Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Husverten vår har flyttet å leier nå ut leiligheten oppe til noen,mens vi bor i kjellerleiligheten. Ta hensyn er nok ett ord som ikke står i ordboken til de nye leieboerene. De spiller så høy musikk at vi hører det veldig godt ned,å roper så høyt til hverandre at vi hører det som blir sagt. Småen legger seg 20.00 å kom inn nå å klaget på at han ikke får sove pga de spiller så høy musikk. Forventer overhodet ikke at de skal være stille bare pga at sønnen min skal sove,men må vi tåle å hele tiden høre så høy musikk? Syns godt de kunne tatt mer hensyn,det er nok mye mer lytt enn de tror!  De flyttet inn i helgen så kjenner de ikke.

Anonymkode: e522c...dfa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sendte til slutt en sms å spurte om de kunne skru ned musikken litt for sønnen min får ikke sove pga den høye musikken. Nå skrudde de heldigvis ned musikken og dempet seg litt. Men kjenner at det frister ikke å bo her lenger hvis jeg hele tiden må være bitchen som klager på de. Det er ille når sønnen min blir redd fordi de oppe roper;skriker og banner sånn. Det er heller ikke første gang de overhodet ikke tar hensyn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Husverten vår har flyttet å leier nå ut leiligheten oppe til noen,mens vi bor i kjellerleiligheten. Ta hensyn er nok ett ord som ikke står i ordboken til de nye leieboerene. De spiller så høy musikk at vi hører det veldig godt ned,å roper så høyt til hverandre at vi hører det som blir sagt. Småen legger seg 20.00 å kom inn nå å klaget på at han ikke får sove pga de spiller så høy musikk. Forventer overhodet ikke at de skal være stille bare pga at sønnen min skal sove,men må vi tåle å hele tiden høre så høy musikk? Syns godt de kunne tatt mer hensyn,det er nok mye mer lytt enn de tror!  De flyttet inn i helgen så kjenner de ikke.

Du skal tåle så mye eller så lite støy fra naboene at du selv kan leve og eksistere imdin egen bolig. 

Anonymkode: 783f4...bb1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men de flyttet inn i helgen? Mindre enn en uke? Og dette var første gang du gav beskjed om at de har for høylytte? 

Gi det litt tid og se ann situasjonen før du pakker sammen sakene dine. Mye mulig de ikke er klar over at det er lytt, eller at det tar litt tid å endre vanene sine til å ta hensyn til en småbarnsfamilie under. Det er ikke sikkert det har falt dem inn at oppførselen dems er plagsom for deg

Anonymkode: 5f9f4...037

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Si i fra til huseier. 

Anonymkode: 75d2e...b59

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sendte til slutt en sms å spurte om de kunne skru ned musikken litt for sønnen min får ikke sove pga den høye musikken. Nå skrudde de heldigvis ned musikken og dempet seg litt. Men kjenner at det frister ikke å bo her lenger hvis jeg hele tiden må være bitchen som klager på de. Det er ille når sønnen min blir redd fordi de oppe roper;skriker og banner sånn. Det er heller ikke første gang de overhodet ikke tar hensyn. 

Nå tar du sorg på forskudd. Du hadde et problem og det løste seg! De tok hensyn, og ingenting tilsier at de ikke vil gjøre det mer framover. Du kan faktisk bare banke på og være blid å si at det er nok mer lytt enn de vet. At du tåler fint å høre dem, men at det er viktig at sønnen din får sove. Viser du en ok framtoning, så kan jo dette løse seg fint?? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de flyttet inn i helgen? Mindre enn en uke? Og dette var første gang du gav beskjed om at de har for høylytte? 

Gi det litt tid og se ann situasjonen før du pakker sammen sakene dine. Mye mulig de ikke er klar over at det er lytt, eller at det tar litt tid å endre vanene sine til å ta hensyn til en småbarnsfamilie under. Det er ikke sikkert det har falt dem inn at oppførselen dems er plagsom for deg

Anonymkode: 5f9f4...037

Ja de har bodd her mindre enn en uke å bråker mye men ville ikke begynne å lage dårlig stemning med en gang. Men idag var det så ekstremt mye bråk at jeg måtte bare si ifra,det er ikke normalt å bråke så mye at en 7 åring blir utrygg.

Har hintet om at det var litt lytt en dag de så på fotballkamp å hyler og skriker så høyt at alle i nabolaget sikkert hørte det,han tok det fint å håpet at han tok hintet. Tydligvis ikke! De er så voldsomme at det høres ut som de river ned hele huset! Roet seg heldigvis litt etter jeg sendte melding til han. Husverten skal opp til de imorgen å ba de minne nye leieboerene på at det er ganske lytt her. Hørte knapt noe til de som bodde der før.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si i fra til huseier. 

Anonymkode: 75d2e...b59

Ja gjorde det og de ga meg mobilnummeret til de som bor oppe å sa jeg kunne sende de en melding.

AnonymBruker
Skrevet

Å spille høy musikk er ingen menneskerett. Så jeg ville ha sagt ifra, fordi høy musikk er faktisk ikke greit. 

Anonymkode: 08839...9d2

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å spille høy musikk er ingen menneskerett. Så jeg ville ha sagt ifra, fordi høy musikk er faktisk ikke greit. 

Anonymkode: 08839...9d2

Godt å høre at det ikke bare er jeg som tenker sånn. Det er gale når de spiller så høyt at sønnen min ikke får sove.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du må jo si fra på en ordentlig måte, ikke hinte eller sende sms. Gå dit gjerne på dagtid når de ikke bråker, eller inviter dem på en kaffe for å bli litt kjent. Så snakker du om at det dessverre er ganske lytt i huset, og fortell hva du hører. Både at musikken er høy og at du hører samtalene deres. Du kan foreslå at de kan teste det (en av dem blir igjen hos deg og hører mens den andre går opp og lager lyd). 

Det er ikke sikkert de har erfaring med annet enn eneboliger eller godt isolerte leiligheter, lydforhold er ofte ulike nedenfra og opp enn omvendt, og om de ikke hører dere, tenker de kanskje at dere ikke hører dem. Merker på folk jeg kjenner som bor i hus at de ofte spiller mye høyere musikk enn meg som bor i blokk, og jeg må hysje og skru ned :)

Så kan det hende de er hensynsløse bråkebøtter, men det kan du jo ikke vite etter fem-seks dager....

Anonymkode: e8022...fa1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husverten skal opp til de idag å skulle da samtidig nevne at det er ganske lytt så greit å ta litt hensyn. All ropingen og skrikingen når de har besøk hører jo vi veldig godt. Ville ikke gå opp å si ifra ettersom jeg tror de satt å drakk alkohol å du vet aldri hvordan de reagerer da. Derfor jeg heller sendte en sms.

AnonymBruker
Skrevet

Husverten skal opp til de idag å skulle da samtidig nevne at det er ganske lytt så greit å ta litt hensyn. All ropingen og skrikingen når de har besøk hører jo vi veldig godt. Ville ikke gå opp å si ifra ettersom jeg tror de satt å drakk alkohol å du vet aldri hvordan de reagerer da. Derfor jeg heller sendte en sms.

Jeg skrev: GÅ DIT GJERNE PÅ DAGTID NÅR DE IKKE BRÅKER.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner tydeligvis ikke at å bruke husverten som sendebud virker mye mer konfliktøkende enn å ta vennlig kontakt selv. Husverten kan du dra inn om du ikke når fram selv. Og da mener jeg ikke med hinting eller passiv-aggressiv oppførsel...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev: GÅ DIT GJERNE PÅ DAGTID NÅR DE IKKE BRÅKER.

Herregud ro deg ned! Må da få lov å si hvorfor jeg ikke valgte å snakke med de igår å sende en sms istedenfor.

Jada jeg kan lese så såg at det var på dagtid DU snakket om ja.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner tydeligvis ikke at å bruke husverten som sendebud virker mye mer konfliktøkende enn å ta vennlig kontakt selv. Husverten kan du dra inn om du ikke når fram selv. Og da mener jeg ikke med hinting eller passiv-aggressiv oppførsel...

Jeg har jo tatt kontakt selv! Sendte sms å spurte om de kunne dempe musikken litt for sønnen min får ikke sove når de spiller så høy musikk. Ønsker ikke å gå opp til masse fulle folk å ta samtalen der når fulle folk ofte er agressive.

AnonymBruker
Skrevet

Å idag var det like mye bråk igjen ja. De drikker nok høres det ut som så musikken er nok en gang altfor høy,det er masse roping og skriking itellegg til at de synger til karaoke veldig høyt! Så sønnen min får ikke sove pga alt bråket. Er bare så lei!! 

Skrevet

Det er i huseiers interesse å få gjort noe med dette problemet. Han vil vel leie ut begge leilighetene? Ingen vil bo under bråkebøtter, så det kan være at huseier innser at han må finne nye leieboere ovenpå. Ingenting løser seg om dere flytter, de som da flytter inn orker neppe så mye bråk de heller. 

Håper det ordner seg fort, så dere slipper å flytte. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Frida skrev:

Det er i huseiers interesse å få gjort noe med dette problemet. Han vil vel leie ut begge leilighetene? Ingen vil bo under bråkebøtter, så det kan være at huseier innser at han må finne nye leieboere ovenpå. Ingenting løser seg om dere flytter, de som da flytter inn orker neppe så mye bråk de heller. 

Håper det ordner seg fort, så dere slipper å flytte. 

Ja de er avhengig av å leie ut begge leilighetene men sånn det er nå så har jeg lyst å flytte. Fyllafest flere dager i uken med så mye bråk at ingen av oss får sove,er ingen god løsning! Vi valgte jo å bo oss godt voksne folk i håp om at de var ferdig med festing hver helg,oogså leier de ut til 20 åringer oppe som ikke tar hensyn overhodet! På dagtid er også musikken for høy men det får vi heller leve med,men når småen forsatt er våken 22.30 pga så mye bråk så blir jeg forbanna! Til vanlig sovner han innen en halvtime.

Skrevet

Jeg forstår godt at du er lei og vil flytte. Bråkete naboer er bare plagsomt og når barn ikke får sove så blir det uutholdelig i lengden. Lykke til uansett hva dere velger!

Men håper utleier får dempet dem en god del så lenge dere må bo der iallfall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...