AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Jeg vet ikke om det bare er meg og enkelte jeg kjenner. Men virker som om flertallet av strømleverandør driver med mye spekulative greier. Alt fra lokketilbud for så å skru opp pris markant uten varsel til å bruke kunder som bank. Etter min mening burde staten styre hele dritten som før i tiden og gi folk en så billig strøm som mulig uten profitt. Samt slutte kutte ut å straffe det norske folk med eksport/ import av strøm til eu i tillegg. Fordi det er så dyrt i spania, menes det altså at det er rett og rimelig at strømmen er dyr her også. Det er vår vannkraft som brukes og den burde komme norges borgere til gode. Vi bor i ett kaldt land. Anonymkode: 48990...4df 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 Hvem tror du egentlig driver og selger all kraften vår til andre land da?? Strøm-selskapene, eller norske myndigheter som står bak dette ? Anonymkode: d8189...aa4 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem tror du egentlig driver og selger all kraften vår til andre land da?? Strøm-selskapene, eller norske myndigheter som står bak dette ? Anonymkode: d8189...aa4 Det er jo kraftselskapene som selger strømmen til utlandet. Staten håver inn på mva. Hvem som står bak dette? Tja, vil si det er både selskapene som har pushet godt på og staten/ regjeringa. Følger eøs avtalen på en fanatisk måte. Anonymkode: 48990...4df 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 32 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem tror du egentlig driver og selger all kraften vår til andre land da?? Strøm-selskapene, eller norske myndigheter som står bak dette ? Anonymkode: d8189...aa4 Erna & co satser vel på godvilje fra næringseliten etter at de går av som politikere. Anonymkode: 3ed52...d91 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 Ja, det burde være statlig. Strøm er noe alle MÅ ha, derfor burde strømpriser være statlig regulert fordi alle skal være sikret å ha råd til et minimumsforbruk av strøm til varmtvann, få laget seg mat og til oppvarming. Jeg vet ikke om man har endret Sifo-standardere nå, men som det har vært har man f.eks opperert med statlig stønader som tar utgangspunkt i at folk skal klare seg for 500 kr per måned i strøm. Det er stort sett ikke engang nok til å dekke nettleie, langt mindre tar det høyde for strømforbruk. Anonymkode: 5bfb3...5ef 1
ajarRun Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det burde være statlig. Strøm er noe alle MÅ ha, derfor burde strømpriser være statlig regulert fordi alle skal være sikret å ha råd til et minimumsforbruk av strøm til varmtvann, få laget seg mat og til oppvarming. Jeg vet ikke om man har endret Sifo-standardere nå, men som det har vært har man f.eks opperert med statlig stønader som tar utgangspunkt i at folk skal klare seg for 500 kr per måned i strøm. Det er stort sett ikke engang nok til å dekke nettleie, langt mindre tar det høyde for strømforbruk. Anonymkode: 5bfb3...5ef Man MÅ ikke ha strøm. Alt staten driver med blir svindyrt. De burde fjernet kravet om å være tilknyttet nettselskap. Jeg har ikke behov for å få strøm til og fra europa. Det er ikke så fryktelig vanskelig å bli selvforsynt med strøm heller. Sifo tar ikke med i beregningen strøm og husleie... Men den mener jeg skal bruke 1190 kroner på "Lek og medier". Jeg er jo voksen for faen. Og 9256 for en person virker litt overdådig.
Mann1979 Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det burde være statlig. Strøm er noe alle MÅ ha, derfor burde strømpriser være statlig regulert fordi alle skal være sikret å ha råd til et minimumsforbruk av strøm til varmtvann, få laget seg mat og til oppvarming. Anonymkode: 5bfb3...5ef Hva med mat og klær?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Man MÅ ikke ha strøm. Alt staten driver med blir svindyrt. De burde fjernet kravet om å være tilknyttet nettselskap. Jeg har ikke behov for å få strøm til og fra europa. Det er ikke så fryktelig vanskelig å bli selvforsynt med strøm heller. Sifo tar ikke med i beregningen strøm og husleie... Men den mener jeg skal bruke 1190 kroner på "Lek og medier". Jeg er jo voksen for faen. Og 9256 for en person virker litt overdådig. Man MÅ ingenting, ikke en gang leve. Uten strøm, er du ca ikke med her i livet. At staten ikke kan drive med ting tror jeg bare er en myte. Jeg tror staten suger når det gjelder å produsere materielle ting, der er rett og slett for liten egen vinning. Men å drifte ting får staten til, hvis en ser på hva den faktisk har driftet godt. Taxi i oslo ble f eks både dyrere og dårligere etter at ble privatisert. Uansett så betalte jeg 89.90kwh til strømleverandør denne mnd og 62kwh til eier av nettet. Begge er private. Kunne helt sikkert brukt tid på å ordne ny avtale. Men jeg vil heller ha 1 pris og hvor staten da er pliktig til å forvalte eller hva pokker skal kalle det, til en billigst mulig pris for sine borgere. Anonymkode: 48990...4df
ajarRun Skrevet 4. april 2019 #9 Skrevet 4. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man MÅ ingenting, ikke en gang leve. Uten strøm, er du ca ikke med her i livet. At staten ikke kan drive med ting tror jeg bare er en myte. Jeg tror staten suger når det gjelder å produsere materielle ting, der er rett og slett for liten egen vinning. Men å drifte ting får staten til, hvis en ser på hva den faktisk har driftet godt. Taxi i oslo ble f eks både dyrere og dårligere etter at ble privatisert. Uansett så betalte jeg 89.90kwh til strømleverandør denne mnd og 62kwh til eier av nettet. Begge er private. Kunne helt sikkert brukt tid på å ordne ny avtale. Men jeg vil heller ha 1 pris og hvor staten da er pliktig til å forvalte eller hva pokker skal kalle det, til en billigst mulig pris for sine borgere. Anonymkode: 48990...4df Strøm er en materiell ting. Taxi i Oslo er overregulert, gi alle som vil ha løyve, løyve så kan vi ta uber. Staten ville jo ikke gjort det billigere, det er jo de som fordyrer strøm. 1
King in the North Skrevet 4. april 2019 #10 Skrevet 4. april 2019 Ja, det vi trenger er enda et statlig monopol. Nei takk. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #11 Skrevet 4. april 2019 7 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Strøm er en materiell ting. Taxi i Oslo er overregulert, gi alle som vil ha løyve, løyve så kan vi ta uber. Staten ville jo ikke gjort det billigere, det er jo de som fordyrer strøm. Uten strøm er du ikke med i samfunnet. Taxi oslo funket bedre før det ble privat, skylle på reguleringer eller ikke. Uber sørger for fattige sjåfører, stort sett. Staten eller eu og eøs, står for mva ja. Men det er jo markedet som bestemmer prisene som helhet. Anonymkode: 48990...4df
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #12 Skrevet 4. april 2019 10 minutter siden, King in the North skrev: Ja, det vi trenger er enda et statlig monopol. Nei takk. Ja for vi har jo så fryktelig mange. Mener som frp at statoil også har vært en brems? Forøvrig mente vel frp i sin tid at oljeselskaper skulle få kjøpe rettigheter på all norsk olje for en svimlende pris på 1 mrd kr. Anonymkode: 48990...4df
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #13 Skrevet 4. april 2019 13 minutter siden, King in the North said: Ja, det vi trenger er enda et statlig monopol. Nei takk. Jeg mener at strøm, vann og annen infrastruktur (vei, kommunikasjon, post) bør være statlige anliggender. Anonymkode: 3ed52...d91
ajarRun Skrevet 4. april 2019 #14 Skrevet 4. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uten strøm er du ikke med i samfunnet. Taxi oslo funket bedre før det ble privat, skylle på reguleringer eller ikke. Uber sørger for fattige sjåfører, stort sett. Staten eller eu og eøs, står for mva ja. Men det er jo markedet som bestemmer prisene som helhet. Anonymkode: 48990...4df Jeg trenger jo ikke kjøpe strøm. Har jo nett og strøm på jobb. Sjåførene er jo mindre fattige enn før de begynte å jobbe. Så du mener vi skal subsidiere din sløsing av strøm? 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #15 Skrevet 4. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om det bare er meg og enkelte jeg kjenner. Men virker som om flertallet av strømleverandør driver med mye spekulative greier. Alt fra lokketilbud for så å skru opp pris markant uten varsel til å bruke kunder som bank. Etter min mening burde staten styre hele dritten som før i tiden og gi folk en så billig strøm som mulig uten profitt. Samt slutte kutte ut å straffe det norske folk med eksport/ import av strøm til eu i tillegg. Fordi det er så dyrt i spania, menes det altså at det er rett og rimelig at strømmen er dyr her også. Det er vår vannkraft som brukes og den burde komme norges borgere til gode. Vi bor i ett kaldt land. Anonymkode: 48990...4df Staten har aldri styrt strømmen. Før i tiden eide de fleste kommuner sine egne lysverker. Kommunene fikk overskuddet privatpersoner i dag tar ut. Hvem tror du tar ut mest av strømmen i dag? Jo, staten i form av avgifter. 2/3 av prisen du betaler på strømfakturaen er avgifter og 1/3 er forbruk. Leser du strømfakturaen din, ts? Eller leser du bare hva du skal betale? Anonymkode: e0ea5...317 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #16 Skrevet 4. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke om det bare er meg og enkelte jeg kjenner. Men virker som om flertallet av strømleverandør driver med mye spekulative greier. Alt fra lokketilbud for så å skru opp pris markant uten varsel til å bruke kunder som bank. Etter min mening burde staten styre hele dritten som før i tiden og gi folk en så billig strøm som mulig uten profitt. Samt slutte kutte ut å straffe det norske folk med eksport/ import av strøm til eu i tillegg. Fordi det er så dyrt i spania, menes det altså at det er rett og rimelig at strømmen er dyr her også. Det er vår vannkraft som brukes og den burde komme norges borgere til gode. Vi bor i ett kaldt land. Anonymkode: 48990...4df Man vet lite om kraftbalanse om man tror at man kan klare seg uten å ty til import/eksport. Hvordan mener du vi skulle klart å holde balanse på 50Hz om vi ikke eksporterer overskuddet? Anonymkode: c84cf...b9c 2
ajarRun Skrevet 4. april 2019 #17 Skrevet 4. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Staten har aldri styrt strømmen. Før i tiden eide de fleste kommuner sine egne lysverker. Kommunene fikk overskuddet privatpersoner i dag tar ut. Hvem tror du tar ut mest av strømmen i dag? Jo, staten i form av avgifter. 2/3 av prisen du betaler på strømfakturaen er avgifter og 1/3 er forbruk. Leser du strømfakturaen din, ts? Eller leser du bare hva du skal betale? Anonymkode: e0ea5...317 Rike folk støtter iallefall næringslivet på en fornuftig måte. Kommunene bygger wifi-benker (hvem faen bruker wifi i 2019?) og led belysning. Hvis jeg var president i Norge hadde jeg pålagt alle kommuner å kutte budsjettet med 50% og tvunget dem til å spare de andre 50% i akjsefond. Da ville vi etter 17 år kunne eliminert all kommunal skatt og all støand til dem.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #18 Skrevet 4. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Staten har aldri styrt strømmen. Før i tiden eide de fleste kommuner sine egne lysverker. Kommunene fikk overskuddet privatpersoner i dag tar ut. Hvem tror du tar ut mest av strømmen i dag? Jo, staten i form av avgifter. 2/3 av prisen du betaler på strømfakturaen er avgifter og 1/3 er forbruk. Leser du strømfakturaen din, ts? Eller leser du bare hva du skal betale? Anonymkode: e0ea5...317 Nei, har ikke veldig peiling. Men vet at statkraft i sin tid, stod for utbygginger av kraftverk og leverte veldig mye strøm. Ja, ser på regninga nå. Årsaken til at 2/3 av prisen går til kommuner\ stat er vel fordi at kommuner ofte eier nettet? Noe som vil bety at de høvler inn pengene på nettleien. Det er jo veldig om, når prisen i markedet skrues veldig opp pg av prisene i eu, at avgiftene også går opp i taket samtidig. Avgiftene på min regning er her 1100 av en pris på litt over 6k. Uansett feil om staten skal ta inn mye på avgifter her. Mye gamle folk i gamle hus med lite penger f eks. Eller unge folk med unger i gamle hus. Totalt forkastelig å straffe disse med ekstra utgifter pg av strømforbruk. Vi har ren energi i norge, så det blir også feil å skylle på miljøet. Anonymkode: 48990...4df
Illuminatum Skrevet 4. april 2019 #19 Skrevet 4. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo kraftselskapene som selger strømmen til utlandet. Staten håver inn på mva. Hvem som står bak dette? Tja, vil si det er både selskapene som har pushet godt på og staten/ regjeringa. Følger eøs avtalen på en fanatisk måte. Anonymkode: 48990...4df Strømselskapene er vel stort sett eid av kommunene, fylkeskommunen og staten.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #20 Skrevet 4. april 2019 27 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg trenger jo ikke kjøpe strøm. Har jo nett og strøm på jobb. Sjåførene er jo mindre fattige enn før de begynte å jobbe. Så du mener vi skal subsidiere din sløsing av strøm? Ikke mindre fattige dersom de gikk konk fra å kjøre taxi pg av uber. Folk skal kunne leve av en jobb. Nei mener ikke det. Mener at strøm skal bli levert billigst mulig uten at noen skal kunne spekullere på hvordan han kan håve mest mulig ut av folk. Anonymkode: 48990...4df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå