AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Bor i lytt blokk. Vi er flere småbarsforeldre i oppgangen. Den ene gutten skriker så brutalt høyt. Går igjennom marg og bein. Særlig skriker han når det er leggetid. Jeg har ikke noen grunn til å tro det dreier seg om vold eller noe sånt som skjer. Foreldrene er vanlig, hardtarbeidende østeuropeere. Faren har spørt om jeg har hørt skrikinga og jeg sa ja og noe om trassalderen. Hadde ikke tid pga eget barn å si noe mer. Men tenker de trenger veiledning. Har sett hvor lite pedagogisk de forholder seg til ungen sin. Men kanskje de blir fornærma? Hva ville dere gjort? Anonymkode: f3f7d...8d3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 Jeg ville vurdert bekymringsmelding. Anonymkode: 8cfd5...8af 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 naboungene her hos oss skriker også en del. Både ved legging og midt på natta. De er norske alle sammen hele familien. Tror ikke noen unger er bare mer dramatiske og vokale? Har unger selv men mine legger seg veldig greit så fremt de ikke er overtrøtte. Anonymkode: 3986b...aaa 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 Det kommer ann på alt rundt. Hvordan virker de og barnet ellers? Har de en trygg relasjon når du ser dem leke ute f.eks? Jeg har en 2.åring som har hylt ved vær legging siden hun var 6mnd. Og hun skriker høyt og sint! Hun blir hverken slått eller forlatt eller noe som helst, hun synes bare det er kjipt å legge seg. Jeg eller mannen sitter ved siden av, eller ligger sammen med henne oppi sengen hennes. Dette pågår alt mellom 2 minutter og halvannen time. Hver kveld. Resten av dagen er hun en blid og fornøyd solstråle! Ingen ting galt, bare noe vi håper hun snart vokser av seg.. Anonymkode: e7ff2...303 14
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 Jeg har en treåring som nettopp har skreket høyt og brutalt i tre kvarter fordi han ikke fikk stå opp igjen og spise mat(han hadde nettopp spist). Og igår hørtes han ut som en stukket gris i en halvtime fordi han ville ha banan, og fikk banan, men ikke ville ha det allikevel. Han har det trygt og godt, men blir litt sint for tida. Anonymkode: 156e7...e75 26
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer ann på alt rundt. Hvordan virker de og barnet ellers? Har de en trygg relasjon når du ser dem leke ute f.eks? Jeg har en 2.åring som har hylt ved vær legging siden hun var 6mnd. Og hun skriker høyt og sint! Hun blir hverken slått eller forlatt eller noe som helst, hun synes bare det er kjipt å legge seg. Jeg eller mannen sitter ved siden av, eller ligger sammen med henne oppi sengen hennes. Dette pågår alt mellom 2 minutter og halvannen time. Hver kveld. Resten av dagen er hun en blid og fornøyd solstråle! Ingen ting galt, bare noe vi håper hun snart vokser av seg.. Anonymkode: e7ff2...303 de virker helt vanlige, kanskje litt upedagogiske, men kjærlige foreldre. Anonymkode: f3f7d...8d3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville vurdert bekymringsmelding. Anonymkode: 8cfd5...8af Ja for alt trenger man å bekymre seg over. Nå er det plutselig barnemishandling at et lite barn er i trassalderen 🙄 Anonymkode: 8a74b...fac 28
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 Hadde et barn som hylskrek nesten hver natt. Lenge. Det viste seg at det var fordi hn tisset seg ut i søvne og skift av sengetøy og vask osv. Det er vel også ganske vanlig at barn gråter ved leggetid. Det er vel ikke så uvanlig at barn gråter lenger vel? Det er ikke nødvendigvis en katastrofe på gang. Anonymkode: ca0fd...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #9 Skrevet 4. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en treåring som nettopp har skreket høyt og brutalt i tre kvarter fordi han ikke fikk stå opp igjen og spise mat(han hadde nettopp spist). Og igår hørtes han ut som en stukket gris i en halvtime fordi han ville ha banan, og fikk banan, men ikke ville ha det allikevel. Han har det trygt og godt, men blir litt sint for tida. Anonymkode: 156e7...e75 Sånn er min å...sjarmerende alder. Han har akkurat sovnet etter 55 min trassanfall hvor han skreik å sparket fordi han fikk bamsen han ville ha. Anonymkode: af7b2...bc7 7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #10 Skrevet 4. april 2019 Naboungen her også holder på sånn. Fra ca kl 21:00 og utover. Jeg hører foreldrene prøve å roe ned, men det går tydeligvis ikke. Ungen løper rundt i huset, sparket og slår i vegger og hylskriker. Han er 8 år, og har holdt på sånn siden han begynte på skolen. Disse er også østeuropeere, uten at jeg tror det har noe annet med saken å gjøre enn at de tydeligvis har senere leggetider enn hva vi ser på som deg normale. Anonymkode: c8ad2...ed0
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #11 Skrevet 4. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde et barn som hylskrek nesten hver natt. Lenge. Det viste seg at det var fordi hn tisset seg ut i søvne og skift av sengetøy og vask osv. Det er vel også ganske vanlig at barn gråter ved leggetid. Det er vel ikke så uvanlig at barn gråter lenger vel? Det er ikke nødvendigvis en katastrofe på gang. Anonymkode: ca0fd...5ba jeg tenker ikke at det er katastrofe på gang, men at de er upedagogiske. eskalerer situasjonen, istedetfor å holde seg rolige. jeg har barn selv, hadde jeg ikke visst hvordan barn kan være hadde jeg for lengst ringt barnevernet. samtidig syns jeg det er synd at de ikke gjør noen endringer. i en oppgang med 4 småbarnsfamilier er det bare de jeg hører. mange ganger om dagen. Anonymkode: f3f7d...8d3
SusanneLorentze Skrevet 4. april 2019 #12 Skrevet 4. april 2019 2 åringen vår har akkurat hatt en periode med skikkelig skrikeanfall, det er grunner som at han ikke fikk sjokolade til middag, ville ha jus, men fikk feil kopp, ikke vil pusse tenner osv. Det er lite vi kan gjøre for å roe han ned, dvs at når vi prøver å snakke til han og tar på han så eskalerer det. Så vi har måttet la han få litt fred, så kommer han seg raskere.. hørtes sikkert ikke så bra ut for naboer osv. Men hva annet kan man gjøre? Vi prøver så godt vi kan å unngå å havne i den situasjonen i første omgang, men ikke alt man kan forutse heller.. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #13 Skrevet 4. april 2019 Min yngste var født som illsint hissigpropp😅 Han hylte som en liten lemen hele tiden, utrolig slitsomt, men kan love deg at han ikke hadde noe å hyle for. Vi var ofte bekymret for hva «folk måtte tro om oss»🤪 Alle mennesker har ulik personlighet, også barn. Noen er bare rolig og harmonisk, og andre har kort lunte og sterk vilje. Om de virker som kjærlige foreldre, så er det vel ingenting å ta på vei for. Kan ikke løpe til barnevernet hver gang foreldre ikke er «pedagogisk riktig»😉 Anonymkode: a56bb...775 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #14 Skrevet 4. april 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja for alt trenger man å bekymre seg over. Nå er det plutselig barnemishandling at et lite barn er i trassalderen 🙄 Anonymkode: 8a74b...fac Det er ingen som sier det. Bekymringsmelding er nettopp det, bekymring. Og bekymringen her er om det er noe annet enn trassalder som gjør at barnet skriker. Anonymkode: 69f27...d78 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #15 Skrevet 4. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Min yngste var født som illsint hissigpropp😅 Han hylte som en liten lemen hele tiden, utrolig slitsomt, men kan love deg at han ikke hadde noe å hyle for. Vi var ofte bekymret for hva «folk måtte tro om oss»🤪 Alle mennesker har ulik personlighet, også barn. Noen er bare rolig og harmonisk, og andre har kort lunte og sterk vilje. Om de virker som kjærlige foreldre, så er det vel ingenting å ta på vei for. Kan ikke løpe til barnevernet hver gang foreldre ikke er «pedagogisk riktig»😉 Anonymkode: a56bb...775 Det er veldig mange ulike grunner til at unger hyler, men de fleste har en følelse av når hylingen er unormal. Det går litt på hvordan skrikingen er, når, og hele situasjonen. Mishandling og overgrep er dessverre mye vanligere enn mange forestiller seg. Og du ser ikke på folk om de er mishandlere. De kan være pene, vellykkete, hyggelige mennesker. Anonymkode: 8cfd5...8af
Gjest nicecar Skrevet 4. april 2019 #16 Skrevet 4. april 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er min å...sjarmerende alder. Han har akkurat sovnet etter 55 min trassanfall hvor han skreik å sparket fordi han fikk bamsen han ville ha. Anonymkode: af7b2...bc7 🙈
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #17 Skrevet 4. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen som sier det. Bekymringsmelding er nettopp det, bekymring. Og bekymringen her er om det er noe annet enn trassalder som gjør at barnet skriker. Anonymkode: 69f27...d78 Men det er overdrivelse! Man kan ikke sende inn bekymringsmelding for fuckings ting! At barnet skriker er ikke mishandling! Det er sånne som deg som gjør at de viktige sakene ikke får fort nok prioritering pga at BVtj blir overarbeidet med bullshitmeldinger som ikke fører noe med seg. Anonymkode: 8a74b...fac 7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #18 Skrevet 4. april 2019 55 minutter siden, AnonymBruker said: Bor i lytt blokk. Vi er flere småbarsforeldre i oppgangen. Den ene gutten skriker så brutalt høyt. Går igjennom marg og bein. Særlig skriker han når det er leggetid. Jeg har ikke noen grunn til å tro det dreier seg om vold eller noe sånt som skjer. Foreldrene er vanlig, hardtarbeidende østeuropeere. Faren har spørt om jeg har hørt skrikinga og jeg sa ja og noe om trassalderen. Hadde ikke tid pga eget barn å si noe mer. Men tenker de trenger veiledning. Har sett hvor lite pedagogisk de forholder seg til ungen sin. Men kanskje de blir fornærma? Hva ville dere gjort? Anonymkode: f3f7d...8d3 Vår skriker sjeldent, men hender hun våkner med vondt i magen, og da høres det helt forferdelig ut helt til hun får ut luft og det roer seg. ... Anonymkode: 20428...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #19 Skrevet 4. april 2019 Syns alle barn skriker like jævla høyt... Ville ikke brydd meg med bekymringsmelding i det tilfellet der. Om du hadde hørt høye stemmer og kjefting fra foreldrene og slag er det en annen sak. Anonymkode: c054f...78e 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #20 Skrevet 4. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: de virker helt vanlige, kanskje litt upedagogiske, men kjærlige foreldre. Anonymkode: f3f7d...8d3 Definer upedagogisk... Anonymkode: 1f105...aab 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå