Ti.09 Skrevet 3. april 2019 #1 Skrevet 3. april 2019 Helt forferdelig, og en gammel dame i tillegg...Jeg blir så trist og forbanna. https://www.tv2.no/nyheter/10524064/ Skulle ha buret 16-åringen inne, men det skjer vel neppe..Jeg grøsser over at vi har flere slike tikkende bomber i samfunnet... 8
Gjest PaN Skrevet 3. april 2019 #2 Skrevet 3. april 2019 Dagens ungdom er for det meste små jævler uten oppdragelse, håper på anmeldelse.
Example Skrevet 3. april 2019 #3 Skrevet 3. april 2019 1 minutt siden, Pan skrev: Dagens ungdom er for det meste små jævler uten oppdragelse, håper på anmeldelse. Okey? Vil nesten tørre å si det motsatte. Dagens ungdom jevnt over veloppdragne og flotte. 31
Gjest PaN Skrevet 3. april 2019 #4 Skrevet 3. april 2019 Akkurat nå, Example skrev: Okey? Vil nesten tørre å si det motsatte. Dagens ungdom jevnt over veloppdragne og flotte. Er da mange beviser på det stikk motsatte
Gjest Rosetelys Skrevet 3. april 2019 #5 Skrevet 3. april 2019 4 minutter siden, Pan skrev: Dagens ungdom er for det meste små jævler uten oppdragelse, håper på anmeldelse. Nå ja, jeg er nok ikke helt enig med deg i det akkurat. Disse ungdommene, de som filmet og han som slo, tilhører en institusjon. Jeg vil tro de mangler noe vesentlig i oppdragelse, oppvekst og omsorg. Dessverre. Uten at det på noe som helst måte legitimerer den slags oppførsel.
NordicViking Skrevet 3. april 2019 #6 Skrevet 3. april 2019 De fire ungdommene er mellom 14 og 16 år, og har tilknytning til en ungdomsinstitusjon på Rena. Hendelsen skjedde rundt klokken 22.30 tirsdag kveld. TV 2 har vært i kontakt med daglig leder ved institusjonen. Han opplyser at det er vanlig at de som bor der, har lagt seg på den tiden. Det er ganske åpenbart at de som styrer denne ungdomsinstitusjonen ikke har peiling på hva ungdommene der holder på med. 28
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 3. april 2019 #7 Skrevet 3. april 2019 Hvor er foreldrene, til disse drittungene ?
Ti.09 Skrevet 3. april 2019 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2019 Her tenker jeg at det kanskje mest sannsynlig har skjedd en svikt i systemet på institusjonen. De burde ha hatt bedre kontroll på ungdommene, det er jo en god grunn til hvorfor de er akkurat der og ikke andre steder... 7
kjøttkaker Skrevet 3. april 2019 #9 Skrevet 3. april 2019 (endret) 7 minutter siden, Catalina Culès skrev: Hvor er foreldrene, til disse drittungene ? Du virker sneversynt. Hvorfor tror du de i hele tatt at de er ute på denne tiden, driver med hærverk og er fulle? Hvorfor tror du de bor institusjon? Tilleggsinformasjon: denne gutten stjal bilen til foreldra som 10-åring i 2014. Og nå er jeg dømmende, men da jeg så intervju+bilde/video av foreldra forstår jeg hvorfor han er der han er idag. Veldig trist. Endret 3. april 2019 av kjøttkaker 9
Example Skrevet 3. april 2019 #10 Skrevet 3. april 2019 15 minutter siden, Pan skrev: Er da mange beviser på det stikk motsatte Anekdoter. https://www.aftenposten.no/norge/i/P3WP7/Ungdommen-na-til-dags-har-aldri-vart-bedre 11
Gjest NotYou Skrevet 3. april 2019 #11 Skrevet 3. april 2019 4 minutter siden, kjøttkaker skrev: Du virker sneversynt. Hvorfor tror du de i hele tatt at de er ute på denne tiden, driver med hærverk og er fulle? Hvorfor tror du de bor institusjon? Tilleggsinformasjon: denne gutten stjal bilen til foreldra som 10-åring i 2014. Og nå er jeg dømmende, men da jeg så intervju+bilde/video av foreldra forstår jeg hvorfor han er der han er idag. Veldig trist. Enig. Veldig trist. Ungdommen skal ikke stå alene med ansvaret for hendelsen. Når voksne i dag klager på nåtidens ungdom må man ta med seg selv i beregningen. Det er foreldregenerasjonen som har lagt føringene, og uheldigvis har ikke alle vokst opp med trygge, stabile voksne. Slik blir da resultatet, desverre. I tillegg er det klart en stor svikt i rutinene på institusjonen. Når alt det er sagt er jeg imponert over voldsofferet og hennes syn på det hele. For ei dame. Håper alle resptekterer hennes ønske om å ikke la videoen av hendelsen bli delt rundt.
Stina234 Skrevet 4. april 2019 #12 Skrevet 4. april 2019 4 timer siden, Example skrev: Okey? Vil nesten tørre å si det motsatte. Dagens ungdom jevnt over veloppdragne og flotte. Er faktisk ganske enig med deg. De aller fleste ungdommer er flotte og veloppdragne. Men så finnes det desverre noe som denne eposoden omhandler. Her er det noe fundementalt galt når man slår til en dame på 82 år. Da er det ikke bare mangel på oppdragelse men fullstendig mangel på empati. En slik handling skal vi ta på alvor, denne personen har desverre ikke sperrer på hva han mener han kan gjøre. Neste gang kan det ende med drap. 8
malifika Skrevet 4. april 2019 #13 Skrevet 4. april 2019 Dette er så ubegripelig at jeg nesten ikke tror det. De fire ungdommene der har flydd rundt å herja vilt i Rena. De har ranet en yngre gutt med kniv, skåret opp bildekk, brutt seg inn i en idretshall og lagd oversvømmelser, knust vinduer på et utested med mål om å stjele penger, satt fyr på ting og så toppet kransekaka seg med det slaget mot den eldre dama. Den smørbrødlista der med ugjerninger er ikke noe de har hatt tid til på en halvtime/time, så her har barnevernet sovet på jobb. Og jeg håper de sjuke drittungene der blir i institusjon i laaaang tid. 5
Frøken888 Skrevet 4. april 2019 #14 Skrevet 4. april 2019 Han bor på en barnevernsinstitusjon. Så det store spørsmålet er jo hvorfor barnevernet har sviktet så grovt som de har her. De lar en 16 åring fly ute rusa, det viser grov omsorgssvikt. Det er ingen som har stilt spørsmål rundt dems rolle noen steder og det sjokkerer meg. 9
malifika Skrevet 4. april 2019 #15 Skrevet 4. april 2019 57 minutter siden, Frøken888 skrev: Han bor på en barnevernsinstitusjon. Så det store spørsmålet er jo hvorfor barnevernet har sviktet så grovt som de har her. De lar en 16 åring fly ute rusa, det viser grov omsorgssvikt. Det er ingen som har stilt spørsmål rundt dems rolle noen steder og det sjokkerer meg. Jeg leste nylig i Dagbladet at ordføreren på Rena skal opprette tilsynssak mot institusjonen. Og godt er det. Den institusjonen er også privat og det betyr vel at de står fritt til å velge bemannings tetthet og ikke følge kommunens regler. Jeg mistenker derfor dessverre at det kan være dårlige med ressurser der, slik som det pleier å være i private sektorer da de ofte er ute etter å spare/tjene mest mulig penger. 15
Drizzt Skrevet 4. april 2019 #16 Skrevet 4. april 2019 Eh, hvis de tilhører en institusjon, hvorfor låses ikke vinduer og dører for natta etter at alle er krysset av og har lagt seg? Og hvorfor er politiet så opptatt av å ivaretta pøblenes sikkerhet og skåne dem fra folkets vrede? 8
Anonymbruker3 Skrevet 4. april 2019 #17 Skrevet 4. april 2019 Jeg bet meg merke i at han først skal ha sagt noe slikt som "Pass deg, for jeg har ADHD så jeg kan klikke når som helst": Han bruker mao. ADHD som en unnskyldning for å kunne ty til vold. Antakeligvis er dette noe han indirekte har fått aksept for blandt de som skal passe på ham. 10
Ti.09 Skrevet 4. april 2019 Forfatter #18 Skrevet 4. april 2019 (endret) All respekt til Norunn!😊 Hun syntes ikke noe om at gjerningsmannen får grove trusler på nettet. https://www.tv2.no/nyheter/10525656/ Jeg syntes faktisk litt synd på han nå etter at videoen ble spredt, for nå er han boikottet alle plasser- sagt av Norunn til TV2. Jeg håper virkelig at han har fått med seg det som ble sagt av henne, og at det var nettopp denne flotte kvinnen han slo. Kanskje han ber om unnskyldning? En har lov til å håpe. Endret 4. april 2019 av Skribent09 8
Mann1979 Skrevet 4. april 2019 #19 Skrevet 4. april 2019 5 hours ago, Drizzt said: Og hvorfor er politiet så opptatt av å ivaretta pøblenes sikkerhet og skåne dem fra folkets vrede? Spør du virkelig hvorfor politiet beskytter folk mot lynsjemobben? 6
NordicViking Skrevet 4. april 2019 #20 Skrevet 4. april 2019 (endret) 2 timer siden, Mann1979 skrev: Spør du virkelig hvorfor politiet beskytter folk mot lynsjemobben? Og lynsjemobben har - dessverre - allerede slått til. I går kveld utførte noen skadeverk på barnevernsinstitusjonen der den 15 år gamle gjerningspersonen bor. (NRK) Politiet sier at ukjente personer har vært inne i boligen og knust og ødelagt gjenstander. Blant annet skal flere dører ha blitt ødelagt, en tv er knust og diverse annet inventar er knust. Endret 4. april 2019 av NordicViking 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå