Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvor står det om jeg har fått tilbake skatt eller skal betale på skattemeldingen, hvilket felt? alltid innviklet å lese den. 

Anonymkode: a0d1c...36a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det står på en av de siste sidene, nederst, der som det står enten «restskatt- å betale» eller «restskatt- til gode».

Anonymkode: a77c2...b63

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det står på en av de siste sidene, nederst, der som det står enten «restskatt- å betale» eller «restskatt- til gode».

Hvorfor må jeg betale mer skatt? De drittsekkene tar jo penger hver måned.

Synes de burde betale meg tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg finner verken teksten eller summer... er det noen koder jeg kan få referert meg frem til.....

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvorfor må jeg betale mer skatt? De drittsekkene tar jo penger hver måned.

Synes de burde betale meg tilbake. 

Ok. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

det siste tallet jeg har er forskuddstrekk.... er det under det? eller over?

AnonymBruker
Skrevet

Det er en side som heter "Førebels utrekning av skattar og avgifter 2018" (og sikkert på bokmål hos deg). Det nederste tallet på denne siden sier noe om du da har restskatt eller skatt til gode. Hos meg heter den posten "Førebels utrekna skatt til gode (utan renter") (som sikkert hos deg heter "foreløbig utreknet skatt til gode (uten renter)) og hos meg står det da et tall her siden jeg får skatt til gode. 

Anonymkode: eaa31...b15

AnonymBruker
Skrevet

Men står det annerledes om man har enkelpersonforetak? det er det jeg er registrert som....

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men står det annerledes om man har enkelpersonforetak? det er det jeg er registrert som....

Det vet jeg ikke, men det bør stå noe sånt som «foreløpig beregning av skatter og avgifter» som en stor overskrift allikevel.. Hos meg står det hvertfall på nest siste side, der er det et stort regnestykke med utregning av formueskatt, inntektskatt osv..

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en side som heter "Førebels utrekning av skattar og avgifter 2018" (og sikkert på bokmål hos deg). Det nederste tallet på denne siden sier noe om du da har restskatt eller skatt til gode. Hos meg heter den posten "Førebels utrekna skatt til gode (utan renter") (som sikkert hos deg heter "foreløbig utreknet skatt til gode (uten renter)) og hos meg står det da et tall her siden jeg får skatt til gode. 

jeg finner iallfall ikke teksten, heller ikke tall...helt der nede....

AnonymBruker
Skrevet

kan ikke skjønne at det skulle være så innviklet å lese eller finne det.

AnonymBruker
Skrevet

noen som har evnen til å definere koden der det står? det er mange koder på venstre side....

AnonymBruker
Skrevet

Du får ta vekk navn og fødselsnummer osv da og så legge ut den siden her. Det er ihvertfall ikke mulig å hjelpe deg ellers. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får ta vekk navn og fødselsnummer osv da og så legge ut den siden her. Det er ihvertfall ikke mulig å hjelpe deg ellers. 

men finnes det ikke andre eksempler som man kan bruke? bør jo finnes koder der det står.

AnonymBruker
Skrevet

jeg har en sum på 3.2.8 Det er nest siste sum før skattetrekk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har enkeltpersonforetak (som meg), kommer oppgjøret til høsten en gang. Jeg lette også etter summen først, men da jeg finleste, fant jeg der det sto at oppgjøret kommer senere fordi jeg er næringsdrivende.

Føler meg ikke akkurat som noen kakse av en næringsdrivende siden det er snakk om småbeløp jeg hittil har dratt inn på foretaket mitt, men regler er vel regler. 

Anonymkode: 0e627...b09

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har enkeltpersonforetak (som meg), kommer oppgjøret til høsten en gang. Jeg lette også etter summen først, men da jeg finleste, fant jeg der det sto at oppgjøret kommer senere fordi jeg er næringsdrivende.

Føler meg ikke akkurat som noen kakse av en næringsdrivende siden det er snakk om småbeløp jeg hittil har dratt inn på foretaket mitt, men regler er vel regler. 

Anonymkode: 0e627...b09

okey, takk for svar. Da forstår hvorfor det er blitt sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...