Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #1 Del Skrevet 19. april 2005 Vi har nettopp flyttet inn i et nytt hus. I 2. etg er pipa innerst i en krok med bredde på størrelsen med pipa. Jeg ser for meg at man der kan lage et skap, sette inn noen hyller foran pipa og en skapdør. Da vil ikke pipa vises. Jeg lurer på om noen vet om dette er lovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl Skrevet 19. april 2005 #2 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg tror ikke det er å anbefale, ettersom pipeløpet blir varmt. Men ta en telefon til brannvesnet så får du svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 19. april 2005 #3 Del Skrevet 19. april 2005 Det kommer an på om det er lettklinkerpipe eller mursteinspipe. Lettklinkerpipe kan kles inn på to sider, mens mursteinspipe må stå fritt (30 cm til nærmeste brennbare materiale). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2005 #4 Del Skrevet 19. april 2005 Tror du har lov til å sette et skap der men ikke bygge ett. Det skal være flyttbart slik at man kommer til pipen. Men hør med brannvesenet,de har orden på alt slikt! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 20. april 2005 #5 Del Skrevet 20. april 2005 Hvis det er Lecapipe er det ok, tror eg. Tenk på mellom etasjene, der dekkes jo pipa til på alle kanter med både tre og isolasjon.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 20. april 2005 #6 Del Skrevet 20. april 2005 Det skal ikke bygges noen faste innstalasjoner rundt pipa. Vet om folk som har måtte rive ned skap de bygde helt inn til pipa. Men det beste hadde vel vært å ta kontakt med brannvesenet. Da får du et helt riktig svar. Det er bare å ta en telefon (ikke ring alarmtelefonen da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 20. april 2005 #7 Del Skrevet 20. april 2005 Sitat Det skal ikke bygges noen faste innstalasjoner rundt pipa. Vet om folk som har måtte rive ned skap de bygde helt inn til pipa. Men det beste hadde vel vært å ta kontakt med brannvesenet. Da får du et helt riktig svar. Det er bare å ta en telefon (ikke ring alarmtelefonen da ) Du må skille mellom pipe av lettklinker og murstein (ref. mitt svar lenger opp). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 20. april 2005 #8 Del Skrevet 20. april 2005 Sitat Du må skille mellom pipe av lettklinker og murstein (ref. mitt svar lenger opp). Mulig det men jeg ville nå uansett ringt brannvesentet før jeg gikk i gang med bygging rundt pipe. Da er du på den sikre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 20. april 2005 #9 Del Skrevet 20. april 2005 Sitat Mulig det men jeg ville nå uansett ringt brannvesentet før jeg gikk i gang med bygging rundt pipe. Da er du på den sikre siden. Og før man ringer dem må man vite hvilken type pipe man har....og når man vet hvilken type pipe man har så er det altså forskrifter for hvordan innbygning inntil pipa som er tillatt/ikke tillatt. Legger også til at brannvesenet ikke er rett instans for sånne spørsmål....det er teknisk etat i kommunen som er det. Hilsen wixx som akkurat har satt opp en ny pipe, og derfor har både tegelsteinspipe (mursteinspipe) og lettklinkerpipe i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå