Gå til innhold

Skattemelding og renteinntekter fra konto som er avsluttet før 31.12.2018

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga boligkjøp, avsluttet jeg en del sparekontoer i 2018. Innskudd og renter ble overført annen konto. Fordi om dette skjedde i sommer 2018, får jeg nå årsoppgave hvor det er påført renteinntekter. Men de rentene er jo overført til annen bank i forbindelse med avslutning av konto. Så hvorfor oppgis  det at jeg har opparbeidet meg renteinntekter i en bank hvor jeg enten ikke har konto lengre, eller den innestående på konto er lik kr 0 ?

Anonymkode: 11dbf...3b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pga boligkjøp, avsluttet jeg en del sparekontoer i 2018. Innskudd og renter ble overført annen konto. Fordi om dette skjedde i sommer 2018, får jeg nå årsoppgave hvor det er påført renteinntekter. Men de rentene er jo overført til annen bank i forbindelse med avslutning av konto. Så hvorfor oppgis  det at jeg har opparbeidet meg renteinntekter i en bank hvor jeg enten ikke har konto lengre, eller den innestående på konto er lik kr 0 ?

Du fikk da vel renter på kontoene i perioden på begynnelsen av året før du avsluttet den? 

Anonymkode: 4521c...e39

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du fikk da vel renter på kontoene i perioden på begynnelsen av året før du avsluttet den? 

Så dette so kommer frem på årsoppgaven er hva jeg hadde i renter da kontoen ble avsluttet, og ikke hva jeg hadde på konto 31.12.2018 ?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så dette so kommer frem på årsoppgaven er hva jeg hadde i renter da kontoen ble avsluttet, og ikke hva jeg hadde på konto 31.12.2018 ?

Det som kommer fram er hvor mye renteinntekter  du har hatt i de ulike bankene.

Lønnsinntekten din er jo også alt det du har tjent gjennom året, selv om du har brukt opp mye av det og plassert det på ulike steder, og det oppgis hvor du har tjent pengene og ikke hvor de er nå.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er det du fikk i renter fra 1.1.2018 - 31.12.2018. Det har ikke noe å si at du har tatt dem ut.

Anonymkode: 2db12...88e

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det du fikk i renter fra 1.1.2018 - 31.12.2018. Det har ikke noe å si at du har tatt dem ut.

Anonymkode: 2db12...88e

Ok. Takk for svar. Syns det var litt forvirrende å få renteinntekter på kontoer som det står null penger på. Men jeg tror jeg forstår mer nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...