AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Hei, jeg har tatt celleprøve som viste at jeg har HPV. Jeg har kun hatt én partner det siste året (inkubasjonstid 1-6mnd). Forteller jeg han at jeg har fått det påvist? Anonymkode: 94851...12a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har tatt celleprøve som viste at jeg har HPV. Jeg har kun hatt én partner det siste året (inkubasjonstid 1-6mnd). Forteller jeg han at jeg har fått det påvist? Anonymkode: 94851...12a Ja du forteller og han bør gå og teste seg. Dere bør begge vaksineres.men det har vel legen din informert deg om? Anonymkode: 6b4e8...1a2 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 Jeg er vaksinert.... så det hjalp jo mye 🙄 skal fortelle han. Anonymkode: 94851...12a
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 Anbefaler deg å si i fra ja. Slik at han vet at han kan smitte sin partner. Ja, HPV er noe så å si alle har hatt eller vil få, og det vil som oftest gå over av seg selv. Men når man vet at man mest sannsynligvis er smittet, så kan man ta en sjekk for å følge med. Slik at det ikke blir noen celleforandringer og problemer. Så jeg ville ha sagt ifra. Anonymkode: d4726...fe9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har tatt celleprøve som viste at jeg har HPV. Jeg har kun hatt én partner det siste året (inkubasjonstid 1-6mnd). Forteller jeg han at jeg har fått det påvist? Anonymkode: 94851...12a Samme dilema som deg. Ikke sagt noe enda. Går å tenker skal/skal ikke. Anonymkode: a8c26...9f2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vaksinert.... så det hjalp jo mye 🙄 skal fortelle han. Anonymkode: 94851...12a Det er flere forskjellige type HPV virus veit du. Du blir ikke vaksinert mot alle. Anonymkode: 8a97e...74d 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja du forteller og han bør gå og teste seg. Dere bør begge vaksineres.men det har vel legen din informert deg om? Anonymkode: 6b4e8...1a2 Tester de menn for HPV? Hvorfor egentlig? De kan jo ikke gjøre noe med det likevel. (Mener å ha hørt at menn ikke blir testet...) Anonymkode: c9ba5...3f2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #9 Skrevet 4. april 2019 Menn tar ikke skade av HPV uansett, nesten alle har det. Skjønner ikke engang hvorfor du ble sjekket for det? Er sjeldent det er den farlige typen. At man har den farlige typen betyr ikke engang at det automatisk blir celleforandringer Anonymkode: c059b...f8b
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #10 Skrevet 4. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn tar ikke skade av HPV uansett, nesten alle har det. Skjønner ikke engang hvorfor du ble sjekket for det? Er sjeldent det er den farlige typen. At man har den farlige typen betyr ikke engang at det automatisk blir celleforandringer Anonymkode: c059b...f8b Jeg måtte koniseres for hadde kraftige celleforandring som kunne bli kreft. Anonymkode: a8c26...9f2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #11 Skrevet 4. april 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er flere forskjellige type HPV virus veit du. Du blir ikke vaksinert mot alle. Anonymkode: 8a97e...74d Sant nok. Kjipt uansett. 1 hour ago, AnonymBruker said: Menn tar ikke skade av HPV uansett, nesten alle har det. Skjønner ikke engang hvorfor du ble sjekket for det? Er sjeldent det er den farlige typen. At man har den farlige typen betyr ikke engang at det automatisk blir celleforandringer Anonymkode: c059b...f8b Ikke vet jeg, han tok celleprøve, også ba jeg han ta sjekk for kjønnssykdommer. Trodde han bare tok klamydia/gonoré osv. Tydeligvis ikke. Jeg sa i fra til den aktuelle herren. Han tok det greit, han har ingen synlige tegn i hvert fall, men jeg ba han sjekke seg just in case. Anonymkode: 94851...12a
Gjest Mass Skrevet 4. april 2019 #12 Skrevet 4. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sant nok. Kjipt uansett. Ikke vet jeg, han tok celleprøve, også ba jeg han ta sjekk for kjønnssykdommer. Trodde han bare tok klamydia/gonoré osv. Tydeligvis ikke. Jeg sa i fra til den aktuelle herren. Han tok det greit, han har ingen synlige tegn i hvert fall, men jeg ba han sjekke seg just in case. Anonymkode: 94851...12a De sjekker automatisk for HPV når de tar celleprøve. Den inngår liksom i celleprøven.
Nerine_ Skrevet 4. april 2019 #13 Skrevet 4. april 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Menn tar ikke skade av HPV uansett, nesten alle har det. Skjønner ikke engang hvorfor du ble sjekket for det? Er sjeldent det er den farlige typen. At man har den farlige typen betyr ikke engang at det automatisk blir celleforandringer Anonymkode: c059b...f8b HPV kan føre til kreft i penis, svelg og endetarm/anal. Så det er feil at menn ikke kan ta skade av det. Endret 4. april 2019 av Nerine_ 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #14 Skrevet 5. april 2019 9 timer siden, Nerine_ skrev: HPV kan føre til kreft i penis, svelg og endetarm/anal. Så det er feil at menn ikke kan ta skade av det. Sjansen er forsvinnende liten... Anonymkode: c9ba5...3f2
Nerine_ Skrevet 5. april 2019 #15 Skrevet 5. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjansen er forsvinnende liten... Anonymkode: c9ba5...3f2 Fortsatt er risiko for menn også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå