AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Jeg trener cardio hjemme med ulike øvelser i intervaller. Slik ser økten min ut basert på pulsen. Er det "farlig" å ligge så lenge i peak sonen? Hva kan dere si utifra det dere ser på dette bildet? Merka jo selv at jeg ble utrolig sliten, og måtte stoppe opp noen ganger, men nå er det ca. en halvtime siden jeg trente og jeg føler meg ikke utslitt. Jeg er ganske overvektig og har nylig begynt å trene regelmessig, men er første gang jeg ligger så lenge i peak sonen. Vet ikke hva makspulsen min er, men har ikke sett pulsen komme over 189. Ligger mye på 180-189. Hvilepulsen min er litt feil også, den er rett under 70 vanligvis. Vanligvis har jeg ligget 4-5 minutter i peak sonen, så fikk litt sjokk nå når jeg ferdig og så det her, hehe. Jeg føler jeg har vært effektivt, men er dette effektivt på lang sikt kanskje? Jeg veier 95 kilo og er 172 cm høy. Anonymkode: c8553...1e7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 Med mindre du har helseutfordringer som gjør at du ikke skal ha så høy puls, er det ikke farlig å ligge så lenge i «peak zone». Du vil kjenne det på kroppen når du tar i for mye over lang tid, og vil feks trenge pauser. Men det er ikke farlig. Faktisk er det veldig effektivt for kondisjonen å ligge i «peak zone» Anonymkode: 63b34...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med mindre du har helseutfordringer som gjør at du ikke skal ha så høy puls, er det ikke farlig å ligge så lenge i «peak zone». Du vil kjenne det på kroppen når du tar i for mye over lang tid, og vil feks trenge pauser. Men det er ikke farlig. Faktisk er det veldig effektivt for kondisjonen å ligge i «peak zone» Anonymkode: 63b34...9d2 Har ingen helseutfordringer som jeg vet om nei, og aldri hatt problemer med hjertet osv. Takk for svar. Anonymkode: c8553...1e7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 Flere som vil si sin mening? Anonymkode: c8553...1e7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 Eventuelt noen som vil legge ut lignende screenshot av sin egen treningsøkt for å sammenligne? Anonymkode: c8553...1e7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 Med en time på mølla, har jeg fort 30-40 min peak, aldri tenkt at det skulle være feil. Løper intervaller, og er absolutt ikke totalt utslitt etterpå. Anonymkode: 82a2d...901 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 Jeg pleier å løpe intervaller i ca. en halvtime/40 min noen ganger i uka og da pleier jeg å være i "peak zone" i ca. 23-33 av de minuttene. Maxpulsen pleier å være på mellom 193-202. Blir sliten men ikke fullstendig utslitt etterpå Anonymkode: 0d7ac...6d9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 Sånn ser ofte en løpeøkt ut for meg, ligger stort sett rundt 30 minutter i peak Anonymkode: e0094...983
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #9 Skrevet 4. april 2019 Oh, såpass! Da er det ingen grunn til bekymring ser jeg. Flink du er anonym 983. Kan jeg spørre hvor høy du er og hvor mye du veier? Anonymkode: c8553...1e7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #10 Skrevet 4. april 2019 Intervalltrening hvor du kjører oppimot makspuls er noe av det beste du gjør for helsen din. Selv hjertepasientene blir oppfordret til denne type trening: https://stolav.no/fag-og-forskning/kompetansetjenester-og-sentre/nasjonal-kompetansetjeneste-trening-som-medisin/hjerteinfarkt-og-angina-pectoris/intervalltrening-er-trygt-for-hjertepasienter Kjør på, du er god! Anonymkode: b7e9c...643 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå