Gå til innhold

Hva var din styrke da du startet med briller?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gikk dere lenge uten briller/linser før dere bestemte dere for at dere måtte starte med det mesteparten av dagen eller hele dagen?

Anonymkode: c5835...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har astigmatisme i tillegg til at jeg har brillestyrke -0,75. Jeg burde gå med briller hele dagen, men får vondt av dem og de var de eneste i hele butikken som passet til min nese. Får hodepine av å ikke bruke briller.

Anonymkode: 8397e...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

-1.0 på ene øyet og -0.75 på det andre. Brukte det i begynnelsen kun når jeg leste/så på TV. Men oppdaget fort hvor utrolig mye bedre jeg hadde det med brillene på, så nå bruker jeg dem hele tiden. Endelig slutt på hodepinen!

Anonymkode: 5ae09...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var to år når jeg begynte med briller og elve når jeg startet med linser. Har hatt 4.5+ i styrke hele tiden.

Anonymkode: 485c6...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med -1 og -1.25 som tiåring, og har nå endelig stabilisert meg på -3.50 og -3.75. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

-0.5 da je innså at jeg så dårlig, i og med at teksten på forelesningene i auditoriet ble så slitsomt å lese at jeg heller valgte å se hva sidemannen noterte på forelesningene.

Anonymkode: 1afab...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror jeg begynte på rundt -1 eller -1.5, da var jeg rundt 10 år. Merket det fordi jeg måtte sitte nærmere TVen enn alle andre. Nå er jeg voksen og har -8.5 og det synker stadig litt. Ser klart omtrent 15 cm foran ansiktet, alt annet er tåkete.

Anonymkode: 49714...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

- 0,75 som 16-åring. Ble verre og verre for hvert år til det stabiliserte seg på -4 som 30-åring. Så ble synet plutselig bedre, og nå som 36-åring har jeg -2,75 og -3. 

Anonymkode: 05c1d...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,75 da jeg var 13. Minus 2 når jeg var 35. Bruker aldri linser og briller en sjelden gang ved TV titting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Startet på -1,75 og -1,25. Nå seks år senere er jeg på -3,25 på begge.. 

Anonymkode: c2000...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, aiba skrev:

0,75 da jeg var 13. Minus 2 når jeg var 35. Bruker aldri linser og briller en sjelden gang ved TV titting 

-2 Og sjelden briller? Oi. Mannen min har -1 og trenger brillene hele tiden. 

Jeg har nå +1 og må begynne å bruke hele tiden. Ser greit men får hodepine, svimmel og kvalm. 

Anonymkode: 001b8...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

-2 Og sjelden briller? Oi. Mannen min har -1 og trenger brillene hele tiden. 

Jeg har nå +1 og må begynne å bruke hele tiden. Ser greit men får hodepine, svimmel og kvalm. 

Anonymkode: 001b8...402

Ja jeg ser jo godt på nært hold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

+2.5 på begge øyne og astigmatisk (-1.25 tror jeg det var) Begynte for noen mnd siden. Jeg er 40 år og har nok slitt i noen år med dette men ikke brydd meg. Prøvd e både briller og linser og bruker nå linser. Briller er bare fælt å bruke synes jeg

Anonymkode: 528eb...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

- 0,75 som 16-åring. Ble verre og verre for hvert år til det stabiliserte seg på -4 som 30-åring. Så ble synet plutselig bedre, og nå som 36-åring har jeg -2,75 og -3. 

Anonymkode: 05c1d...8f8

Hva tror du kan ha forårsaket forbedring av syn? 

Anonymkode: 5533b...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Annonse
AnonymBruker

Jeg var 23 1/2 år da jeg begynte med briller. Jeg ble målt til -0,5 og med skjeve hornhinner i tillegg. I dag måler jeg 2,75 på øynene og må bruke briller fra jeg våkner til jeg legger meg. En dag er det samme som å be om å få hodepine og være konstant trett. 

Anonymkode: f3c90...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble målt til +7 på begge øynene med skjeve hornhinner, men startet med styrke på +3 og økte gradvis annenhver måned eller noe sånt. Var bare fire år på tidspunktet, nå tretti år senere er jeg på +9,25 og +9,75.

Anonymkode: 11ba5...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.4.2019 den 20.18):

Jeg har astigmatisme i tillegg til at jeg har brillestyrke -0,75. Jeg burde gå med briller hele dagen, men får vondt av dem og de var de eneste i hele butikken som passet til min nese. Får hodepine av å ikke bruke briller.

Anonymkode: 8397e...3f7

Har du testet linser? 

Anonymkode: d5698...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...