Gå til innhold

HPV - fortelle partner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg har tatt celleprøve som viste at jeg har HPV. Jeg har kun hatt én partner det siste året (inkubasjonstid 1-6mnd). Forteller jeg han at jeg har fått det påvist?

Anonymkode: 94851...12a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

jeg har tatt celleprøve som viste at jeg har HPV. Jeg har kun hatt én partner det siste året (inkubasjonstid 1-6mnd). Forteller jeg han at jeg har fått det påvist?

Ja du forteller og han bør gå og teste seg. Dere bør begge vaksineres.men det har vel legen din informert deg om?

Anonymkode: 6b4e8...1a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vaksinert.... så det hjalp jo mye 🙄 skal fortelle han. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å si i fra ja. Slik at han vet at han kan smitte sin partner. Ja, HPV er noe så å si alle har hatt eller vil få, og det vil som oftest gå over av seg selv. Men når man vet at man mest sannsynligvis er smittet, så kan man ta en sjekk for å følge med. Slik at det ikke blir noen celleforandringer og problemer. Så jeg ville ha sagt ifra. 

Anonymkode: d4726...fe9

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Samme dilema som deg. Ikke sagt noe enda. Går å tenker skal/skal ikke. 

Anonymkode: a8c26...9f2

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vaksinert.... så det hjalp jo mye 🙄 skal fortelle han. 

Det er flere forskjellige type HPV virus veit du. Du blir ikke vaksinert mot alle.

Anonymkode: 8a97e...74d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja du forteller og han bør gå og teste seg. Dere bør begge vaksineres.men det har vel legen din informert deg om?

Anonymkode: 6b4e8...1a2

Tester de menn for HPV? Hvorfor egentlig? De kan jo ikke gjøre noe med det likevel. (Mener å ha hørt at menn ikke blir testet...)

Anonymkode: c9ba5...3f2

AnonymBruker
Skrevet

Menn tar ikke skade av HPV uansett, nesten alle har det. Skjønner ikke engang hvorfor du ble sjekket for det? Er sjeldent det er den farlige typen. At man har den farlige typen betyr ikke engang at det automatisk blir celleforandringer

Anonymkode: c059b...f8b

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn tar ikke skade av HPV uansett, nesten alle har det. Skjønner ikke engang hvorfor du ble sjekket for det? Er sjeldent det er den farlige typen. At man har den farlige typen betyr ikke engang at det automatisk blir celleforandringer

Jeg måtte koniseres for hadde kraftige celleforandring som kunne bli kreft. 

Anonymkode: a8c26...9f2

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er flere forskjellige type HPV virus veit du. Du blir ikke vaksinert mot alle.

Anonymkode: 8a97e...74d

Sant nok. Kjipt uansett. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke vet jeg, han tok celleprøve, også ba jeg han ta sjekk for kjønnssykdommer. Trodde han bare tok klamydia/gonoré osv. Tydeligvis ikke. 

Jeg sa i fra til den aktuelle herren. Han tok det greit, han har ingen synlige tegn i hvert fall, men jeg ba han sjekke seg just in case. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant nok. Kjipt uansett. 

Ikke vet jeg, han tok celleprøve, også ba jeg han ta sjekk for kjønnssykdommer. Trodde han bare tok klamydia/gonoré osv. Tydeligvis ikke. 

Jeg sa i fra til den aktuelle herren. Han tok det greit, han har ingen synlige tegn i hvert fall, men jeg ba han sjekke seg just in case. 

De sjekker automatisk for HPV når de tar celleprøve. Den inngår liksom i celleprøven.

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

HPV kan føre til kreft i penis, svelg og endetarm/anal. Så det er feil at menn ikke kan ta skade av det. 

Endret av Nerine_
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Nerine_ skrev:

HPV kan føre til kreft i penis, svelg og endetarm/anal. Så det er feil at menn ikke kan ta skade av det. 

Sjansen er forsvinnende liten...

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjansen er forsvinnende liten...

Fortsatt er risiko for menn også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...