Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på hotell og nå får vi planen for april i slutten av mars, da gjestedøgn er variende og det er ikke alltid nødvendig med to stk på jobb. I følge turnus ansvarlig så er det opphengt turnus som er gjeldene fra måned til måned. Har da jobben lov til å endre på denne uten å spørre først? Vis jeg feks har blitt satt opp på fri i slutten av måneden, kan jobben nå justere dette og sette meg opp uten å spørre? Ser at forandringer på turnus kan gjøres om 2 uker før turnus går i gang, men siden jeg får forskjellig fra måned til måned er jeg litt usikker? 

Anonymkode: ebbd0...03a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge arbeidsmiljøloven skal endringer i arbeidstiden varsles to uker i forveien. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg forstod det slik at det skulle varsles to uker før arbeidsperioden går i gang? Altså at det må stilles spørsmål om jobbing på oppsatte fridager denne måneden, siden det er gjeldende turnus for meg.Jaja mulig det stemmer det du sier, jeg finner slike lover litt vanskelig å forstå

AnonymBruker
Skrevet

To uker før den dagen du skal jobbe. 

Anonymkode: a5250...e86

Skrevet (endret)

.

Endret av Thjelp
Feil tråd
AnonymBruker
Skrevet

Men siden vår vaktliste henger på jobb og jeg ikke har tilgang til den utenom arbeidstid så må vel jobben informere om forandring direkte til meg? Sånn vis jeg feks har ferie og det er skjedd forandringen på listen? Si jeg kommer på jobb tilbake på jobb en mandag og ser at kommende uke er forandret på uten forvarsel?

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men siden vår vaktliste henger på jobb og jeg ikke har tilgang til den utenom arbeidstid så må vel jobben informere om forandring direkte til meg? Sånn vis jeg feks har ferie og det er skjedd forandringen på listen? Si jeg kommer på jobb tilbake på jobb en mandag og ser at kommende uke er forandret på uten forvarsel?

Tror ikke det. Våre vaktlister blir hengt opp på vaktrommet, og alle som har langfri/ferie/sykemeldt kommer inn å sjekker den eller får andre til å sende bilde av den. Blir ikke distribuert på annen måte.

Anonymkode: 35771...2f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...