AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Og hva jobber du med? Holder du på gå ned i vekt, legge på deg eller bare vedlikeholder du vekten din? Anonymkode: ba199...102
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 Jobber på sykehjem. Har jeg tidlig vakt har jeg gjerne med brødskiver eller knekkebrød, med hvitost eller eggerøre eller noe sånn. Veldig enkelt. Har jeg kveldsvakt så tar jeg med noe middag som jeg kan varme i mikrobølgeovnen. Jeg vedlikeholder vekten min. Anonymkode: 555ff...f64
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 God gammel norsk matpakke. Anonymkode: 368d9...5b2
Hmmmmmm Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 Brødskiver, stort sett. Med ost eller i dag hadde jeg kalkunservelat. Vi har kantine, men ikke ofte innom der. Jeg holder på å slanke meg, skal ned 5 kilo ca
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #5 Skrevet 5. april 2019 Her jeg jobber nå blir det salat fra salatbaren i kantinen 99% av tiden. Ellers skiver. Holder vekten. Anonymkode: e5f45...9dc
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #6 Skrevet 5. april 2019 Jobber innen IT. Til lunsj er det pizza, pizza og for mye pizza. Klarer fortsatt holde vekten. Anonymkode: d1eec...575
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #7 Skrevet 5. april 2019 Lunsj? På jobb? Og sikkert frokost også da, kastet i seg på et eller annet vis på morgenen, før man reiser, fordi "alle" vet jo at man må spise både frokost og lunsj..... 🙄 Hva med å spise etter hva kroppen trenger, heller enn å spise etter klokka eller et fastsatt antall måltider om dagen? Anonymkode: 702f3...b31 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #8 Skrevet 5. april 2019 Spiser som regel ikke på jobb, har periodisk faste og har spisevindu fra 14-22. Hender at jeg flytter vinduet og spiser lunsj, da er det som regel tre knekkebrød med smøreost, frukt og bær. Anonymkode: 5a96f...167 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #9 Skrevet 5. april 2019 Jobber inne IT, holder vekta uten problemer men trener fast 3 ganger i uka. Vi har subsid. kantine så jeg veksler mellom salatbaren, wraps eller sandwich, Hver fredag er det spesial etellerannet så frister det den dagen så tar jeg det. Eller drikker jeg masse vann og grønn te. En kaffe om morgenen fra kaffebaren i 1 etg. Anonymkode: d6c10...9e4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #10 Skrevet 5. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lunsj? På jobb? Og sikkert frokost også da, kastet i seg på et eller annet vis på morgenen, før man reiser, fordi "alle" vet jo at man må spise både frokost og lunsj..... 🙄 Hva med å spise etter hva kroppen trenger, heller enn å spise etter klokka eller et fastsatt antall måltider om dagen? Anonymkode: 702f3...b31 Vel, ganske mange av oss trenger både frokost og lunsj for å holde koken en travel arbeidsdag. Ikke alle har jobber hvor det passer å spise akkurat når kroppen sender signalet heller. Jeg som er psykolog kan ikke dra frem matpakka mi under terapi med pasient, akkurat. Derav fastsatt lunsjpause. Anonymkode: 73c9e...6a8 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #11 Skrevet 5. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lunsj? På jobb? Og sikkert frokost også da, kastet i seg på et eller annet vis på morgenen, før man reiser, fordi "alle" vet jo at man må spise både frokost og lunsj..... 🙄 Hva med å spise etter hva kroppen trenger, heller enn å spise etter klokka eller et fastsatt antall måltider om dagen? Anonymkode: 702f3...b31 Hvordan vet du at man ikke gjør det allerede...? Om ts blir sulten på jobb, og derfor spiser på jobb, så spiser hun jo etter magen... Og hva mener du de skal gjøre, de som har en jobb hvor de ikke bare kan sette seg ned og ete akkurat når det passer dem selv..? Javisst er jeg midt i en hjerneoperasjon, men nuh er jeg sulten, så nå får pasienten bare ligge der og blø, jeg skal ete meg en brunostskive! Anonymkode: e5f45...9dc 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #12 Skrevet 5. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvordan vet du at man ikke gjør det allerede...? Om ts blir sulten på jobb, og derfor spiser på jobb, så spiser hun jo etter magen... Og hva mener du de skal gjøre, de som har en jobb hvor de ikke bare kan sette seg ned og ete akkurat når det passer dem selv..? Javisst er jeg midt i en hjerneoperasjon, men nuh er jeg sulten, så nå får pasienten bare ligge der og blø, jeg skal ete meg en brunostskive! Anonymkode: e5f45...9dc Da lar man vær å spise, man trenger jo for faen ikke å spise hele jævla tiden! Anonymkode: 702f3...b31
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #13 Skrevet 5. april 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da lar man vær å spise, man trenger jo for faen ikke å spise hele jævla tiden! Anonymkode: 702f3...b31 Godt eksempel på lavt blodsukker ....😜 Anonymkode: 3522f...f5c 10
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #14 Skrevet 5. april 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da lar man vær å spise, man trenger jo for faen ikke å spise hele jævla tiden! Anonymkode: 702f3...b31 Det var du som mente at man skulle spise etter magen På hvilken måte er det å la være å spise når man er sulten, bedre enn å spise før man faktisk er sulten...? Du må jobbe litt med logikken din. Anonymkode: e5f45...9dc 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #15 Skrevet 5. april 2019 Enten smørbrød-kjeks med smør og paprika, eller knekkebrød med G35 og bringebær-sylt. Vi har fast tidspunkt for lunsj men vi står fritt til å spise når vi vil/må. Anonymkode: f4425...96b
LittDiva Skrevet 5. april 2019 #16 Skrevet 5. april 2019 Middagsrester som regel. Samme vekt som alltid.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #17 Skrevet 5. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det var du som mente at man skulle spise etter magen På hvilken måte er det å la være å spise når man er sulten, bedre enn å spise før man faktisk er sulten...? Du må jobbe litt med logikken din. Anonymkode: e5f45...9dc Med lavkarbo og periodisk faste så spiser man etter behov, når man selv bestemmer Men de færreste har de rette forutsetningene til å gjennomføre et slikt kosthold. Anonymkode: 702f3...b31
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #18 Skrevet 5. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Med lavkarbo og periodisk faste så spiser man etter behov, når man selv bestemmer Men de færreste har de rette forutsetningene til å gjennomføre et slikt kosthold. Anonymkode: 702f3...b31 Nei, da har du nok misforstått både lavkarbo og periodisk faste... Lavkarbo sier absolutt ingenting om å "spise etter behov" og "når man selv bestemmer" Man kan helt fint spise etter klokken på lavkarbo. Og periodisk faste går jo nettopp ut på å IKKE spise mellom bestemte klokkeslett, selv om man skulle være sulten. Jeg har selv levd på periodisk faste i et par-tre år, da jeg var "Ung og dum". Inkludert 24-timers faste en gang i uken. Det er det stikk motsatte av å følge magen og spise når man har behov. Og det helt motsatte av ditt utsagn om at man skal spise når man trenger det Og nei, man kan ikke alltid bestemme selv når man skal spise, ettersom folk som regel har en JOBB, og ikke alle jobber innebærer at man kan dra opp gulostskiven og mumse i vei i det man føler behovet. Anonymkode: e5f45...9dc 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #19 Skrevet 5. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, da har du nok misforstått både lavkarbo og periodisk faste... Lavkarbo sier absolutt ingenting om å "spise etter behov" og "når man selv bestemmer" Man kan helt fint spise etter klokken på lavkarbo. Og periodisk faste går jo nettopp ut på å IKKE spise mellom bestemte klokkeslett, selv om man skulle være sulten. Jeg har selv levd på periodisk faste i et par-tre år, da jeg var "Ung og dum". Inkludert 24-timers faste en gang i uken. Det er det stikk motsatte av å følge magen og spise når man har behov. Og det helt motsatte av ditt utsagn om at man skal spise når man trenger det Og nei, man kan ikke alltid bestemme selv når man skal spise, ettersom folk som regel har en JOBB, og ikke alle jobber innebærer at man kan dra opp gulostskiven og mumse i vei i det man føler behovet. Anonymkode: e5f45...9dc Og derfor er jo faste en fin ting,,, 🙄 Man spiser ikke på jobb... 19 minutter siden, AnonymBruker said: Godt eksempel på lavt blodsukker ....😜 Anonymkode: 3522f...f5c Dårlig eksempel på lavt blodsukker mener du vel, for jeg får aldri lavt blodsukker, siden jeg spiser ketogent og faster i mellomtiden 👍 Anonymkode: 702f3...b31
Gjest Dorey Skrevet 5. april 2019 #20 Skrevet 5. april 2019 Jeg spiset ett hjemmebakt, grovt rundtsykke med enten to skiver ost, makrell i tomat eller spekeskinke, ca 100 g cottage cheese med proteinyoghurt, en ss. havregryn ogen teskje syltetøy. Til "dessert" spiser jeg et eple, en pære eller appelsin. Drikker vann og kaffe ved siden av. Holder vekten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå