Gå til innhold

Hvor viktig er det å være økonomisk likestilt i ett forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier leilighet å bil.Traff en som ikke eide noen ting. Jeg følte meg etterhvert utnyttet fordi han ikke bidro med noe.  Jeg tror det er viktig å ha det litt lik økonomisk .Hva tror dere?.

Anonymkode: 19fbc...554

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det viktig -  men det er meg. Det er nok mange som ikke synes det er viktig. 

Jeg og samboeren har mer eller mindre akkurat samme økonomiske utgangspunkt. Vi eide begge leilighet, bil, og hadde omtrent lik lønn da vi ble sammen. Og jeg synes det er deilig. Jeg hadde nok fort følt det urettferdig om jeg måtte forsørge ham, og aldri i livet om jeg hadde villet bli forsørget av noen andre. 

Mens jeg har flere venninner som mer eller mindre lever av mannen sin, uten at det ser ut til å lage noen av dem. 

Anonymkode: c9d93...971

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på.

Jeg ser at damer i forhold er trippelarbeidende hvis de har barn i tillegg til jobb, hus og heim, siden de har hovedansvaret for å følge opp ungene og rengjøringen. I slike tilfeller synes jeg menn burde betale mer enn 50% av utgiftene og damerne ha sine penger for seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer er for tiden ikke likestilt økonomisk. Han eier huset, vi eier hver vår bil. Jeg betaler en fast sum til han i mnd for min del av regninger etc, men siden jeg for tiden går på aap og ikke har verdens beste inntekt har vi bestemt at jeg betaler litt mindre enn jeg ellers ville gjort, dette for at jeg ikke skal sitte der uten noe og uten mulighet til å spare litt, det er vi begge fornøyde med. Han betaler litt mer enn meg om vi skal på ferie feks, og han spanderer mer enn jeg kan gjøre tilbake. Men det er sånn det er en stund, det vil ikke være sånn for alltid :) 

Anonymkode: b5c04...7fa

Skrevet

Kommer veldig an på. Er ikke viktig for meg at vi tjener det samme eller eier det samme. Men det er viktig at vi ikke havner i en situasjon hvor den ene føler seg overlegen eller underlegen, eller at man blir presset til å bruke mer penger enn man egentlig vil, eller blir presset til å forsørge den andre. 

Mange situasjoner hvor det er helt greit at det er forskjeller. Trenger absolutt ikke alltid være slik at man må dele alt 50/50. 

Hver situasjon må vurderes for seg, tenker jeg. Og så kommer man langt med kommunikasjon og felles mål. Klarer man ikke dette så er det ikke sikkert at man bør være i det forholdet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske viktig for meg også. Det handler litt om verdier og prioriteringer i min alder ( midten av 30 årene). Jeg har prioritert å ta en utdannelse og spare til ek og komme meg inn på markedet. 

Anonymkode: d9e49...625

Skrevet (endret)

Man trenger ikke nødvendigvis å eie og tjene like mye, hvis man da ikke er veldig opptatt av at man skal betale nøyaktig likt på alt. Men det er viktig at man er i stand til å stå på egne ben økonomisk. Å ikke mptte bli i et dårlig forhold fordi man er økonomisk avhengig av den andre. 

Endret av Thyra
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke viktig, så lenge man har det godt og gjensidig respekt.

Anonymkode: 1c501...0d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...