Gå til innhold

Jeg liker å bo i rekkehus hvor jeg kan gå rett ut i hagen,har katt også å det er så lettvint når den bare kan gå inn å ut.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg lurer på hva jeg skal gjøre? Har mye lån her jeg bor nå.I tillegg dårlig naboforhold.  Burde jeg flytte i blokk å få bedre råd? Her jeg bor er det eneste alternativetet blokk omtrent.Innenfor den prisen jeg kan kjøpe for. Men det er problemet med katten min .Den følger med men det er slitsomt i blokk med katt. Katten betyr mye for meg så den følger med.Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: 8477f...9a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har råd kan du jo flytte til et billigere sted hvor det faktisk er mulig å ha katt? Firemannsbolig og bo i første etasje, hus som er billigere. Vet ikke hvor i Norge du bor, men det er mange steder som er billigere enn i byene:) 

Har du egentlig råd, bare drit i naboene. Du har katt;) Det har sikkert ikke de. (Ja, jeg er seriøs. Jeg elsker katter)

Anonymkode: 282f4...5af

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er så godt å lettvint for katten min.og herlig med hage.Men liker ikke naboen og har litt for mye lån i forhold til inntekt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barn også derfor må jeg holde meg i samme skolekrets.

Skrevet

Kan du leie ut deler av boligen? Enten lage en hybeldel eller leie ut et rom? Om du må bygge om litt, hvor mye vil det koste i forhold til inntekt og lån?

Det er viktig at alle i familien trives der man bor. Så lenge man faktisk har råd til det. Så er det snakk om prioriteringer. Kan du spare inn på andre ting? Kan du flytte et annet sted?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er så godt å lettvint for katten min.og herlig med hage.Men liker ikke naboen og har litt for mye lån i forhold til inntekt.

Da må du se hva du kan gjøre for å få en bedre situasjon for deg og katten.

Naboen er det ikke så mye å gjøre med. At du ikke liker ham er i utgangspunktet ufarlig.

At du har litt for høye utgifter i forhold til inntekter (tolker det sånn når du sier du har litt for mye lån). 

- forslag til utgifter vrs. inntekter. Du eier et rekkehus. Er det mulig å leie ut et rom i rekkehuset ditt? Alternativt: Selv om totalkostnadene vil bli høyere, kan du sjekke med banken hva mnd. beløpet blir dersom du skulle ønske å betale ned lånet over flere år? 

Har du en garasje/p-plass du ikke bruker og som du kan leie ut til noen andre i sameiet/BRL?

Anonymkode: 9edbb...69d

Skrevet

1.etg i blokk? Da kan jo katten gå inn og ut. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Prioriter deg og ungene, katten er bare en katt 🤔

Barn blir jo ikke akkurat billigere med årene.

Anonymkode: 79456...229

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katt er også et liv!

Anonymkode: 16429...91f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Katt er også et liv!

Anonymkode: 16429...91f

So????

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje kan du leie ut et rom eller to? Det er fine ekstrainntekter, og noen kan sågar leve av det hvis de har store nok husrom til å leie ut. 

Ellers kan du jo vurdere en leilighet i 1. etasje/på bakkenivå med tilgang til en liten plenflekk eller uteområde :) 

Anonymkode: ae380...a0a

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må jo priorietere alle familiemedlemmene. 

Men kanskje det er mulig å finne en blokk med leilighet på bakkenivå med hage?

Slik:

Bilderesultat for blokkleilighet med hage oslo

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke klarer å sette deg inn i ts sin situasjon så er det kanskje best å la vær å svare. For ts er katten et familiemedlem, så da blir den tatt hensyn til. Sånn er det bare.

Jeg bor selv i første etasje i en blokk, og har egen inngang som vender ut mot grøntområder. Kanskje du kan finne noe lignende? Leiligheter med egen inngang er vanligst på nyere bygg, så du kan se om de selger prosjekterte leiligheter i nærområdet.

Anonymkode: 92b72...b4c

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du ikke klarer å sette deg inn i ts sin situasjon så er det kanskje best å la vær å svare. For ts er katten et familiemedlem, så da blir den tatt hensyn til. Sånn er det bare.

Jeg klarer å sette meg inn i HIs situasjon. 

Det står mellom katt eller romsligere økonomi. Da velger man i min verden økonomi. Katter er mindre viktig. 

HI tenker jo selv tanken om å droppe kattepusen. Kom ikke her å si hun hadde gjort det samme for et «menneskelig» familiemedlem. 

HI ser ut til å forstå verden, hun har ikke lyst å velge bort pus, men hun vet at hun må.

Å snakke om blokk leilighet med dør til hage.... det vokser nok ikke på trær. Jeg har ikke sett mange slike blokker, kun få. Helt urealistisk, håper hun finner det, ikke det, men realistisk? Neppe. 

ØKONOMI er viktige greier. Stabilitet for barn er også det. Disse to henger sammen!

AnonymBruker
Skrevet

Hi her.Jeg ville aldri kvittet meg med katten.Det er en 12 år gammel katt jeg har hatt i mange år som jeg er veldig glad i. Men tenker mye på dette med bo situasjon .

AnonymBruker
Skrevet

Noe må gi.... økonomi, katt, eller skolekrets. 

Det meste går i en overgangsperiode 😊 

Ting kan skje, økonomien kan bli bedre, katten kan bli påkjørt.... 

Du kan få ny jobb, ny kjæreste, skilsmisse, barnet kan bli mobbet, ting skjer hele veien. Livet endrer seg. Barna er ikke så dyre når de er mindre. 

Du har perspektiv, og gjør nok gode valg 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du)_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...