Gå til innhold

Bedre å være anonym...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker det er folk som forfølger folk her inne, og oftest under AB. Skulle ønske at dere som går etter brukere for å si noe negativt, heller kunne skrevet med brukernavn eller blokkert personen det gjelder. Jeg lurer noen ganger på om det er bedre å skrive med AB for å unngå brukerdebatt. Noen folk går etter en, og kommenterer negativt noe man har skrevet i en annen tråd og avsporer med brukerdebatt. Det er utrolig ubehagelig, spesielt når man ikke har peiling på hvem dette er fordi den er skjult med AB-kode. 

Dere som gjør dette, som tar med dere meningene om en annen bruker i helt nye tråder, hvorfor gjør dere dette? Og hvorfor er dere anonyme? Hvorfor blokkerer dere ikke fremfor å avspore og lage brukerdebatt? 

Anonymkode: 66373...def

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Forstår ikke behovet folk har for å forfølge brukere. Men det sier vel litt om hvor mye energi de legger i et forum. Det er bare å rapportere de som kommer med usakligheter som avsporing og brukerdebatt, de får advarsler til slutt om det er samme person som holder på hele tiden.  

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker det er folk som forfølger folk her inne, og oftest under AB. Skulle ønske at dere som går etter brukere for å si noe negativt, heller kunne skrevet med brukernavn eller blokkert personen det gjelder. Jeg lurer noen ganger på om det er bedre å skrive med AB for å unngå brukerdebatt. Noen folk går etter en, og kommenterer negativt noe man har skrevet i en annen tråd og avsporer med brukerdebatt. Det er utrolig ubehagelig, spesielt når man ikke har peiling på hvem dette er fordi den er skjult med AB-kode. 

Dere som gjør dette, som tar med dere meningene om en annen bruker i helt nye tråder, hvorfor gjør dere dette? Og hvorfor er dere anonyme? Hvorfor blokkerer dere ikke fremfor å avspore og lage brukerdebatt? 

Anonymkode: 66373...def

Det sier seg vel selv? En ønsker å argumentere med en bruker helhetlig, ikke fra tråd til tråd som en ikke ante hvem brukeren var.

Ved anonym unngår man dette. en kan altså velge hva slags person en vil være helhetlig med nick og være uavhengig av dette som anonym.

Anonymkode: e6102...e9c

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier seg vel selv? En ønsker å argumentere med en bruker helhetlig, ikke fra tråd til tråd som en ikke ante hvem brukeren var.

Ved anonym unngår man dette. en kan altså velge hva slags person en vil være helhetlig med nick og være uavhengig av dette som anonym.

Da sender man den brukeren en PM hvis man har et sterkt behov for å diskutere med akkurat denne personen. 

Anonymkode: ac7e9...ac5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da sender man den brukeren en PM hvis man har et sterkt behov for å diskutere med akkurat denne personen. 

Anonymkode: ac7e9...ac5

Lettere å ta det i tråden. Greier ikke folk å scrolle forbi dette, får de finne på noe annet.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler jo om å se saken her og nå. Ikke dra opp ting som ikke har med den siste saken å gjøre! Hadde blitt litt av et kaos om allte trodde det var greit! Jez

Dessuten gjør du deg opp en mening om vedkommende ved å "låse" vedkommende så det passer ditt bilde. I steden for å se alt i gammelt lys, prøv å se om vedkommende ikke har andre syn og meninger uavhengig av sak. Det er en test i å bli mer obs og tolerant. Se sak fra bruker. 

AnonymBruker
Skrevet

Pleide å skrive med brukernavn før, men opplevde å bli «forfulgt» av noen.

Og det er jo greit nok å mene at man skal stå for ting man har sagt tidligere, det gjør jeg jo og. Men folk her inne vet aldri hele livshistorien min og alt som ligger bak det jeg skriver. Om jeg skriver i en tråd at jeg har kjørt i en fin og ny bil, men i en annen skriver at jeg har dårlig råd, så kan det komme folk og «Men har ikke du helt ny bil da? Du må selge den». Så er det bare en bil jeg har fått låne av foreldra mine fordi de er på tur i utlandet... Bare fant på et helt enkelt eksempel. Jeg har blitt «tatt» for ting som er verre å forklare fordi jeg ikke ønsker å legge ut om private grunner til ting. Så krever de å vite det, eller så gidder de ikke svare på hovedinnlegget og mener jeg juger eller er dum. 

En gang opplevde jeg til og med, da jeg skrev som AB, at en bruker likevel fant ut av brukernavnet mitt. Hun hadde virkelig gått inn for å undersøke det. Helt sjukt. Og jeg skriver aldri noe stygt om noen eller har veldig upopulære meninger. Det er bare noen som ikke tåler at andre er uenige med de. Til denne personen skrev jeg en rimelig forbanna PM til, men fikk heldigvis en unnskyldning tilbake og at hun ikke skulle gjøre det igjen. Jeg lagde meg ny bruker uansett. 

Anonymkode: d460f...cf9

AnonymBruker
Skrevet

Dersom Anonym Bruker-funksjonen forsvinner helt, så kommer hele Kvinneguiden sannsynligvis til å dø ut temmelig kjapt. 

Kanskje bortsett fra en liten "enklave" som bruker "Rampelys-kategorien" ganske heftig.      

Anonymkode: a661a...655

• Liker 1
Gjest no. 72
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom Anonym Bruker-funksjonen forsvinner helt, så kommer hele Kvinneguiden sannsynligvis til å dø ut temmelig kjapt. 

Kanskje bortsett fra en liten "enklave" som bruker "Rampelys-kategorien" ganske heftig.      

Anonymkode: a661a...655

Tror ikke KG kommer til å dø ut om du fjerner muligheten for å være AB her. Det er ikke så mange år siden AB ble innført, og forumet var i full sving før den muligheten kom. Og: det er lov å ha flere brukere, så de som er redd for å ha noe "festet" til sin bruker kan jo bare opprette en ny bruker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...