AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #1 Skrevet 3. april 2019 Hvis jeg tar GLU 1.-7. trinn, og altså da blir utdannet til barneskolelærer. Kan jeg senere ta videreutdanning for å kunne jobbe på ungdomsskole? Jeg er så usikker på om jeg skal velge 1.-7. eller 5.-10. trinn. Det virker som det er lettere å skaffe seg kompetanse som faglærer senere ved å ta flere studiepoeng for å bli kvalifisert til ungdomsskolen? Jeg liker hovedsakelig realfag, og har tenkt å ta masteren i enten matte eller naturfag uansett valg. Jeg ser også inne på udir https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/skole-og-opplaring/saksbehandling/larerkompetanse/#ungdomstrinnet-8.-10.-trinn at kravene til å arbeide på ungdomsskole er: Den som blir ansatt i en undervisningsstilling på ungdomstrinnet, må ha en av disse utdanningene. grunnskolelærerutdanning for 5.-10. årstrinn allmennlærerutdanning faglærerutdanning yrkesfaglærerutdanning universitets- og høyskoleutdanning og PPU treårig lærerutdanning for tospråklige lærere For å bli faglærer, vil noen av studiepoengene jeg har i et fag telle med, eller blir det irrelevant siden det er for barneskole? Noen som har gått denne veien? Anonymkode: 2c5d1...0f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå