AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Er det vanlig at foreldre må kle på barnet yttertøy selv når barna skal ut akkurat i det man kommer og de ansatte driver og kler på de andre barna? Opplever det som at de ansatte i vår barnehage tar dette som en selvfølge. Jeg har jo ikke all verdens av tid om morgenen da jeg selv må på jobb. Noen ganger skal de ut om morgenen og andre ganger er de inne, så er ikke lett å vite på forhånd heller. Anonymkode: 08f46...cdb 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 Det virker som det er forventet hos oss også. Syns det er en uting. Ofte har man som du sier dårlig tid og vet jo aldri eksakt når de skal ut. Jeg ønsker å levere senere da jeg har mulighet til det noen ganger. Men kan ikke sett av så mye ekstra tid når de skal i bhg for at de kanskje skal ut da... Jeg sa i fra en gang at jeg ikke hadde tid til å kle på. Da sa de at de kunne gjøre det. Anonymkode: a6a42...48c 2
Thyra Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 Hvis de andre allerede er ute, så må du kle på barnet. Da er det ikke sikkert de har muligheten til å la en ansatt gå inn igjen og kle på ditt barn, da blir det kanskje ikke nok voksne igjen ute. 14
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 Ja, det forventes at barna blir levert «klare» til det som er på planen. Altså, man kler jo av barnet og leverer det i inneklær dersom de er inne. Er de ute når dere kommer skal barnet levers klart til utelek. Det tar som regel ikke mange minuttene å «slenge på» ett mellomlag og en dress feks for så å levere barnet ute. Husk at de ansatte har minimum 6 barn hver (3 dersom de er under 3 år). Si de er en gruppe på 18 barn og 3 voksne. Dersom en skulle fulgt ditt barn i garderoben da dere kom vil det jo være 17 barn igjen ute med 2 ansatte. Når jeg leverer akkurat i det de er på veg ut eller er ute så ser jeg det som en selvfølge at jeg gjør klart mitt barn selv. Har spurt de en gang da jeg hadde legetime og hadde beregnet litt for dårlig tid. Da kledde de på barnet mitt og tok det med ett smil. De har også tilbydd seg ett par ganger når de har vert få barn i gruppen. Selv setter jeg pris på at det er sånn. At de ikke er en ansatt «borte» hele formiddagen for å kle på barn som kommer litt utover dagen. Anonymkode: ee696...b38 14
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 3 minutter siden, Thyra skrev: Hvis de andre allerede er ute, så må du kle på barnet. Da er det ikke sikkert de har muligheten til å la en ansatt gå inn igjen og kle på ditt barn, da blir det kanskje ikke nok voksne igjen ute. Ja, i de tilfellene er jeg enig, men dette er også når de er på vei ut. Mens de ansatte kler på de andre barna. Anonymkode: 08f46...cdb
Vera Vinge Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 Hvis de er på vei ut akkurat da, pleier jeg å ordne klær til mitt eget barn. Hvis jeg har visst at jeg leverer akkurat i det de skal ut, har de kledd på seg fullt hjemme før vi går. Nå er jeg i permisjon, men når jeg jobber, har jeg ofte hatt dårlig tid mellom levering og jobbstart (selv ved levering når bhg åpner), så ville ikke følt det vanskelig å be dem kle på da barna trengte hjelp med påkledning. Men sånn i utgangspunktet syns jeg det som skjer med mitt barn i bhg når jeg er til stede er mitt ansvar. 4
Gjest NotYou Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 Dra 5 min tidligere til barnehagen så du rekker å evt kle på barnet.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 Leverer man sent og de er på vei ut bør man ta høyde for å måtte kle på barnet selv. Det er godt å kunne komme sent noen ganger, men da må man beregne litt tid på å kanskje klargjøre barnet selv. Ser ikke problemet. Anonymkode: 64faa...fe2 9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #9 Skrevet 4. april 2019 Har ikke vært forventet i min barnehage, men jeg har tilbudt meg å gjøre det de gangene jeg har tid og det ble de takknemlig for. Nå går han på storebarnsavdeling og der er der forventet at barna kler på seg selv, med noe oppsyn av en voksen hvis de trenger hjelp. Dersom du kommer i det barna skal ut og de ansatte fortsatt er i garderoben for å kle om, så synes jeg du kan forvente at de kler på barnet akkurat som de kler på de andre. Det skulle de jo gjort uansett om dere kom litt før. Anonymkode: 3e379...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #10 Skrevet 4. april 2019 Jeg ordner mitt barn selv, hvis jeg ser de er på vei ut. Da har vi som regel levert litt sent, og de ansatte kan ikke ta høyde for når barna kanskje leveres når de beregner tid til påkledning. Leverer jeg til vanlig før-frokosttid, så forventer jeg at de er klar til å ta imot barna, siden de har definert den "normale" leveringstiden. Da pleier det også å stå én i garderoben og ta imot. Men hvis de sitter og spiser frokost for eksempel, så følger jeg barnet mitt bort til bordet, slik at de skal slippe å forlate de andre. Dette er småbarnsavdeling da, og jeg ønsker at de voksne kan følge med på barn som spiser, og ikke løpe til og fra garderoben for å ta imot alle som kommer "sent". Anonymkode: 975e4...76d 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #11 Skrevet 4. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leverer man sent og de er på vei ut bør man ta høyde for å måtte kle på barnet selv. Det er godt å kunne komme sent noen ganger, men da må man beregne litt tid på å kanskje klargjøre barnet selv. Ser ikke problemet. Anonymkode: 64faa...fe2 Kommer ikke sent fordi det er godt, men fordi det passer med jobben og skole til eldstemann som også må kjøres. Problemet er at jeg ikke vet fra dag til dag når de er inne eller ute på morgenen. Ts Anonymkode: 08f46...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #12 Skrevet 4. april 2019 I vår barnehage kler de ansatte på når vi leverer og de kler på når vi henter. Veldig deilig. Anonymkode: 3afa9...2fb 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #13 Skrevet 4. april 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer ikke sent fordi det er godt, men fordi det passer med jobben og skole til eldstemann som også må kjøres. Problemet er at jeg ikke vet fra dag til dag når de er inne eller ute på morgenen. Ts Anonymkode: 08f46...cdb Og da er det helt innafor å si 'jeg må bare løpe, snakkes i ettermiddag, ha en fin dag' om du ikke har nok tid til å kle om. Ellers gjør det vel ingenting om du beregner fem minutter ekstra sånn til vanlig, det verste som vil skje da er vel at du kommer fem minutter tidligere til jobb? Anonymkode: 425fc...9ab 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #14 Skrevet 4. april 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer ikke sent fordi det er godt, men fordi det passer med jobben og skole til eldstemann som også må kjøres. Problemet er at jeg ikke vet fra dag til dag når de er inne eller ute på morgenen. Ts Anonymkode: 08f46...cdb Det er ikke verre enn at du tilpasser bekledningen. Ta på mellomlag hjemme, sleng på en jakke. Skal han være inne bare kler du av, skal han ut kaster du av jakka og slenger på dressen. Anonymkode: eeccb...fb1 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #15 Skrevet 4. april 2019 Spill dum å lat som du ikke skjønner at det forventes at du kler på barnet selv;det gjør jeg Selvsagt kun når det er flere barn igjen som skal få hjelp til påkledning. De har aldri sagt noe. Anonymkode: 5c585...f05 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #16 Skrevet 4. april 2019 Men har de ikke faste utetider? Våre er aldri ute før 9:15 feks, så jeg vet at hvis jeg leverer før så er de inne. Anonymkode: 975e4...76d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #17 Skrevet 4. april 2019 Ser virkelig ikke problemet? Jeg kler om mine to nesten hver morgen ved levering, tar ca 10 min ekstra på to stk. Jeg mener man skal hjelpe til der man kan, kle om og send barnet ut sammen med en ansatt. Anonymkode: d1da8...aed 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #18 Skrevet 4. april 2019 Vi forventer det ikke i min bhg, men foreldrene tar det som en selvfølge:) Er vi allerede gått ut må foreldrene gjøre det. Ofte er en ute med en gruppe, en er inne med en gruppe, en har planleggingstid og en på møte. Ingen kan gå i fra. Er flere som blir levert på den tiden, og det har aldri vært noe klage på at de må kle på barnet sitt selv.. Anonymkode: 827d6...313 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #19 Skrevet 4. april 2019 Jeg tenker at så lenge du er i barnehagen, ordner du det som har med ditt barn å gjøre. Evnt kan du levere i bhg før skolen? Da er de sikkert alltid inne. Anonymkode: e26e8...1bb 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #20 Skrevet 4. april 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi forventer det ikke i min bhg, men foreldrene tar det som en selvfølge:) Er vi allerede gått ut må foreldrene gjøre det. Ofte er en ute med en gruppe, en er inne med en gruppe, en har planleggingstid og en på møte. Ingen kan gå i fra. Er flere som blir levert på den tiden, og det har aldri vært noe klage på at de må kle på barnet sitt selv.. Anonymkode: 827d6...313 Har full forståelse hvis barna allerede er ute, men dette er mens alle blir påkledd før de er ute. Har heller aldri klaget, men har lurt mye på dette da jeg ikke opplevde det i barnehagen til eldstemann. Anonymkode: 08f46...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå