AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Hei! Jeg har psykiatri praksis og trenger litt hjelp til å bli flinkere på å beskrive atferd. Det er en svakhet jeg har og trenger litt hjelp til å komme på ord som jeg kan bruke for å beskrive det jeg ser. 😅 Jeg syntes at de jeg jobber med er så flinke (dem har jo mange års erfaring), men jeg sliter og spør derfor om hjelp her. Anonymkode: a5f8f...6c1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 Hvilken faglig bakgrunn har du? Med «ord», mener du da faguttrykk? Anonymkode: ac74d...162
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 Dette kan du ærlig talt lese deg til i pensum. Jeg blir stadig forundret over spm som dukker opp her inne🙄 Anonymkode: 5969e...69f 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 Er det terminologi du er på jakt etter, eller bare et større ordforråd? Uansett svar: les flere bøker. Pensum, romaner, dokumentarer, faglitteratur. Les. Flere. Bøker. Anonymkode: afb90...150 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 Spør de du jobber med! Herregud, hvorfor går du på et forum og spør fremmede der, når du har folk med kompetanse rundt deg? Anonymkode: ca0b5...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 Meningen med praksis er jo at man skal lære. Og for å lære så må man spørre og grave. Flott at du har mange flinke folk rundt deg!, spør de:) Anonymkode: 5f59d...998
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette kan du ærlig talt lese deg til i pensum. Jeg blir stadig forundret over spm som dukker opp her inne🙄 Anonymkode: 5969e...69f 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det terminologi du er på jakt etter, eller bare et større ordforråd? Uansett svar: les flere bøker. Pensum, romaner, dokumentarer, faglitteratur. Les. Flere. Bøker. Anonymkode: afb90...150 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spør de du jobber med! Herregud, hvorfor går du på et forum og spør fremmede der, når du har folk med kompetanse rundt deg? Anonymkode: ca0b5...dcf 1 time siden, AnonymBruker skrev: Meningen med praksis er jo at man skal lære. Og for å lære så må man spørre og grave. Flott at du har mange flinke folk rundt deg!, spør de:) Anonymkode: 5f59d...998 Hvorfor svarer dere hvis dere ikke kan gi meg et svar på det jeg lurer på? Blir stadig forundret over kg brukere som bare vil være frekke? Fagterminologi har jeg; jeg snakker om adjektiv. Litt pinlig å spørre de som skal vurdere meg om dette og derfor spurte jeg her. Takk for ingenting. Anonymkode: a5f8f...6c1 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor svarer dere hvis dere ikke kan gi meg et svar på det jeg lurer på? Blir stadig forundret over kg brukere som bare vil være frekke? Fagterminologi har jeg; jeg snakker om adjektiv. Litt pinlig å spørre de som skal vurdere meg om dette og derfor spurte jeg her. Takk for ingenting. Anonymkode: a5f8f...6c1 Fordi noen ting er selvsagt. Dette er det samme som at jeg skal komme ut for en problemstilling på jobb og drøfte den her på KG, når jeg har kollegaer jeg kan gjøre det med. Finnes ingen dumme spørsmål i virkeligheten, men det gjør det på KG og dette er et dumt spørsmål.... Anonymkode: ca0b5...dcf
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #9 Skrevet 4. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor svarer dere hvis dere ikke kan gi meg et svar på det jeg lurer på? Blir stadig forundret over kg brukere som bare vil være frekke? Fagterminologi har jeg; jeg snakker om adjektiv. Litt pinlig å spørre de som skal vurdere meg om dette og derfor spurte jeg her. Takk for ingenting. Anonymkode: a5f8f...6c1 Jeg er selv pasient og håper virkelig ikke du skal velge å jobbe innen for psykiatrien etter endt utdannelse hvis du er såpass usikker og utrygg Anonymkode: c9efd...837 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #10 Skrevet 4. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor svarer dere hvis dere ikke kan gi meg et svar på det jeg lurer på? Blir stadig forundret over kg brukere som bare vil være frekke? Fagterminologi har jeg; jeg snakker om adjektiv. Litt pinlig å spørre de som skal vurdere meg om dette og derfor spurte jeg her. Takk for ingenting. Anonymkode: a5f8f...6c1 Jeg svarte deg, jeg? Les flere bøker, sa jeg. Da får man bedre ordforråd. Er du misfornøyd med svaret mitt får det nå være greit, men ikke kom og si at jeg ikke svarte på spørsmålet ditt, da... Anonymkode: afb90...150
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #11 Skrevet 4. april 2019 Mange måter å beskrive mennesker på da, nå arbeider jeg ikke innenfor psykiatri. Spørrende, forvirret, angstfull, rolig, ustabil, stabil, utagerende Anonymkode: bf051...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #12 Skrevet 4. april 2019 Bra ts at du ønsker å gjøre en god jobb og prøver å finne passende ord. Noen ganger så trenger man bare hjelp med det grunnleggende uten at det har noe å si på andre egenskaper. Hvis du googler adjektiv til å beskrive personer, så er jeg helt sikker på at du finner noen gode ord. Anonymkode: bf051...ccc 2
_Pixiedust_ Skrevet 4. april 2019 #13 Skrevet 4. april 2019 (endret) Les hva de andre skriver når de skriver rapport og journal. Ellers er dette ord som ofte har blitt skrevet om meg; Mimikkløs, nedsatt stemningsleie, motorisk retardert, normal i kontakten (dette er IKKE et godt beskrivende ord, for hva som er normal er ikke en definert sannhet), lavt toneleie, nedsatt blikkontakt og sikkert mye mer jeg ikke husker. Så er det nå helt vanlige ting som høflig, unnvikende, trist, glad, ivrig osv. Endret 4. april 2019 av _Pixiedust_
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #14 Skrevet 4. april 2019 https://www.paperrater.com/page/lists-of-adjective Finner mye på google. Anonymkode: f262c...ba9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #15 Skrevet 4. april 2019 Men så må du jo vite hva adjektivene betyr også da. Du kan ikke bruke et fancy ord uten å vite hva som ligger bak det - og da ikke en enkel beskrivelse, f.eks ustabil betyr at man ikke er stabil... Vell, det ligger nok mer bak også. Anonymkode: ca0b5...dcf
Gjest theTitanic Skrevet 4. april 2019 #16 Skrevet 4. april 2019 Kan du si litt mer spesifikt hva du ser etter? Ser du har fått endel tåpelige tilbakemeldinger desverre.
Alvario Skrevet 4. april 2019 #17 Skrevet 4. april 2019 Synes ikke det er bare negativt at du spør om dette her jeg. Det å være student er en læringsprosess, samtidig kan man på noen praksisplasser oppleve følelsen av å bli dømt hele tiden. Da blir det vanskelig å spørre veiledere om spørsmål man føler man burde kunne eller tror de mener man skal kunne. Send meg gjerne en pm om du vil ts 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #18 Skrevet 4. april 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor svarer dere hvis dere ikke kan gi meg et svar på det jeg lurer på? Blir stadig forundret over kg brukere som bare vil være frekke? Fagterminologi har jeg; jeg snakker om adjektiv. Litt pinlig å spørre de som skal vurdere meg om dette og derfor spurte jeg her. Takk for ingenting. Anonymkode: a5f8f...6c1 Disse tingene er nesten håpløse å spørre om her inne, men hvis du klarer å overse frekkasene går det greit. Da kan du få gode svar. Anonymkode: f528a...149
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #19 Skrevet 4. april 2019 Bruker disse mye i rapporter: usikker, spørrende, urolig, ambivalent, nervøs, agitert, gråtelabil, euforisk, fornøyd, mistenksom, skeptisk, stresset, tilfreds, rolig. Det er de jeg kommer på i farten, men er sikkert flere. stabil/ustabil og normal er veldig dårlige ord da de egentlig ikke beskriver noen ting. Hva er normal egentlig? Anonymkode: eed9f...0e5 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #20 Skrevet 4. april 2019 Hva med å ta utgangpunkt i ditt eget følelsesliv og prøver finne ord som passer til det du føler? Som en øvelse? Selv om pasientene kan ha sterkere følelser f.eks, er det nå mye av det samme alle er innom. Anonymkode: adb84...989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå