AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Jeg bor i Oslo og har akkurat fått meg ny jobb i Fornebu, og lurte på hvordan trafikken mellom Oslo og Fornebu om morgenen og ettermiddagen etter jobb. Hvis noen vil dele erfaringer så hadde det vært flott Anonymkode: fbe64...7f8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 Det er jo trafikk, men det er mye bedre når du reiser "feil vei" 😉 som du skal gjøre. Og så fint når t-banen kommer snart (... 10-15 år sikkert før de klarer å få det til). Anonymkode: f4d6d...c62 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 Jeg drar fra Storo til Fornebu hver morgen, synes det fungerer bra. Vær obs på at Ruter ikke alltid foreslår den mest effektive ruten. I starten trikket jeg til sentrum og byttet til buss der, men Oslo sentrum i rushtiden er helt kaos. Vurderte å si opp fordi jeg synes trafikken var såpass ille. Så oppdagte jeg tilfeldigvis at det gikk en direktebuss fra Oslo til Fornebu i rushtiden og det var en gamechanger. Bruker sikkert halvparten av tiden nå. Vet ikke hvor i Oslo du bor. Hvis du mot formodning bor i sentrum går 36E relativt kjapt. Hvis du bor utenfor: ikke stol på Ruter, men undersøk om det finnes en direktebuss i nærheten. Anonymkode: d1ec9...2c1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg drar fra Storo til Fornebu hver morgen, synes det fungerer bra. Vær obs på at Ruter ikke alltid foreslår den mest effektive ruten. I starten trikket jeg til sentrum og byttet til buss der, men Oslo sentrum i rushtiden er helt kaos. Vurderte å si opp fordi jeg synes trafikken var såpass ille. Så oppdagte jeg tilfeldigvis at det gikk en direktebuss fra Storo til Fornebu i rushtiden og det var en gamechanger. Bruker sikkert halvparten av tiden nå. Vet ikke hvor i Oslo du bor. Hvis du mot formodning bor i sentrum går 36E relativt kjapt. Hvis du bor utenfor: ikke stol på Ruter, men undersøk om det finnes en direktebuss i nærheten. Anonymkode: d1ec9...2c1 Anonymkode: d1ec9...2c1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo trafikk, men det er mye bedre når du reiser "feil vei" 😉 som du skal gjøre. Og så fint når t-banen kommer snart (... 10-15 år sikkert før de klarer å få det til). Anonymkode: f4d6d...c62 Hun reiser vel ikke feil vei? Du er klar over at det er flere som jobber på Fornebu enn som bor på Fornebu Står jo kø UT på Fornebu om morgenen, og tilbake til Oslo/Bærum på ettermiddagene. Anonymkode: cf4c4...1af
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg drar fra Storo til Fornebu hver morgen, synes det fungerer bra. Vær obs på at Ruter ikke alltid foreslår den mest effektive ruten. I starten trikket jeg til sentrum og byttet til buss der, men Oslo sentrum i rushtiden er helt kaos. Vurderte å si opp fordi jeg synes trafikken var såpass ille. Så oppdagte jeg tilfeldigvis at det gikk en direktebuss fra Oslo til Fornebu i rushtiden og det var en gamechanger. Bruker sikkert halvparten av tiden nå. Vet ikke hvor i Oslo du bor. Hvis du mot formodning bor i sentrum går 36E relativt kjapt. Hvis du bor utenfor: ikke stol på Ruter, men undersøk om det finnes en direktebuss i nærheten. Anonymkode: d1ec9...2c1 Takk for info! Hvor lang tid bruker du cirka? Jeg bor på torshov, så tenkte å ta 20 bussen til thune og bytte til 31. Eventuelt går 28 bussen rett dit, men den tar 5 min å gå til, mens 20 er rett utenfor døra. Anonymkode: fbe64...7f8
*nordby* Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 Og vet noen når rushen starter morgen og ettermiddag? Skal kjøre bil fra Lørenskog til Fornebu, og tilbake. Jobben dekker bompenger, er det da verdt å ha elbil for å kjøre kollektivt - eller trengs ikke dette?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #9 Skrevet 5. april 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Takk for info! Hvor lang tid bruker du cirka? Jeg bor på torshov, så tenkte å ta 20 bussen til thune og bytte til 31. Eventuelt går 28 bussen rett dit, men den tar 5 min å gå til, mens 20 er rett utenfor døra. Anonymkode: fbe64...7f8 Det varierer litt avhengig av trafikken. I følge ruter skal det ta 24 minutter, men tar som regel minst en halvtime. Bruker som regel tiden på å spise frokost. Det er veldig pent på Fornebu da, særlig på sommeren! Kunne godt tenkt meg å bo der. Anonymkode: d1ec9...2c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå