AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Naboen har en papegøye som står ute fra morgen til kveld fra april - oktober så lenge ok temp. Den prater Non-stop. Lyder og bråk KONTSTANT. Det er meget plagsomt for alle naboer. Nådde ikke frem med å prate med de i fjor. Hva tenker dere om saken, noe man må leve med? 😞 Anonymkode: 691bf...bdf
Aureka Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 Bor du i borettslag, så er det noe å ta opp med styret. Ellers kan dere naboer eventuelt gå sammen og kanskje få til en dialog. At feks dyret fortsetter å stå ute, men ikke hele dagen... 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 Jeg ville lært den å si ting som ikke var særlig kult for den som eier den. Sånn som; «Arnes sextelefooon?» «Dildorepratøren Værsågod» eller «Oh yes daddy harder». Sånt som den kan ha hørt inne liksom😆 Anonymkode: acdbf...330 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville lært den å si ting som ikke var særlig kult for den som eier den. Sånn som; «Arnes sextelefooon?» «Dildorepratøren Værsågod» eller «Oh yes daddy harder». Sånt som den kan ha hørt inne liksom😆 Anonymkode: acdbf...330 Dårlig ide. Anonymkode: fd2a9...e25 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 håper naboen vinner denne kampen. Papegøyer har også rett til frisk luft! Anonymkode: 8f57a...e3f 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #8 Skrevet 5. april 2019 Det er vel regler mot slike dyr i borettslag og sameier? Gå til politiet og dyrebeskyttelsen dersom det ikke blir bedring. Anonymkode: 0e2f7...a01 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #9 Skrevet 5. april 2019 Synes det høres koselig ut å høre på papegøyeprat. Jeg liker lyder fra naboer egentlig, ville vært utrivelig hvis det var stille hele tiden. Jeg ville funnet meg i det uten problem, synes man skal ha høy terskel på å lage konflikter med naboer. Anonymkode: 3bd37...11a 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #10 Skrevet 5. april 2019 Tror ikke du vinner fram. Papegøye som plager naboene har allerede vært behandlet i rettsapparatet https://www.aftenposten.no/bolig/Hunder-som-bjeffer-og-katter-som-tisser-Disse-rettighetene-har-du-som-nabo-12152b.html Anonymkode: 85f06...29f 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #11 Skrevet 5. april 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Gunnar? Anonymkode: 2424d...814 Gunnar var en fri fugl, som ikke satt lenge nok på et sted til å være til plage for noen. Men nå flyr han ikke lenger ... Anonymkode: f8856...fda 4
Zaga Skrevet 5. april 2019 #12 Skrevet 5. april 2019 Det er en søt ara papegøye her jeg bor som er ute og flyr seg en tur også er den så flink siden den flyr hjem igjen. Den er så søt og jeg digger den og det er så koselig å se den med de flotte og fine fargene sine. Også prater den så søtt. Hundene digger den og de blir helt ville når de hører den. Papegøyen står ofte i vindus karmen også å prater og hundene leter etter den og skjønner ikke hvor den er. Hehe. Da kommer jeg alltid i bedre humør. 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #13 Skrevet 5. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Gunnar var en fri fugl, som ikke satt lenge nok på et sted til å være til plage for noen. Men nå flyr han ikke lenger ... Anonymkode: f8856...fda Er Gunnar død?? 😱 Anonymkode: a87e5...dd7
The Kitten Skrevet 6. april 2019 #14 Skrevet 6. april 2019 Snik deg bort når de er på jobb og lær den "JEG VIL IIIIIIIIN!" eller "HJEEEEEEEEEEEELP POOOOOOLIIIIIIIITIIIIII" 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #15 Skrevet 6. april 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det høres koselig ut å høre på papegøyeprat. Jeg liker lyder fra naboer egentlig, ville vært utrivelig hvis det var stille hele tiden. Jeg ville funnet meg i det uten problem, synes man skal ha høy terskel på å lage konflikter med naboer. Anonymkode: 3bd37...11a Dette er jeg helt enig i Jeg bor i blokk fordi jeg liker å ha folk rundt meg (samtidig som jeg kan være alene) og bryr meg overhodet ikke om lyder, så sant det ikke er full fest midt på natta da. Lager naboene lyd så trenger ikke jeg være redd for å spille litt høy musikk innimellom, eller sitte og kakle og flire med ei venninne på balkongen ☺️ Anonymkode: 84783...084 1
Ritter Skrevet 6. april 2019 #16 Skrevet 6. april 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er Gunnar død?? 😱 Anonymkode: a87e5...dd7 Gunnar døde for et par dager siden. Sannsynligvis ble han påkjørt. Når det gjelder spørsmålet til ts, så synes jeg at det er rart at naboene ikke tar hensyn når du har snakket med dem. Det er klart at papegøyen må få være ute, men det går an å begrense det. Blir som om en nabohund skulle stå ute og bråke hele dagen, ingen ville godtatt det. 3
Tvist Skrevet 6. april 2019 #17 Skrevet 6. april 2019 Står papegøyen i bur hele tiden? I så fall er det verd å melde til mattilsynet, for det er ikke greit.
Thyra Skrevet 6. april 2019 #18 Skrevet 6. april 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel regler mot slike dyr i borettslag og sameier? Gå til politiet og dyrebeskyttelsen dersom det ikke blir bedring. Anonymkode: 0e2f7...a01 Dyrebrskyttelsen er til for dyr som lider, ikke for mennesker som ikke tåler at dyr lager lyd. Om papegøyen tidde stille hele tiden, ville vel det tydet på at den var ulykkelig og sturet. Sånn var det ihvertfall med undulatene vi hadde da jeg var barn. Når de var fornlyde, kvitret de konstant når de var våkne.
Million Skrevet 6. april 2019 #19 Skrevet 6. april 2019 Jeg skjønner ikke at en papegøye kan sitte utendørs hele dagen i april i Norge? De fleste papegøyearter er ømfindtlige for kulde og kald vind (unntatt Gunnar i Moss som overlevde 5 år utendørs). Meld det til Mattilsynet. Papegøyer er tropiske fugler og trenger varme. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #20 Skrevet 6. april 2019 Papegøyer skal ikke være alene, det er svært sosiale og intelligente skapninger. De trenger også noe som kan sysselsette dem, da blir det mindre bråk. Anonymkode: 49d02...26a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå