tredje kjøretøyet er en MC fra 2008 som da vel kostet rundt 200.000. 

Jeg eier ikke noe eiendom, eneste formue er bankinnskudd. 

Vil dette redusere penger tilgode? 

Blir utbetalingen forsinket? 

Anonymkode: ee692...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men av fire kjøretøy er det kun ett som står oppført med listepris som ny, med nåværende verdi på 34.500 kr. 

Den ene bilen min kostet i 2014 288.000, den andre er veteran og da er verdien salgsverdi leser jeg, og tredje kjøretøyet er en MC fra 2008 som da vel kostet rundt 200.000. 

Skattemeldingen du nå har fått er skatteetatens forslag til skattemelding. Hva du får tilbake av for mye inbetalt skatt, får du opplyst om når skatteoppgjøret er ferdigbehandlet. 

Alle biler ligger med listepriser som nye på skatteetatens nettsider. Du må her lete opp og fylle inn selv. 

Husk at det er straffbart å ikke rettenopp feil du ser eller burde sett i din egen skattemelding. 

Anonymkode: 979b2...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høøh ja, sykkelen har jeg hatt i fem år, veteranbilen i tre, ikke sett det før i år. 2014-bilen kjøpte jeg i fjor. 

Mamma pleide fikse selvangivelsen for meg, var jo rene velsignelsen når de kom ferdig utfylt 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en v50? For den stod ikke i listeprisen i fjor i hvert fall.

Anonymkode: d6bb5...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal opp i 1½ million i nettoformue før du får formuesskatt. Jeg mistenker at hvilken verdi du setter på dine kjøretøy ikke spiller noen som helst kasserolle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det en v50? For den stod ikke i listeprisen i fjor i hvert fall.

Anonymkode: d6bb5...653

Nei, det er en Mercedes A180, de har jo registreringsnummer på både den og de andre kjøretøyene. Tviler på jeg finner motorsykkelen på noe liste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du er pliktig å (prøve) oppføre riktig beløp for de forskjellige kjøretøyene. Klarer du ikke finne tallene selv må du tak kontakt med Skatteetaten. 

Dette vil kun påvirke penger tilgode sålenge du er i posisjon for formueskatt. Dvs netto formue over 1,5 millioner kroner.

Anonymkode: 82353...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med kjøretøy som ikke er bil? eks MC.

kan man anslå etter beste evne selv? nåverdi litt under snittet på finn.no feks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Jeg har aldri fylt ut rubrikk for bil-verdi. Du skal komme opp i svimlende summer (750 000kr?) for å få formueskatt, så da er det unødvendig med pris på min gamle usle bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...