Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg vurderer å søke en jobb der jeg reiser til forskjellige land i Afrika for å lage avtaler med firmaet jeg skal søke i. Dette er et stort firma, med holdested i Norge. Hvor trygt vil dere si en sånn jobb er? Mye vil foregår på de forskjellige ambassadene.

Anonymkode: 6d0b0...411

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Afrika er stort. 

Anonymkode: c0a12...7f3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Eh... Afrika er et ganske stort område med alt fra slum til rikmansstrøk. Så det kommer jo helt an på hvor du skal være 

Anonymkode: f49d7...dde

• Liker 3
Skrevet

🤨 Afrika? Mange land der. Må nok spesifisere hvilken land du skal innom.

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det kommer jo an på hvor i Afrika....

AnonymBruker
Skrevet

Noen steder er farlige andre er trygge. 

Anonymkode: 1e6b5...e4e

• Liker 1
Gjest Mårpølsa
Skrevet (endret)

Afrika er trygt og godt! 

Endret av Mårpølsa
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Spørs litt hvor i Afrika du sikter til, men jeg bodde en periode i Sør Afrika og der kunne du aldri gå alene, aldri ta taxi (bare uber) og aldri egentlig gå på gaten i stor grad. Vi ble bl.a  knivrobbet og det er vesentlig p ta mange forhåndsregler., gjør du dette går det fint. Det er stor forekomst av skuddskader og knivstikk og folk dreper deg for mobiltelefonen din. Du må aldri ferdes alene. 

Anonymkode: fe8d3...cff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville dratt. Det er varmt, vakkert landskap, nye mennesker, et eventyr! I tillegg har sannsynligvis firmaene du skal søke jobb hos gode sikkerhetsrutiner og retningslinjer du skal følge for å være trygg.

Anonymkode: a4f29...2f0

Skrevet

Jeg flytter til Kenya om et par uker, skal bo der i 5 måneder. Jeg har aldri følt meg utrygg der, men jeg har reist mye til utviklingsland før. Man får etterhvert en slags sjette sans for å unngå trøbbel og bråk, det er mange situasjoner og diskusjoner man unngår. Kenya er trygt hvis man er street smart og er forsiktig, spesielt etter mørkets frembrudd. Det er ikke trygt hvis man tar med seg holdninger fra russefeiring eller vennetur til "syden", drikker for mye og oppfører seg provoserende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir som å si "er det trygt i europa?". Må jo si hvilket land.

Anonymkode: 839b2...d1c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden dratt

Anonymkode: 11ee6...08b

• Liker 1
Skrevet

Hvis du faktisk er bekymret for egen helse er det sikkert lurt å sjekke andre kilder enn kvinneguiden..

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du jobber i et team som reiser rundt og sikkerhet er prioritert , så skal det ikke være så fryktelig farlig. Men hold deg unna Somalia og andre krigsherjede land.  Og lytt til de erfarne. 

Vaksiner må du ta. Er du i Malariaområder så må du huske på medisiner.  Sjekk forsikringer og om du blir evakuert ved alvorlig sykdom. 

Lykke til:) dette blir spennende 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...