AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Altså, jeg og søskene mine har arvet en liten tomt som av kommunen ble gitt to bruksnr. Den delen hytta står på har et bruksnr og den utilgjengelige delen av tomta som består av en røys og en myr og lite annet har et annet bruksnr. Uvisst av hvilken årsak er den ubrukelige delen av tomta taksert til å ha en verdi av nesten 250 000..! Hytta er taksert riktig mener vi, men den andre tomta ikke. I fjor fikk vi beskjed om å sette verdien på den ubrukelige tomta til 0 kr, men i år er den visst verdt nesten 250 000 igjen.. Hvordan endrer vi dette? Noen som vet? Anonymkode: f200e...c81
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg og søskene mine har arvet en liten tomt som av kommunen ble gitt to bruksnr. Den delen hytta står på har et bruksnr og den utilgjengelige delen av tomta som består av en røys og en myr og lite annet har et annet bruksnr. Uvisst av hvilken årsak er den ubrukelige delen av tomta taksert til å ha en verdi av nesten 250 000..! Hytta er taksert riktig mener vi, men den andre tomta ikke. I fjor fikk vi beskjed om å sette verdien på den ubrukelige tomta til 0 kr, men i år er den visst verdt nesten 250 000 igjen.. Hvordan endrer vi dette? Noen som vet? Anonymkode: f200e...c81 Er det ikke bare å endre det i skattemeldingen da? Anonymkode: 974c6...c10
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 Fordi verdi regnes ut automatisk etter satser fra området og størrelse på tomt. Dermed vil det for noen være taksert for lavt, mens for andre for høyt. Dette er 1 av grunnene til at man skal se nøye igjennom skattemeldingen. Anonymkode: fd113...34a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå