AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #1 Skrevet 3. april 2019 Hjelper det med blodfortynnende når jeg prøver å bli gravid? Jeg mistet for 5 uker siden. Blødde i 1 1/2 uker etterpå. Så kom mense igjen, og jeg har min siste blødningsdag i dag. Vi kommer til å prøve igjen. Jeg har hørt at det hjelper med blodfortynnende da. Er dette sant? Jeg har mistet 3 ganger nå. Ikke etter hverandre, men mistet, fått baby, mistet, fått baby, mistet.. Har dere noen gode «prøve-og-bli-gravid-tips» til meg? På forhånd takk Anonymkode: 1b4df...5f3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #2 Skrevet 3. april 2019 Det kommer helt ann på grunnen til at du mistet on det hjelper. For meg hjalp det, men jeg har en kronisk sykdom som gjør at min kropp lager blodpropper. Uten blodfortynnende vil jeg aldri gå til termin. Jeg vil da heller anbefale å kontakte fastlege å få henvisning til gynekolog, for så å få en utredning for gjentatte aborter. Jeg har hatt et to sifret antall aborter og det er ikke alltid det er vellykket med blodfortynnende heller, Ellers blir mange lett gravid etter en sport abort. Så er deg en positiv ting st du har to barn allerede, da vet du at du både klarer å bli gravid og gå til termin i utgangspunktet. 🙂 Anonymkode: 6e434...88c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #3 Skrevet 3. april 2019 Som hun over sier, det funker bare hvis blodpropper er årsaken til at du mister. Blodfortynnende er ingen universalkur mot spontanabort, og brukes bare hvis man «må». Anonymkode: 6c4c2...f40
Sapphira Skrevet 6. april 2019 #4 Skrevet 6. april 2019 Gynekologen sa til meg at sjansen for SA øker om man tar blodfortynnende før uke 6 (5+0). Aner ikke om det er sant eller ikke. Med tanke på at du har fått barn mellom hver gang du har mistet har du nok bare vært veldig uheldig tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2019 #5 Skrevet 6. april 2019 1 hour ago, Sapphira said: Gynekologen sa til meg at sjansen for SA øker om man tar blodfortynnende før uke 6 (5+0). Aner ikke om det er sant eller ikke. Med tanke på at du har fått barn mellom hver gang du har mistet har du nok bare vært veldig uheldig tenker jeg. Tror du det kan være årsaken til mine SAer? Jeg går på blodfortynnende fordi jeg hadde en blodplopp for noen år siden, og har hatt 3 SA siden... (og ett levendefødt barn). Prøver på en til nå, og tar sjansen på å kutte ut blodfortynnende dersom det øker sjansen for at det går bra... Anonymkode: dc1fe...df5
Sapphira Skrevet 6. april 2019 #6 Skrevet 6. april 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Tror du det kan være årsaken til mine SAer? Jeg går på blodfortynnende fordi jeg hadde en blodplopp for noen år siden, og har hatt 3 SA siden... (og ett levendefødt barn). Prøver på en til nå, og tar sjansen på å kutte ut blodfortynnende dersom det øker sjansen for at det går bra... Anonymkode: dc1fe...df5 Sannsynligvis er det jo bare uflaks. Har selv mistet tre ganger på rad uten å ha brukt blodfortynnende. Så har jeg i etterkant hatt ett suksessfullt svangerskap + en SA på blodfortynnende. Selv hadde jeg aldri tatt sjansen på å kutte det ut om jeg tidligere hadde hatt blodpropp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå